Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Capture
Fra : Alexander

Dato : 17-08-04 08:07

Hej med Jer,

Jeg har lige downloaded 30 trial og samtidigt også læst, at det ikke er
muligt at fortsætte at bruge software efter
de her 30 dage bare ved at indtaste en licensekode !? Grrrr... Man skal jo
købe produktet med CD'en
og det hele hos forhandleren, står der - og så koster det 1000 kr.
Det synes jeg er noget svineri, da jeg kan se, at hos nikon usa, kan man
købe licensen på nettet til US $99 !!
Hvorfor kan man ikke det her i DK / Europa ?

Kan man bruge en CD fra én, der allerede har købt det / installeret det ?
Eller er der en eller andet beskyttelse, så
man virkelig skal købe det hele pakke i forratningen ( til dyre penge ) ??

PFT

Alex

Fra : ArnArn

Dato : 17-08-04 08:51

Du kan godt indtaste en licenskode...

Fra : Alexander

Dato : 17-08-04 08:54

"ArnArn" <perottomfjern@hotmail.com> wrote in message
> Du kan godt indtaste en licenskode...

Er du sikker ?? Nikon Europe siger :
" It is not possible to activate the software key in this software for
unlimited usage. To obtain a copy of Nikon Capture 4.1 full version software
on CD please contact your Nikon Authorised dealer by clicking here. "

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-08-04 09:04

"Alexander" <Xjupiter1X@get2net.dk> wrote in message

> Jeg har lige downloaded 30 trial og samtidigt også læst, at det ikke
> er muligt at fortsætte at bruge software efter
> de her 30 dage bare ved at indtaste en licensekode !? Grrrr... Man
> skal jo købe produktet med CD'en

Ja, det er godt nok noget svineri. Jeg vil også gerne have en saddeltaske
til min cykel, og Gud hjælpe mig om ikke det dumme svin til en cykelhandler
vil have betaling for den!

> [...]
> man købe licensen på nettet til US $99 !!
> Hvorfor kan man ikke det her i DK / Europa ?

Det er vel ret normalt at priser er højere her end i USA.
Men hvis du kan købe licensen på nettet, hvorfor så ikke bare gøre det. Den
kan du jo så lægge ind i din trialversion, der herved bliver til en legal
købeversion.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Alexander

Dato : 17-08-04 09:03

Læs en gang til, hvad jeg skrev.
Jeg sagde ikke, at jeg ikke ville betale for SW'en ( og vil slet ikke starte
en diskussion om den moralske ved
at bruge pirat software - der er ingen af os, der gør det, oder was ?? ) -
men jeg er squ sur at skulle betale for meget
uden nogen årsag - i den situation er din kære cykelhandler virkelig et dum
svin !

Fra : Langgaard

Dato : 17-08-04 09:34

> [...]
> men jeg er squ sur at skulle betale for meget
> uden nogen årsag - i den situation er din kære cykelhandler virkelig et

Hej

Du har fuldstændig ret, før handel på "nettet" blev tilgængelig for alle,
var priserne svine høje på mange varer i Danmark.
Forretningerne/importørerne har så fået valget, sænk priserne eller dø.
Og fremover vil endnu flere benytte sig af nettet til indkøb af soft og
hardware.

Jeg forstår godt din reaktion på den store prisforskel.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-08-04 10:09

"Alexander" <Xjupiter1X@get2net.dk> wrote in message
> Læs en gang til, hvad jeg skrev.

Det gjorde ingen forskel!
Det er stadigvæk muligt at indtaste en kode, hvis man kan købe en licens
over there.
Har du overhovedet prøvet at købe licensen i US?

> [...]
> ?? ) - men jeg er squ sur at skulle betale for meget
> uden nogen årsag - i den situation er din kære cykelhandler virkelig

Yeps.
That's life!
I øvrigt synes jeg at softwaren er pengene værd - også købet i DK.

vh

Fra : AS

Dato : 17-08-04 16:04

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> " Det er vel ret normalt at priser er højere her end i USA.

Dette er _ikke_ normalt. OK, man behøver ikke sammenligner med USA, man kan
godt kikke i EU, og forskel er synlig.

Om NC er jeg ikke sikker, om man kan købe normalt kun licens med kode, hvis
man er udenfor USA-Canada. Men jeg ved det godt, at software er absolut den
samme, og koden virker. Man skal helle ikke glemme at kaste et blik i
eDonkey, hvis dette er til privat brug

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-08-04 10:13

"AS" <ars@TrasH.net> wrote in message

> Dette er _ikke_ normalt.

Jo, det er! I hvert fald hvad forbrugerprodukter angår.

> OK, man behøver ikke sammenligner med USA,
> man kan godt kikke i EU, og forskel er synlig.

Jada - Technikdirekt tager 139 EURO! Hvad er forskellen så?

vh

Fra : Peter Rongsted

Dato : 18-08-04 18:01

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote:

>"AS" <ars@TrasH.net> wrote in message

>Jo, det er! I hvert fald hvad forbrugerprodukter angår.

>Jada - Technikdirekt tager 139 EURO! Hvad er forskellen så?

Så er det billigere her http://www.triogate.dk/shop/default.asp
De tager 925 kr inkl 25% moms. Sender Redigerings Software

Peter

Fra : Bo Bjerre

Dato : 17-08-04 08:31

> [...]
> Eller er der en eller andet beskyttelse, så
> man virkelig skal købe det hele pakke i forratningen ( til dyre penge ) ??

-har du spurgt importøren ? Det er DFA, telefon 3916 2020

Bo //

Fra : Alex Jensen

Dato : 17-08-04 16:00

Du kan fint indtaste en kode på det du allerede har installeret.
og hvis du leder på internet tror jeg også den kode er mulig at finde ;)