Hver dag?
Fra : Erling Hansen

Dato : 05-09-04 17:33

Måske lidt OT - men man kan måske få ideer.
Hvad kan man spise hver eneste dag i f.eks. et halvt år, med
fornøjelse? Egentlig ikke så meget, vel?
Hvad siger I til: leverpostejmad, æg og tomat, ost, røget hellefisk,
bacon og spejlæg,.........
så løber min fantasi tør.
mvh
Erling

Fra : -V-

Dato : 05-09-04 18:39

Erling Hansen wrote:
> [...]
> fornøjelse? Egentlig ikke så meget, vel?
> Hvad siger I til: leverpostejmad, æg og tomat, ost, røget hellefisk,

Jeg har tænkt den samme tanke mange, mange gange.

Det eneste, jeg lige kan komme på er .... Müsli.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-09-04 19:00

-V- wrote:

> Jeg har tænkt den samme tanke mange, mange gange.
>
> Det eneste, jeg lige kan komme på er .... Müsli.

Jeg kan blive træt af alle de ting I nævner og også af mine livretter
hvis jeg får dem hver dag længe nok.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 15:48

On Sun, 05 Sep 2004 20:00:17 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> [...]
>fornøjelse? Egentlig ikke så meget, vel?
>Hvad siger I til: leverpostejmad, æg og tomat, ost, røget hellefisk,

Tykmælk m. ymerdrys.
Det bliver vi aldrig trætte af som afslutning på vores morgenmad.
Allerhelst køber vi A 38 fra Hirtshals.
Som drys blev vi trætte af det købte ymerdrys.
Vi køber et billigt mørkt rugbrød, skære det i megatykke skiver, river
det og blander det med sukker.
Der bliver mange poser af et helt rugbrød til 9,50. De ligger i
fryseren og bliver taget frem og blandet sammen til et par dage ad
gangen.

På en varm sommerdag kan vi såmænd godt finde på også at tage en
portion i stedet for frokost.

Kærlig hilsen
Gerda

Fra : Erling Hansen

Dato : 10-10-04 00:01

gerda <gerda> wrote:

> [...]
> gangen.
>
> På en varm sommerdag kan vi såmænd godt finde på også at tage en

Hej Gerda.
Jeg havde næsten glemt det: Det var jo den måde vi lavede ymerdrys
da jeg var barn! Det smager himmelhøjt bedre. Også med puddersukker i
stedet for hvidt. Og den gammeldags tykmælk, tallerkner med komælk på et
lunt sted. uhm.
Kærlig hilsen
Erling

Fra : Carina

Dato : 05-09-04 19:12

"Erling Hansen":

> Måske lidt OT - men man kan måske få ideer.
> Hvad kan man spise hver eneste dag i f.eks. et halvt år, med
> fornøjelse? Egentlig ikke så meget, vel?

Nogle folk spiser kartofler hver dag, tror jeg. Om de gør det med fornøjelse
skal jeg ikke kunne sige.

VH
Carina

Fra : Christian

Dato : 05-09-04 19:44

"Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message
> [...]
> fornøjelse? Egentlig ikke så meget, vel?
> Hvad siger I til: leverpostejmad, æg og tomat, ost, røget hellefisk,
Morgenmadsprodukter! Jeg har spist det samme hver morgen i stort set hele
mit liv (kan ikke leve uden havregryn!!)

mvh

Christian

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-09-04 19:53

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> Måske lidt OT - men man kan måske få ideer.
> Hvad kan man spise hver eneste dag i f.eks. et halvt år, med
> fornøjelse? Egentlig ikke så meget, vel?

Morgenmad: Havregrød med frugt/syltetøj og mælk
Frokost: Godt rugbrød med marineret sild og løg
Aften: Suppe

Hilsen Inger

Fra : Margrete Johansen

Dato : 06-09-04 05:39

" > > Måske lidt OT - men man kan måske få ideer.

Gulerødder - grøntsager af alle slags, æbler - frugt i det hele taget.

Margrete

Fra : Peter Westh

Dato : 07-09-04 17:13

> [...]
> fornøjelse? Egentlig ikke så meget, vel?
> Hvad siger I til: leverpostejmad, æg og tomat, ost, røget hellefisk,

Hjemmebagt brød
Peanutbutter
Havregryn
Kaffe
Rosiner
Tørrede abrikoser
Gulerødder
Chokolade
Nødder
Øl
Ost
Rødvin

/Peter

Fra : Mus

Dato : 08-09-04 04:52

Erling Hansen <email@domain.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1gjnkl1.mep9errdcwomN%email@domain.com...
> [...]
> fornøjelse? Egentlig ikke så meget, vel?
> Hvad siger I til: leverpostejmad, æg og tomat, ost, røget hellefisk,

Hæ Hæ sjovt spørgsmål. Men hvad er formålet med at spise det samme hver dag
i et halvt år.
De sundeste og mest spændende er vel at variere sin kost mest muligt.

Men hmm.......jeg tror brød og morgenmadsprodukter.

LN

Fra : Erling Hansen

Dato : 08-09-04 12:07

> [...]

> fornøjelse? Egentlig ikke så meget, vel?
> Hvad siger I til: leverpostejmad, æg og tomat, ost, røget hellefisk,

Tak for mange dejlige svar.
Tanken opstod for år siden, da den sidste unge flyttede hjemmefra,
så vi endelig fik råd til at spise røget hellefisk hver dag. Det gjorde
vi så med fornøjelse hver dag i 8-9 måneder, mens de fleste andre
'luksus-spiser' hurtigt tabte positionen.
Jeres svar har givet et par stykker til: Min kone melder sig med
peanutbutter, som hun har spist hver dag i mange år da hun var yngre.
Havregryn/grød er også en god ide.
Tak for svar.
mvh
Erling