"slanke" sprængt and
Fra : marianne kettner

Dato : 30-08-04 20:17

Hjælp, et nært familiemedlem er blevet gammel og syg og skal tabe sig mange
mange kilo. Fint det går, men en lille "gulerod" skal der vel være og
livretten er altså sprængt and. ØH hvordan laver man nu lige det og samtidig
uden kalorier???

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 30-08-04 20:47

On Mon, 30 Aug 2004 21:17:00 +0200, "marianne kettner"
<mkettner@ofir.dk> wrote:

> [...]
>livretten er altså sprængt and. ØH hvordan laver man nu lige det og samtidig

Hvis der absolut ingen kalorier skal være i vil jeg anbefale at
servere et par liter vand (evt. med lidt salt til), brænde lidt
andeskind af i køkkenet og vise et billede af en and.
Frustrationen vil formentlig brænde ekstra kalorier af

Sprængt andebryst er lettere at tilberede end en hel and. Her er en
opskrift (oven i købet fra Hjerteforeningen):

http://www.hjerteforeningen.dk/sw6965.asp

KS

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-08-04 21:16

"marianne kettner" <mkettner@ofir.dk> wrote in message

> ØH hvordan laver man nu lige det og samtidig
> uden kalorier???

Kender du udtrykket "man kan ike blæse og have mel i munden på samme tid"?

Hvor gammel er familiemedlemmet? Har du overvejet, at glæden ved sprængt and
sagtens kan opveje den påståede forkortede levetid?

--
-Jens B.

Fra : Thïngmand

Dato : 31-08-04 09:08

Problemet med and er at de er fedet op med hvede, så fedtfattigt som kalkun
bliver det aldrig - men hvis det er hans livret, så bare se at komme i gang!
Det skal formentlig ikke serveres hver dag

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Inger Pedersen

Dato : 31-08-04 09:20

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
gang!
> Det skal formentlig ikke serveres hver dag

Enig.
Og man kan da skumme fedtet af, før sovsen laves, samt fjerne synligt fedt
ved serveringen.

Og til servering en anden gang:
Sprængt svinekam eller nakkekam kan måske gå an(d) i stedet for, og der er
ikke ret meget fedt i.

Hilsen Inger