Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt kamera til Atelierbrug.
Fra : Claus Smith

Dato : 17-08-04 15:26

Hejsa.

Er på udkig efter et lille kompakt digitalkamera til brug i mit atelier
sammen med flashanlæg.

Krav:

Min. 3 megapixel opløsning.
CF eller SD memorykort
Udtag til flashanlæg med kabel.
AA batterier.

Har tidligere haft kig på Olympus C4000, som dog bruger SM kort, men hvad
ville i andre forslå?

Claus Smith

Fra : C.Stensgaard

Dato : 17-08-04 15:27

Jeg har om 2-3 uger en 10D med batterigreb til salg

købt i DK og med restgaranti.

--
Venlig hilsen
Claus Stensgaard

//Ved Reply - Husk at fjerne det danske bogstav og indsæt det rigtige

Fra : C.Stensgaard

Dato : 17-08-04 15:28

hmmm - havde ikke lige læst det så godt . man kan ikke helt påstå at 10d er
kompakt

Sorry

Fra : Claus Smith

Dato : 17-08-04 15:29

Har selv et Nikon D-SLR i forvejen, så det har ikke min interesse.

Ellers tak for tilbuddet.

Claus Smith

Fra : Anders F

Dato : 17-08-04 23:14

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote in message

> Har selv et Nikon D-SLR i forvejen, så det har ikke min interesse.

Så er jeg lidt forvirret! Hvad vil man så med et mindre? Jeg kunne forstå
hvis det var til rejsebrug eller lignende????

/Anders

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-08-04 04:57

> [...]
> Hejsa.
>

> Har tidligere haft kig på Olympus C4000, som dog bruger SM kort, men hvad

Nikon Coolpix 4500
Bruger dog eget batteri.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : KASO

Dato : 18-08-04 19:28

> [...]
> AA batterier.
>
> Har tidligere haft kig på Olympus C4000, som dog bruger SM kort, men hvad

Tjah - Minolta A1/A2 er ikke specielt kompakte (men ikke meget større end
C4000), men de giver gode billeder - og har et "rigtigt" PC Sync flash stik
til studieflash. Bruger dog specielt li-ion batteri (A1 har MEGET lang
driftstid). 28-200mm (i 35mm termer) objektiv m. manuel zoom, et hav af
manuelle indstillinger, mulighed for Adobe colorspace, mulighed for
Microdrive (inkl. fat32) m.m.m.

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 18-08-04 21:23

> [...]
> driftstid). 28-200mm (i 35mm termer) objektiv m. manuel zoom, et hav af
> manuelle indstillinger, mulighed for Adobe colorspace, mulighed for

Jeg har A2 Claus Smith. Det kan du selvfølgelig låne en dag. Men ellers er
der jo den lidt ældre model 7hi eller 7i - de bruger standard batterier og
man kan sætte en flasksko på til studieflash (har en af dem jeg ikke
bruger).
Jeg synes dog de nævnte kameraer mangler lidt på mange fronter. Forstår ikke
hvorfor du vil skifte - men det styre man jo selv

vh
Jan

Fra : KASO

Dato : 19-08-04 22:13

> [...]
> driftstid). 28-200mm (i 35mm termer) objektiv m. manuel zoom, et hav af
> manuelle indstillinger, mulighed for Adobe colorspace, mulighed for

Glemte at skrive, at man kan købe en batterikassette til A1/A2 - så kan de
også bruge AA-batterier!