1½ kilo port salut
Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-09-04 12:30

Hej med jer,

Jeg har 1½ kilo port salut i køleskabet - og jeg er træt af at lægge det på
franskbrønd, selvom det smager godt.

Hvad kan man ellers bruge sådan en ost til? Og kan man fryse den og tage den
frem efter behov?

ras

Fra : Sybil

Dato : 04-09-04 22:43

Den smelter nemt, så den er god i mad.

MK

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-09-04 10:47

"Sybil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> Den smelter nemt, så den er god i mad.

- ja det var også min tanke ... ovenpå grillede aspargser måske?
Alternativer?

ras

Fra : Susanne

Dato : 05-09-04 09:18

"rasmus carlsen" skrev
"..."
> Hvad kan man ellers bruge sådan en ost til? Og kan man fryse den og tage
den
> frem efter behov?
".."

Jeg har aldrig prøvet at fryse lige netop port salut, men adskillige andre
oste og i de tilfælde har det i hvert fald sagtens kunnet lade sig gøre. Om
der gør sig særlige forhold gældende når det kommer til port salut skal jeg
ikke kunne sige, men jeg tvivler....jeg ville i hvert fald gøre det da det
ellers ender med at osten mugner i dit køleskab eller du bliver _så_ træt af
ost generelt at du kommer til at undgå at spise det i lang tid fremover - og
det ville da være synd
Det ville være en god ide at skære osten op i mindre stykker og så fryse dem
i fryseposer e.l. så du kun behøver at tage en lille portion ud ad gangen -
men det var vel også det du tænkte på da du skrev om at tage den frem efter
behov...

Mvh.
Susanne

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-09-04 10:46

"Susanne" <denlillevampyr@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
gangen -
> men det var vel også det du tænkte på da du skrev om at tage den frem

- nemlig

ras

Fra : Margrete Johansen

Dato : 05-09-04 10:08

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

> franskbrønd, selvom det smager godt.
>
> Hvad kan man ellers bruge sådan en ost til? Og kan man fryse den og tage

Bag to gode brød - køb seks flasker dejlig vin og invitér nogle interessante
mennesker over. De kan jo medbringe oliven og lidt lufttørret skinke -
vupti, så har I en fest og du behøver slet ikke kede dig med Port Salut'en!

Den metode virker her i huset, når der er for meget af noget....

Margrete

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-09-04 10:46

"Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mennesker over. De kan jo medbringe oliven og lidt lufttørret skinke -
> vupti, så har I en fest og du behøver slet ikke kede dig med Port

- men det er den metode, der resulterede i den beskedne rets af 1½ kilo port
salut.

ras

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 05-09-04 15:02

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> interessante
> Salut'en!
>
> - men det er den metode, der resulterede i den beskedne rets af 1½ kilo

Hvad!? Jeg troede, du var journalistspire. De plejer da ikke levne ;D
Torben

Fra : rasmus carlsen

Dato : 06-09-04 21:14

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad!? Jeg troede, du var journalistspire. De plejer da ikke levne ;D
> Torben

- jo jo, men nuer jeg blevet voksen og har lært at nøjes ...

- toppepski, ras

Fra : Margrete Johansen

Dato : 05-09-04 15:44

> - men det er den metode, der resulterede i den beskedne rets af 1½ kilo
port
> salut.

På den igen!

Margrete