express + karb + udstødning
Fra : Morten Olsson

Dato : 10-05-01 12:19

Hej folkens,

så fik jeg endelig luftfilteret til expressen - så nu kører den - simpelthen
bare skønt
at tøffe rundt på den sjove lille tingest her i sommervarmen

Jeg har som sagt fået fjernet plomben i studsen, men den kører ikke meget
hurtigere
end i gamle dage (højst 5km/t mere) - hvilket jeg mener kan skyldes, at den
gamle
udstødning jeg kører med er totalt kokset til...

Er der nogen mulighed for at rense sådan en express udstødning - evt. et
eller andet
man kan hælde gennem den som æder sod men ikke metal ?

Os så skal jeg lige høre en sidste ting: den 4-takter på toppen, hvilket jeg
går ud fra
skyldes at den får en for fed blanding - hvilken vej er det nu
blandingsskruen skal
(ind eller ud) for at give mindre fed blanding ?
Kan 4-takteriet evt. også have noget at gøre med den stoppede udstødning ?

På forhånd tak - og nyd så det dejlige vejr mens vi har det

Hilsen Morten - den lykkelige express-ejer

--
"Have you taken your happy pill today? Happiness is mandatory."

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-01 12:15

test.. unskyld..

Fra : Morten Olsson

Dato : 10-05-01 12:35

Du er undskyldt - hvordan kan man være sur på sådan en dejlig dag

Morten

Fra : John Hewalo

Dato : 11-05-01 14:04

On Thu, 10 May 2001 13:34:57 +0200, "Morten Olsson"
<dsl23906@vip.cybercity.dk> wrote:

>Du er undskyldt - hvordan kan man være sur på sådan en dejlig dag

Næh, ikke engang dårlig qouteteknik tænder mig af i dag.
--
Venlig hilsen
John

Fra : RpR

Dato : 12-05-01 00:40

Det var da rart =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Mads Stetter

Dato : 10-05-01 14:13

Angående den koksede udstødning syntes jeg lige du skulle prøve at spørge i

Jeg ved de har et trick der virker 100% (Noget med danskvand vist nok)

Det med at den firetakter på toppen kan vel være en for stor hoveddyse?
(Hvis der ingen der svarer herinde, så prøv at spørg pænt i
dk.fritid.motorcykel...

Håber du kan bruge det til noget!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : thomas

Dato : 10-05-01 15:26

Du kunne også prøve at flytte nålen lidt.

Thomas

Fra : RpR

Dato : 10-05-01 19:08

>så fik jeg endelig luftfilteret til expressen - så nu kører den -
simpelthen
>bare skønt
>at tøffe rundt på den sjove lille tingest her i sommervarmen

Ja, men behold nu hjelmen på selvom det er varmt! =)

> [...]
>gamle
>udstødning jeg kører med er totalt kokset til...

Ikke at den er kokset til, men at den ER der =P
Den lovlig udstødning er virkelig et fartbump der vil noget.

>Er der nogen mulighed for at rense sådan en express udstødning - evt. et
>eller andet
>man kan hælde gennem den som æder sod men ikke metal ?

Jeg prøvede alt fra kautisk soda til at sætte ild til min, intet hjalp.

> [...]
>(ind eller ud) for at give mindre fed blanding ?
>Kan 4-takteriet evt. også have noget at gøre med den stoppede udstødning ?

Min 4-taktede sålænge jeg kørte med den lovlige potte, og da hoveddysen på
Express ikke kan skiftes er der ikke så meget du kan gøre ved det (ud over
at skifte potten)

Fra : Morten Olsson

Dato : 10-05-01 19:57

--
"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> simpelthen

> Ja, men behold nu hjelmen på selvom det er varmt! =)

Jeg kørte forbi et par strissere i dag - uden hjelm og lys på min søde
express i dag...
Den ene prikkede den anden på skulderen - og så grinede de sgu bare af
expressen (den ser
"sjov" ud, for jer der ikke kender den) og kørte videre.... expresser ER for
seje

<en masse om standard-pottens dårligdomme fra RpR>

Tja - så må jeg vel bare se at få skaffet den proma lowboy... men ser den
ikke "tun-agtig" ud,
eller tænker jeg på den anden ?

Så skal jeg også lige finde nogen der kan montere den uden at det koster en
bondegår - jeg har
desværre hverken evnerne eller udstyret til at svejse selv ;-/

Nå - men den skal nok blive fixet når jeg får fundet nogen til at ordne
svejsearbejdet !

Hilsen Morten

Fra : RpR

Dato : 10-05-01 20:31

>Jeg kørte forbi et par strissere i dag - uden hjelm og lys på min søde
>express i dag...

Hmm uden hjelm ER altså ikke smart :/

>Tja - så må jeg vel bare se at få skaffet den proma lowboy... men ser den
>ikke "tun-agtig" ud,
>eller tænker jeg på den anden ?

Strisserne kender den godt, da den er ret populær blandt Maxi ejere.