/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
hund nummer to
Fra : Nana Sørensen


Dato : 30-08-04 03:15

Hej igen igen igen. LOL

Der er opstået en mulighed for en permanent legekammerat til Peanut. Måske.
Er det muligt at sætte to hanhunde sammen? Peanut er 6 mdr og den anden er
fire år. Vil det skabe problemer?
Den anden er vant til at bo sammen med en hunhund, og Peanut bor alene. Han
er dog megavant til at lege med andre små hunde, også hanner, og ingen
problemer i det.
Vil det gå godt? Hvordan tester jeg det?
Vil de have glæde af hinanden eller vil det skabe for mange problemer?

Mvh. Nana



 
 
MGA (30-08-2004)
Kommentar
Fra : MGA


Dato : 30-08-04 07:16


"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:45wYc.41700$Vf.2207530@news000.worldonline.dk...
> Hej igen igen igen. LOL
>
> Der er opstået en mulighed for en permanent legekammerat til Peanut.
Måske.
> Er det muligt at sætte to hanhunde sammen? Peanut er 6 mdr og den anden er
> fire år. Vil det skabe problemer?
> Den anden er vant til at bo sammen med en hunhund, og Peanut bor alene.
Han
> er dog megavant til at lege med andre små hunde, også hanner, og ingen
> problemer i det.
> Vil det gå godt? Hvordan tester jeg det?
> Vil de have glæde af hinanden eller vil det skabe for mange problemer?
>
> Mvh. Nana

Hej søde Nana!

Det du skal gøre dig klart er at dit forhold til Peanut ændrer sig. Fra at
være "os to mod hele verden" bliver i nu en flok - du får ikke al hans
opmærksomhed hele tiden og han vil _måske_ ændre adfærd overfor dig når han
ikke er så afhængig af dig.
Vi havde planlagt at få to Yorkier, men jeg tror vi lader os nøje med en -
hun deler nemlig sin kærlighed retfærdigt mellem os og har ikke en yndling -
og vi har ikke behov for flere hunde. I stedet vil vi have faste
legekammerater i kvarteret og gå til hundetræning med hende hver uge, så hun
bliver stimuleret på det punkt

Held og lykke hvad du end beslutter!

Mette



Mor Karen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Mor Karen


Dato : 30-08-04 08:48

Hej

Hvad med at få den anden hund på besøg inden du bestemmer dig om du vil have
den, og så se hvordan det går.

Lonnies mor

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
news:4132c60c$0$279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:45wYc.41700$Vf.2207530@news000.worldonline.dk...
> > Hej igen igen igen. LOL
> >
> > Der er opstået en mulighed for en permanent legekammerat til Peanut.
> Måske.
> > Er det muligt at sætte to hanhunde sammen? Peanut er 6 mdr og den anden
er
> > fire år. Vil det skabe problemer?
> > Den anden er vant til at bo sammen med en hunhund, og Peanut bor alene.
> Han
> > er dog megavant til at lege med andre små hunde, også hanner, og ingen
> > problemer i det.
> > Vil det gå godt? Hvordan tester jeg det?
> > Vil de have glæde af hinanden eller vil det skabe for mange problemer?
> >
> > Mvh. Nana
>
> Hej søde Nana!
>
> Det du skal gøre dig klart er at dit forhold til Peanut ændrer sig. Fra at
> være "os to mod hele verden" bliver i nu en flok - du får ikke al hans
> opmærksomhed hele tiden og han vil _måske_ ændre adfærd overfor dig når
han
> ikke er så afhængig af dig.
> Vi havde planlagt at få to Yorkier, men jeg tror vi lader os nøje med en -
> hun deler nemlig sin kærlighed retfærdigt mellem os og har ikke en
yndling -
> og vi har ikke behov for flere hunde. I stedet vil vi have faste
> legekammerater i kvarteret og gå til hundetræning med hende hver uge, så
hun
> bliver stimuleret på det punkt
>
> Held og lykke hvad du end beslutter!
>
> Mette
>
>



Nana Sørensen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Nana Sørensen


Dato : 30-08-04 13:43



> Hej
>
> Hvad med at få den anden hund på besøg inden du bestemmer dig om du vil
have
> den, og så se hvordan det går.
>
> Lonnies mor
>
> "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> news:4132c60c$0$279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > news:45wYc.41700$Vf.2207530@news000.worldonline.dk...
> > > Hej igen igen igen. LOL
> > >
> > > Der er opstået en mulighed for en permanent legekammerat til Peanut.
> > Måske.
> > > Er det muligt at sætte to hanhunde sammen? Peanut er 6 mdr og den
anden
> er
> > > fire år. Vil det skabe problemer?
> > > Den anden er vant til at bo sammen med en hunhund, og Peanut bor
alene.
> > Han
> > > er dog megavant til at lege med andre små hunde, også hanner, og ingen
> > > problemer i det.
> > > Vil det gå godt? Hvordan tester jeg det?
> > > Vil de have glæde af hinanden eller vil det skabe for mange problemer?
> > >
> > > Mvh. Nana
> >
> > Hej søde Nana!
> >
> > Det du skal gøre dig klart er at dit forhold til Peanut ændrer sig. Fra
at
> > være "os to mod hele verden" bliver i nu en flok - du får ikke al hans
> > opmærksomhed hele tiden og han vil _måske_ ændre adfærd overfor dig når
> han
> > ikke er så afhængig af dig.
> > Vi havde planlagt at få to Yorkier, men jeg tror vi lader os nøje med
en -
> > hun deler nemlig sin kærlighed retfærdigt mellem os og har ikke en
> yndling -
> > og vi har ikke behov for flere hunde. I stedet vil vi have faste
> > legekammerater i kvarteret og gå til hundetræning med hende hver uge, så
> hun
> > bliver stimuleret på det punkt
> >
> > Held og lykke hvad du end beslutter!
> >
> > Mette
> >

Hej Lonnies mor.

Det er planen at låne den anden hund i et par dage inden vi giver et
endeligt svar. Men hvis de enes fint der, kan der så blive problemer senere?
Vi har før haft Peanut med ud til noget familie, der har to chi´s og sovet
der, og det klarede alle parter fint.

Mvh. Nana



Karina (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Karina


Dato : 30-08-04 10:25

>Men hvis de enes fint der, kan der så blive problemer >senere?

Hej Nana

Der kan godt opstå nogle problemer når begge hunde bliver kønsmoden.
Peanut er jo stadig en hvalp og har ikke brug for at prøve kræfter af med de
voksende endnu, men det kan altså godt komme.
Der kan komme dominans kampe, men da det jo er en lille hund, bliver de nok
ikke så vooldsomme, men bare vær opmærksom på det.

Jeg ved ikke så meget om små hunde, men vi står og skal have hund nr 2 og
ville egentlig gerne have en han til vores han, men blev rådet fra det. Nu
er det også en Amstaff blanding vi har og en ren Amstaff vi skal have, men
alle sagde, at to hanner på et eller andet tidspunkt ville komme op at slå i
en magtkamp.

Jeg synes du skal spørge nogle som opdrætter Chi og kender deres adfærd.
Det ville jo være ubærligt hvis der skete noget med dit lille pus!

Venlig hilsen

Karina
"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message
news:ihFYc.41769$Vf.2208895@news000.worldonline.dk...
>
>
> > Hej
> >
> > Hvad med at få den anden hund på besøg inden du bestemmer dig om du vil
> have
> > den, og så se hvordan det går.
> >
> > Lonnies mor
> >
> > "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4132c60c$0$279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > >
> > > "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:45wYc.41700$Vf.2207530@news000.worldonline.dk...
> > > > Hej igen igen igen. LOL
> > > >
> > > > Der er opstået en mulighed for en permanent legekammerat til Peanut.
> > > Måske.
> > > > Er det muligt at sætte to hanhunde sammen? Peanut er 6 mdr og den
> anden
> > er
> > > > fire år. Vil det skabe problemer?
> > > > Den anden er vant til at bo sammen med en hunhund, og Peanut bor
> alene.
> > > Han
> > > > er dog megavant til at lege med andre små hunde, også hanner, og
ingen
> > > > problemer i det.
> > > > Vil det gå godt? Hvordan tester jeg det?
> > > > Vil de have glæde af hinanden eller vil det skabe for mange
problemer?
> > > >
> > > > Mvh. Nana
> > >
> > > Hej søde Nana!
> > >
> > > Det du skal gøre dig klart er at dit forhold til Peanut ændrer sig.
Fra
> at
> > > være "os to mod hele verden" bliver i nu en flok - du får ikke al hans
> > > opmærksomhed hele tiden og han vil _måske_ ændre adfærd overfor dig
når
> > han
> > > ikke er så afhængig af dig.
> > > Vi havde planlagt at få to Yorkier, men jeg tror vi lader os nøje med
> en -
> > > hun deler nemlig sin kærlighed retfærdigt mellem os og har ikke en
> > yndling -
> > > og vi har ikke behov for flere hunde. I stedet vil vi have faste
> > > legekammerater i kvarteret og gå til hundetræning med hende hver uge,

> > hun
> > > bliver stimuleret på det punkt
> > >
> > > Held og lykke hvad du end beslutter!
> > >
> > > Mette
> > >
>
> Hej Lonnies mor.
>
> Det er planen at låne den anden hund i et par dage inden vi giver et
> endeligt svar. Men hvis de enes fint der, kan der så blive problemer
senere?
> Vi har før haft Peanut med ud til noget familie, der har to chi´s og sovet
> der, og det klarede alle parter fint.
>
> Mvh. Nana
>
>



Nana Sørensen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Nana Sørensen


Dato : 30-08-04 14:22


"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse
news:41332527$0$211$14726298@news.sunsite.dk...
> >Men hvis de enes fint der, kan der så blive problemer >senere?
>
> Hej Nana
>
> Der kan godt opstå nogle problemer når begge hunde bliver kønsmoden.
> Peanut er jo stadig en hvalp og har ikke brug for at prøve kræfter af med
de
> voksende endnu, men det kan altså godt komme.
> Der kan komme dominans kampe, men da det jo er en lille hund, bliver de
nok
> ikke så vooldsomme, men bare vær opmærksom på det.
>
> Jeg ved ikke så meget om små hunde, men vi står og skal have hund nr 2 og
> ville egentlig gerne have en han til vores han, men blev rådet fra det. Nu
> er det også en Amstaff blanding vi har og en ren Amstaff vi skal have, men
> alle sagde, at to hanner på et eller andet tidspunkt ville komme op at slå
i
> en magtkamp.
>
> Jeg synes du skal spørge nogle som opdrætter Chi og kender deres adfærd.
> Det ville jo være ubærligt hvis der skete noget med dit lille pus!
>
> Venlig hilsen
>
> Karina
> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message
> news:ihFYc.41769$Vf.2208895@news000.worldonline.dk...
> >
> >
> > > Hej
> > >
> > > Hvad med at få den anden hund på besøg inden du bestemmer dig om du
vil
> > have
> > > den, og så se hvordan det går.
> > >
> > > Lonnies mor
> > >
> > > "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:4132c60c$0$279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > >
> > > > "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:45wYc.41700$Vf.2207530@news000.worldonline.dk...
> > > > > Hej igen igen igen. LOL
> > > > >
> > > > > Der er opstået en mulighed for en permanent legekammerat til
Peanut.
> > > > Måske.
> > > > > Er det muligt at sætte to hanhunde sammen? Peanut er 6 mdr og den
> > anden
> > > er
> > > > > fire år. Vil det skabe problemer?
> > > > > Den anden er vant til at bo sammen med en hunhund, og Peanut bor
> > alene.
> > > > Han
> > > > > er dog megavant til at lege med andre små hunde, også hanner, og
> ingen
> > > > > problemer i det.
> > > > > Vil det gå godt? Hvordan tester jeg det?
> > > > > Vil de have glæde af hinanden eller vil det skabe for mange
> problemer?
> > > > >
> > > > > Mvh. Nana
> > > >
> > > > Hej søde Nana!
> > > >
> > > > Det du skal gøre dig klart er at dit forhold til Peanut ændrer sig.
> Fra
> > at
> > > > være "os to mod hele verden" bliver i nu en flok - du får ikke al
hans
> > > > opmærksomhed hele tiden og han vil _måske_ ændre adfærd overfor dig
> når
> > > han
> > > > ikke er så afhængig af dig.
> > > > Vi havde planlagt at få to Yorkier, men jeg tror vi lader os nøje
med
> > en -
> > > > hun deler nemlig sin kærlighed retfærdigt mellem os og har ikke en
> > > yndling -
> > > > og vi har ikke behov for flere hunde. I stedet vil vi have faste
> > > > legekammerater i kvarteret og gå til hundetræning med hende hver
uge,
> så
> > > hun
> > > > bliver stimuleret på det punkt
> > > >
> > > > Held og lykke hvad du end beslutter!
> > > >
> > > > Mette
> > > >
> >
> > Hej Lonnies mor.
> >
> > Det er planen at låne den anden hund i et par dage inden vi giver et
> > endeligt svar. Men hvis de enes fint der, kan der så blive problemer
> senere?
> > Vi har før haft Peanut med ud til noget familie, der har to chi´s og
sovet
> > der, og det klarede alle parter fint.
> >
> > Mvh. Nana
> >
> >
>
>

Hejsa...

Den anden hund er fire år, og må jo så være kønsmoden. Men peanut er jo
kun en lille fis. Er det ikke noget med at den ældste hund automatisk
bestemmer eller noget? At den yngre og mindre hund, indordner sig rimelig
smertefrit?

Mvh. Nana



x Vuf x (31-08-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 31-08-04 21:28

On Mon, 30 Aug 2004 14:42:49 +0200, "Nana Sørensen" wrote:

>Det er planen at låne den anden hund i et par dage inden vi giver et
>endeligt svar. Men hvis de enes fint der, kan der så blive problemer senere?

Ja.

>Vi har før haft Peanut med ud til noget familie, der har to chi´s og sovet
>der, og det klarede alle parter fint.

Helt klart. Det var jo ikke én, der skulle bo i HANS hus og dele HANS
mor! Desuden er det galt, at Peanut er så ung endnu, og den anden
er 4 år...altså voksen! Den vil straks gå igang med at tryne Peanut.
For Peanuts skyld...så la' vær'!



Nana Sørensen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Nana Sørensen


Dato : 30-08-04 13:41


"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
news:4132c60c$0$279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:45wYc.41700$Vf.2207530@news000.worldonline.dk...
> > Hej igen igen igen. LOL
> >
> > Der er opstået en mulighed for en permanent legekammerat til Peanut.
> Måske.
> > Er det muligt at sætte to hanhunde sammen? Peanut er 6 mdr og den anden
er
> > fire år. Vil det skabe problemer?
> > Den anden er vant til at bo sammen med en hunhund, og Peanut bor alene.
> Han
> > er dog megavant til at lege med andre små hunde, også hanner, og ingen
> > problemer i det.
> > Vil det gå godt? Hvordan tester jeg det?
> > Vil de have glæde af hinanden eller vil det skabe for mange problemer?
> >
> > Mvh. Nana
>
> Hej søde Nana!
>
> Det du skal gøre dig klart er at dit forhold til Peanut ændrer sig. Fra at
> være "os to mod hele verden" bliver i nu en flok - du får ikke al hans
> opmærksomhed hele tiden og han vil _måske_ ændre adfærd overfor dig når
han
> ikke er så afhængig af dig.
> Vi havde planlagt at få to Yorkier, men jeg tror vi lader os nøje med en -
> hun deler nemlig sin kærlighed retfærdigt mellem os og har ikke en
yndling -
> og vi har ikke behov for flere hunde. I stedet vil vi have faste
> legekammerater i kvarteret og gå til hundetræning med hende hver uge, så
hun
> bliver stimuleret på det punkt
>
> Held og lykke hvad du end beslutter!
>
> Mette
>

Hej Mette...

Jeg er godt klar over at tingene vil ændre sig, og at jeg måske ikke vil
være vild med det.
Men jeg tænker alligevel på, om det ikke er sundere for hunden at have en
anden hundeven, i stedet for menneskevenner. Hmm.... Jeg ved sgu ikke
rigtigt.... Men hvis det er sundt for Nut at have en hund som ven, så får
han det.

Mvh. Nana
>



Pwh (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 30-08-04 15:32

> Jeg er godt klar over at tingene vil ændre sig, og at jeg måske ikke
> vil være vild med det.

Så må du tage det sure med det søde

> Men jeg tænker alligevel på, om det ikke er sundere for hunden at
> have en anden hundeven, i stedet for menneskevenner. Hmm.... Jeg ved
> sgu ikke rigtigt.... Men hvis det er sundt for Nut at have en hund
> som ven, så får han det.
>
> Mvh. Nana

Jeg fik hund nr 2 primært af hensyn til Tyson (2.5 år) da jeg er af den overbevisning
at det er det rareste for en hund at have en makker af samme race.
Jeg valgte så at få en tæve da jeg var lidt bange for at der kunne komme magtkampe
når den næste blev kønsmoden, men også pgr at jeg gerne ville prøve at have en hund
af det andet køn. Jeg synes ikke at Tyson er blevet spor ligeglad med mig pgr at vi har
fået en hund mere i huset og Angel (nu 6 mdr) hænger da også mere ved mig end hun
gør ved Tyson. Så de advarsler jeg hørte mht at hundene kunne blive ligeglade med mig
har så ikke haft noget på sig i mit tilfælde, jeg er så også meget bevidst omkring at
beskæftige
mig meget med dem begge, både sammen og hver for sig. Det kan værer lidt svært når der
skal leges, der vil de som regel værer med begge to, men meget gerne sammen med mig
Når jeg ser dem hygge sig sammen er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at det var den rigtige
beslutning at få en hund mere, Tyson har fået et helt andet indhold i sin tilværelse nu.

/Jens



Nana Sørensen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Nana Sørensen


Dato : 30-08-04 21:43


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41333a65$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg er godt klar over at tingene vil ændre sig, og at jeg måske ikke
> > vil være vild med det.
>
> Så må du tage det sure med det søde
>
> > Men jeg tænker alligevel på, om det ikke er sundere for hunden at
> > have en anden hundeven, i stedet for menneskevenner. Hmm.... Jeg ved
> > sgu ikke rigtigt.... Men hvis det er sundt for Nut at have en hund
> > som ven, så får han det.
> >
> > Mvh. Nana
>
> Jeg fik hund nr 2 primært af hensyn til Tyson (2.5 år) da jeg er af den
overbevisning
> at det er det rareste for en hund at have en makker af samme race.
> Jeg valgte så at få en tæve da jeg var lidt bange for at der kunne komme
magtkampe
> når den næste blev kønsmoden, men også pgr at jeg gerne ville prøve at
have en hund
> af det andet køn. Jeg synes ikke at Tyson er blevet spor ligeglad med mig
pgr at vi har
> fået en hund mere i huset og Angel (nu 6 mdr) hænger da også mere ved mig
end hun
> gør ved Tyson. Så de advarsler jeg hørte mht at hundene kunne blive
ligeglade med mig
> har så ikke haft noget på sig i mit tilfælde, jeg er så også meget bevidst
omkring at
> beskæftige
> mig meget med dem begge, både sammen og hver for sig. Det kan værer lidt
svært når der
> skal leges, der vil de som regel værer med begge to, men meget gerne
sammen med mig
> Når jeg ser dem hygge sig sammen er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at det
var den rigtige
> beslutning at få en hund mere, Tyson har fået et helt andet indhold i sin
tilværelse nu.
>
> /Jens
>
>

Hejsa Jens...

De ting du nævner, det er også de argumenter jeg har som gode i dette
tilfælde. Jeg er ret sikker på at hunden som flokdyr, vil have det fedt med
at have en rigtig hund i sin flok, i stedet for keglede mennesker. De
har jo ikke engang en hale!
Plus at to hunde er på samme niveau og leger sammen som hunde gør. Og de har
altid hinanden og føler sig derfor måske knap så ensomme når de endelig skal
være alene hjemme.
Hmm... Jeg overvejer stadig. Nu er det heller ikke sikkert med den hund, vi
måske kan få. Hvis det går i vasken overvejer jeg at købe en lille pige i
stedet for. Så eksisterer muligheden for hvalpe ogsså.

Mvh. Nana



MGA (31-08-2004)
Kommentar
Fra : MGA


Dato : 31-08-04 06:19

Hvis det går i vasken overvejer jeg at købe en lille pige i
> stedet for. Så eksisterer muligheden for hvalpe ogsså.
>
> Mvh. Nana
>
Jeg ved ikke om der er en lov om det, men udfaldet af en Peanut og en pige
er sikkert temmelig....anderledes...og jeg tror de børn vil få det svært i
skolen....*grin*

Mette



Leyna (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 01-09-04 12:47

On Mon, 30 Aug 2004 22:42:31 +0200, "Nana Sørensen"
<dodo20038@tiscali.dk> wrote:

>Plus at to hunde er på samme niveau og leger sammen som hunde gør. Og de har
>altid hinanden og føler sig derfor måske knap så ensomme når de endelig skal
>være alene hjemme.

Det skal du ikke regne med. Hunde der har det svært med at være alene
får det ikke nemmere fordi der kommer en mere.

Vaks tyggede sko i stykker, hvis han var alene for længe, og det kan
han stadig finde på, selvom han nu har selskab af Hansen. Det sker dog
sjældent nu.
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

x Vuf x (31-08-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 31-08-04 21:38

On Mon, 30 Aug 2004 16:32:06 +0200, "Pwh" wrote:

>> Men jeg tænker alligevel på, om det ikke er sundere for hunden at
>> have en anden hundeven, i stedet for menneskevenner. Hmm.... Jeg ved
>> sgu ikke rigtigt.... Men hvis det er sundt for Nut at have en hund
>> som ven, så får han det.

Kun hvis han er meget alene. Indtil videre er han kun en baby og er
ved at lære verden at kende og har kun brug for din kærlighed.

>Jeg fik hund nr 2 primært af hensyn til Tyson (2.5 år) da jeg er af den overbevisning
>at det er det rareste for en hund at have en makker af samme race.
>Jeg valgte så at få en tæve da jeg var lidt bange for at der kunne komme magtkampe
>når den næste blev kønsmoden,

Nu er en Chihuahua jo ikke en øhhh...hvad er det nu, du har Jens? Men
der er altså himmelvid forskel.

Mvh Sonja


Leyna (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 01-09-04 12:51

On Tue, 31 Aug 2004 22:37:38 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>On Mon, 30 Aug 2004 16:32:06 +0200, "Pwh" wrote:

>>Jeg fik hund nr 2 primært af hensyn til Tyson (2.5 år) da jeg er af den overbevisning
>>at det er det rareste for en hund at have en makker af samme race.

>Nu er en Chihuahua jo ikke en øhhh...hvad er det nu, du har Jens? Men
>der er altså himmelvid forskel.

Jens har da lab-x (svjh). Det er også helt klart de bedste!
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Pwh (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 01-09-04 15:33

>>> Jeg fik hund nr 2 primært af hensyn til Tyson (2.5 år) da jeg er af
>>> den overbevisning at det er det rareste for en hund at have en
>>> makker af samme race.
>
>> Nu er en Chihuahua jo ikke en øhhh...hvad er det nu, du har Jens? Men
>> der er altså himmelvid forskel.
>
> Jens har da lab-x (svjh). Det er også helt klart de bedste!

Det er jo en kendsgerning at en hund skal veje mindst 40 kg før man
rigtigt kan regne dem for noget, der dur ikke med noget min kat kan tæske

/Jens (hvis hunde igen er igang med at slås om en gummibold)



Leyna (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 01-09-04 17:29

On Wed, 1 Sep 2004 16:32:57 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>>>> Jeg fik hund nr 2 primært af hensyn til Tyson (2.5 år) da jeg er af
>>>> den overbevisning at det er det rareste for en hund at have en
>>>> makker af samme race.
>>
>>> Nu er en Chihuahua jo ikke en øhhh...hvad er det nu, du har Jens? Men
>>> der er altså himmelvid forskel.
>>
>> Jens har da lab-x (svjh). Det er også helt klart de bedste!
>
>Det er jo en kendsgerning at en hund skal veje mindst 40 kg før man
>rigtigt kan regne dem for noget, der dur ikke med noget min kat kan tæske

Jeg mener da at det er lab-x'er du har, ikk'?
Vejer de (eller i hvert fald Tyson) virkelig mere end 40 kg.
Min Vaks er stor og kraftig, og han vejer da "kun" 30 kg.
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Pwh (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 01-09-04 19:59

>>> Jens har da lab-x (svjh). Det er også helt klart de bedste!
>>
>> Det er jo en kendsgerning at en hund skal veje mindst 40 kg før man
>> rigtigt kan regne dem for noget, der dur ikke med noget min kat kan
>> tæske
>
> Jeg mener da at det er lab-x'er du har, ikk'?
> Vejer de (eller i hvert fald Tyson) virkelig mere end 40 kg.
> Min Vaks er stor og kraftig, og han vejer da "kun" 30 kg.

Tyson er Lab/Schæfer og han vejer 42kg og er ifølge dyrelægen i perfekt trim,
jeg troede da ikke at din Vaks var et skvat på 30 kg, det vejede Tyson da han
var ca 7 mdr gammel
Angel er Lab/Rotte (en Labrat ifølge Sonja) og hun vejer 26kg 22 uger gammel,
så hun ender nok også omkring 40 kg som voksen, spørg mig lige om jeg bruger
lidt penge på hundefoder

/Jens



Leyna (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 02-09-04 00:21

On Wed, 1 Sep 2004 20:58:45 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:


>> Vejer de (eller i hvert fald Tyson) virkelig mere end 40 kg.
>> Min Vaks er stor og kraftig, og han vejer da "kun" 30 kg.
>
>Tyson er Lab/Schæfer og han vejer 42kg og er ifølge dyrelægen i perfekt trim,
>jeg troede da ikke at din Vaks var et skvat på 30 kg, det vejede Tyson da han
>var ca 7 mdr gammel

Vaks er sg* ikke noget skvat! *G*
Jeg plejer at få den besked at han i hvert fald ikke må ta' mere på,
når jeg er hos dyrlægen, og helt seriøst, så kan jeg altså ikke se at
han er bare det mindste buttet. Han vejer som sagt 30 kg og er ca.
64cm. i skulderhøjde, og han er robust kan jeg love dig.

>Angel er Lab/Rotte (en Labrat ifølge Sonja) og hun vejer 26kg 22 uger gammel,
>så hun ender nok også omkring 40 kg som voksen, spørg mig lige om jeg bruger
>lidt penge på hundefoder

Bruger du lidt penge på hundefoder?
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Ukendt (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-04 09:58


"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
news:c5mcj05e2jknifd2pcs3pi7rpl4mhkb77m@4ax.com...

> Vaks er sg* ikke noget skvat! *G*
> Jeg plejer at få den besked at han i hvert fald ikke må ta' mere på,
> når jeg er hos dyrlægen, og helt seriøst, så kan jeg altså ikke se at
> han er bare det mindste buttet. Han vejer som sagt 30 kg og er ca.
> 64cm. i skulderhøjde, og han er robust kan jeg love dig.

Buffy var også 64 cm. over skulderen.
Dyrlægen mente, at 35 kg. var en passende vægt til hende, så Vaks `s 30 kg.
kan da bestemt ikke være for meget.

Mvh. www.tjekmig.dk



dpl (02-09-2004)
Kommentar
Fra : dpl


Dato : 02-09-04 11:40

Buffy wrote:
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
> news:c5mcj05e2jknifd2pcs3pi7rpl4mhkb77m@4ax.com...
>
>
>>Vaks er sg* ikke noget skvat! *G*
>>Jeg plejer at få den besked at han i hvert fald ikke må ta' mere på,
>>når jeg er hos dyrlægen, og helt seriøst, så kan jeg altså ikke se at
>>han er bare det mindste buttet. Han vejer som sagt 30 kg og er ca.
>>64cm. i skulderhøjde, og han er robust kan jeg love dig.
>
>
> Buffy var også 64 cm. over skulderen.
> Dyrlægen mente, at 35 kg. var en passende vægt til hende, så Vaks `s 30 kg.
> kan da bestemt ikke være for meget.
>
> Mvh. www.tjekmig.dk
>
>


Hold da op, min Nansen er 71 cm, og han vejer 65kg! De fleste synes han
er for tynd! Så jeres hunde må da være meeega tynde?

http://www.kishka.dk/dorthes/foto/nansen.jpg
Fratræk en del pels!

Hilsen Dorthe




Ukendt (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-04 12:14


"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4136F863.9080606@hotmail.com...

> Hold da op, min Nansen er 71 cm, og han vejer 65kg! De fleste synes han
> er for tynd! Så jeres hunde må da være meeega tynde?
>
> http://www.kishka.dk/dorthes/foto/nansen.jpg
> Fratræk en del pels!

Han ser da flot ud Dorthe, men 5 kg ekstra, vil da ikke skade .

Buffy vejede ikke 35 kg., men 50 kg og skulle ifølge dyrlægen tabe sig 15
kg.
Hun tog pludselig på fra 45 kg. til 50 kg. på 2 mdr.
Synes selv, at hun så fin ud, med en vægt på de 40 kg.
Dyrlægen mente måske at hendes skjoldbugskirtel (? tror jeg nok det var )
ikke fungerede ordenligt og det skulle så undersøges med en blodprøve, hvis
vi ikke kunne få hende ned i vægt.
Det nåede vi desværre bare aldrig... ;-(

Mvh. www.tjekmig.dk



Leyna (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 02-09-04 12:35

On Thu, 02 Sep 2004 12:39:31 +0200, dpl <dplahrmann@hotmail.com>
wrote:

>Buffy wrote:
>> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>> news:c5mcj05e2jknifd2pcs3pi7rpl4mhkb77m@4ax.com...

>>>Han vejer som sagt 30 kg og er ca.
>>>64cm. i skulderhøjde, og han er robust kan jeg love dig.
>>
>>
>> Buffy var også 64 cm. over skulderen.
>> Dyrlægen mente, at 35 kg. var en passende vægt til hende, så Vaks `s 30 kg.
>> kan da bestemt ikke være for meget.

>Hold da op, min Nansen er 71 cm, og han vejer 65kg! De fleste synes han
>er for tynd! Så jeres hunde må da være meeega tynde?
>
>http://www.kishka.dk/dorthes/foto/nansen.jpg
>Fratræk en del pels!

Din Nansen er bare FLOT!!!
Men han er jo altså en del større end Vaks og har sikkert også en lidt
kraftigere bygning, såeh...!
http://www.leyna.dk/hunde/11.html
Det er Vaks den lyse, og billedkvaliten er ikke den bedste, men disse
billeder var heller ikke beregnet til alm. offentlig beskuelse.
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Pwh (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 02-09-04 15:02

>> http://www.kishka.dk/dorthes/foto/nansen.jpg
>> Fratræk en del pels!
>
> Din Nansen er bare FLOT!!!
> Men han er jo altså en del større end Vaks og har sikkert også en lidt
> kraftigere bygning, såeh...!
> http://www.leyna.dk/hunde/11.html
> Det er Vaks den lyse, og billedkvaliten er ikke den bedste, men disse
> billeder var heller ikke beregnet til alm. offentlig beskuelse.

Han ser jo ud til at værer i passende trim på billedet, men alligevel, er du
ikke bange for at sådan en hund på 30 kg går i stykker når du klapper ham

/Jens



Leyna (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 02-09-04 19:32

On Thu, 2 Sep 2004 16:02:12 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>>> http://www.kishka.dk/dorthes/foto/nansen.jpg

>> http://www.leyna.dk/hunde/11.html
>> Det er Vaks den lyse, og billedkvaliten er ikke den bedste, men disse
>> billeder var heller ikke beregnet til alm. offentlig beskuelse.
>
>Han ser jo ud til at værer i passende trim på billedet, men alligevel, er du
>ikke bange for at sådan en hund på 30 kg går i stykker når du klapper ham

Overhovedet ikke, din slambert!
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

x Vuf x (02-09-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 02-09-04 19:55

On Thu, 2 Sep 2004 10:57:58 +0200, "Buffy" wrote:

>Buffy var også 64 cm. over skulderen.
>Dyrlægen mente, at 35 kg. var en passende vægt til hende, så Vaks `s 30 kg.
>kan da bestemt ikke være for meget.

Nu må I lige ta' højde for, at Vaks er hyperaktiv!

Mvh Sonja


Leyna (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 03-09-04 09:47

On Thu, 02 Sep 2004 20:54:31 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>On Thu, 2 Sep 2004 10:57:58 +0200, "Buffy" wrote:
>
>>Buffy var også 64 cm. over skulderen.
>>Dyrlægen mente, at 35 kg. var en passende vægt til hende, så Vaks `s 30 kg.
>>kan da bestemt ikke være for meget.
>
>Nu må I lige ta' højde for, at Vaks er hyperaktiv!

Jaja... Jeg ved godt at du har dømt Vaks til at være en DAMP-Hund,
bare fordi han ikke er en sofapude. *G*
Men netop det at han er aktiv skulle jo give ham en væsentlig større
muskelmasse, og det er vist efterhånden almen viden at muskler vejer
mere end fedt, såeh...

uanset hvad, så synes jeg selv, at Vaks er flot som han er. Ikke for
tynd og ikke for tyk, og han vælter IKKE når man klapper ham (Jens!)

--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Pwh (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 03-09-04 11:44

Leyna wrote:
>
> uanset hvad, så synes jeg selv, at Vaks er flot som han er. Ikke for
> tynd og ikke for tyk, og han vælter IKKE når man klapper ham (Jens!)
>

Vaks er skam en meget flot lille hund, og så længe du ikke klapper ham
for hårdt kan han vel også holde balancen nogenlunde

/Jens



Leyna (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 03-09-04 18:55

On Fri, 3 Sep 2004 12:43:48 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Leyna wrote:
>>
>> uanset hvad, så synes jeg selv, at Vaks er flot som han er. Ikke for
>> tynd og ikke for tyk, og han vælter IKKE når man klapper ham (Jens!)
>>
>
>Vaks er skam en meget flot lille hund, og så længe du ikke klapper ham
>for hårdt kan han vel også holde balancen nogenlunde

Lille hund...! Hvis ikke det var fodi det var så bøvlet, så tog jeg
ham sg* med ned på Damhusengen, så du selv kunne se at han ikke er
nogen "lille hund".
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Pwh (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 03-09-04 19:21

>>> uanset hvad, så synes jeg selv, at Vaks er flot som han er. Ikke for
>>> tynd og ikke for tyk, og han vælter IKKE når man klapper ham (Jens!)
>>>
>>
>> Vaks er skam en meget flot lille hund, og så længe du ikke klapper
>> ham for hårdt kan han vel også holde balancen nogenlunde
>
> Lille hund...! Hvis ikke det var fodi det var så bøvlet, så tog jeg
> ham sg* med ned på Damhusengen, så du selv kunne se at han ikke er
> nogen "lille hund".

Lad hellere værer med det, det ville værer for ydmygende for vaks at
få tæsk af "lille" Angel

/Jens



Leyna (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 03-09-04 21:48

On Fri, 3 Sep 2004 20:21:00 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:


>> Lille hund...! Hvis ikke det var fodi det var så bøvlet, så tog jeg
>> ham sg* med ned på Damhusengen, så du selv kunne se at han ikke er
>> nogen "lille hund".
>
>Lad hellere værer med det, det ville værer for ydmygende for vaks at
>få tæsk af "lille" Angel

Der er også for langt derover. *G*
men Vaks ville helt sikkert lade Angel gennemgnaske ham. han er en
yderst fredelig hund!
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Nana Sørensen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Nana Sørensen


Dato : 03-09-04 19:59


"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
news:9tbhj010gm8ngh978h7ia955lg5ndk2jps@4ax.com...
> On Fri, 3 Sep 2004 12:43:48 +0200, "Pwh"
> <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:
>
> >Leyna wrote:
> >>
> >> uanset hvad, så synes jeg selv, at Vaks er flot som han er. Ikke for
> >> tynd og ikke for tyk, og han vælter IKKE når man klapper ham (Jens!)
> >>
> >
> >Vaks er skam en meget flot lille hund, og så længe du ikke klapper ham
> >for hårdt kan han vel også holde balancen nogenlunde
>
> Lille hund...! Hvis ikke det var fodi det var så bøvlet, så tog jeg
> ham sg* med ned på Damhusengen, så du selv kunne se at han ikke er
> nogen "lille hund".
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
> http://www.big-girls.dk

He he... damhusengen? Jeg bor også i rødovre...




Pwh (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 03-09-04 20:58

>> Lille hund...! Hvis ikke det var fodi det var så bøvlet, så tog jeg
>> ham sg* med ned på Damhusengen, så du selv kunne se at han ikke er
>> nogen "lille hund".
>> --
>> Leyna
>> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
>> http://www.big-girls.dk
>
> He he... damhusengen? Jeg bor også i rødovre...

Jamen kommer du nede på Engen må du næsten have mødt os,
vi kommer der hver dag ved 7-8 tiden om aftenen.

/Jens



Leyna (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 03-09-04 21:50

On Fri, 3 Sep 2004 20:59:28 +0200, "Nana Sørensen"
<dodo20038@tiscali.dk> wrote:

>
>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>news:9tbhj010gm8ngh978h7ia955lg5ndk2jps@4ax.com...

>> Lille hund...! Hvis ikke det var fodi det var så bøvlet, så tog jeg
>> ham sg* med ned på Damhusengen, så du selv kunne se at han ikke er
>> nogen "lille hund".
>
>He he... damhusengen? Jeg bor også i rødovre...
>
Og jeg bor laaaangt ude på landet i det mørkeste Jylland, men jeg har
boet i Brønshøj og dengang kom jeg på Damhusengen.
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Pwh (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 04-09-04 08:50

Leyna wrote:
>>
> Og jeg bor laaaangt ude på landet i det mørkeste Jylland, men jeg har
> boet i Brønshøj og dengang kom jeg på Damhusengen.

Ja tak, det snakker man stadig om nede på Engen

/Jens



Leyna (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 04-09-04 11:42

On Sat, 4 Sep 2004 09:50:17 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Leyna wrote:
>>>
>> Og jeg bor laaaangt ude på landet i det mørkeste Jylland, men jeg har
>> boet i Brønshøj og dengang kom jeg på Damhusengen.
>
>Ja tak, det snakker man stadig om nede på Engen

Sikkert nok, for på den tid var jeg ret alene om at samle op efter min
hund. Det var der sg* ikke mange der gjorde dengang! :-/
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Pwh (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 02-09-04 14:57

>>> Vejer de (eller i hvert fald Tyson) virkelig mere end 40 kg.
>>> Min Vaks er stor og kraftig, og han vejer da "kun" 30 kg.
>>
>> Tyson er Lab/Schæfer og han vejer 42kg og er ifølge dyrelægen i
>> perfekt trim, jeg troede da ikke at din Vaks var et skvat på 30 kg,
>> det vejede Tyson da han var ca 7 mdr gammel
>
> Vaks er sg* ikke noget skvat! *G*

Næh det er vel ikke fair at kalde en lille hund for et skvat

> Jeg plejer at få den besked at han i hvert fald ikke må ta' mere på,
> når jeg er hos dyrlægen, og helt seriøst, så kan jeg altså ikke se at
> han er bare det mindste buttet. Han vejer som sagt 30 kg og er ca.
> 64cm. i skulderhøjde, og han er robust kan jeg love dig.

Tyson er 66cm i skulderhøjde og meget muskuløs, men 42gk er jo heller
ikke en usædvanlig vægt for hverken en Schæfer eller en Lab, han vejede
stabilt 39 kg til han blev kasteret og så røg der hurtigt 3 kg på.

>> Angel er Lab/Rotte (en Labrat ifølge Sonja) og hun vejer 26kg 22
>> uger gammel, så hun ender nok også omkring 40 kg som voksen, spørg
>> mig lige om jeg bruger lidt penge på hundefoder
>
> Bruger du lidt penge på hundefoder?

Hæ, eneste fordel for mig nu er at det kan betale sig at bestille hjem i mængder
så jeg får rabat fra Olivers nu )

/Jens



x Vuf x (02-09-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 02-09-04 19:53

On Wed, 1 Sep 2004 20:58:45 +0200, "Pwh" wrote:

>Angel er Lab/Rotte (en Labrat ifølge Sonja) og hun vejer 26kg 22 uger gammel,
>så hun ender nok også omkring 40 kg som voksen, spørg mig lige om jeg bruger
>lidt penge på hundefoder

Der må du da huske forkert Jens. Det mener jeg aldrig at ha' sagt.

Mvh Sonja


Pwh (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 02-09-04 20:23

x Vuf x wrote:
> On Wed, 1 Sep 2004 20:58:45 +0200, "Pwh" wrote:
>
>> Angel er Lab/Rotte (en Labrat ifølge Sonja) og hun vejer 26kg 22
>> uger gammel, så hun ender nok også omkring 40 kg som voksen, spørg
>> mig lige om jeg bruger lidt penge på hundefoder
>
> Der må du da huske forkert Jens. Det mener jeg aldrig at ha' sagt.
>
> Mvh Sonja

Nu er det et stykke tid siden så jeg kan jo ikke bevise det, men muligvis
var det Benny der fandt på det og dig der grinede, og det er jo meget værre

/Jens



x Vuf x (02-09-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 02-09-04 20:49

On Thu, 2 Sep 2004 21:23:02 +0200, "Pwh" wrote:
>x Vuf x wrote:

KLIP...(en Labrat ifølge Sonja)

>>Der må du da huske forkert Jens. Det mener jeg aldrig at ha' sagt.

>Nu er det et stykke tid siden så jeg kan jo ikke bevise det, men muligvis
>var det Benny der fandt på det og dig der grinede, og det er jo meget værre

<Fniiiiis>

Mvh Sonja


Pwh (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 01-09-04 15:30

>> Jeg fik hund nr 2 primært af hensyn til Tyson (2.5 år) da jeg er af
>> den overbevisning at det er det rareste for en hund at have en
>> makker af samme race.
>> Jeg valgte så at få en tæve da jeg var lidt bange for at der kunne
>> komme magtkampe når den næste blev kønsmoden,
>
> Nu er en Chihuahua jo ikke en øhhh...hvad er det nu, du har Jens? Men
> der er altså himmelvid forskel.
>
> Mvh Sonja

Jeg har jo 2 rigtige hunde, det ved du jo godt Sonja )
Hvad er det der er himmelvid forskel på, den fangede jeg ikke lige :-?

/Jens



x Vuf x (02-09-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 02-09-04 20:04

On Wed, 1 Sep 2004 16:29:50 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>>>Jeg valgte så at få en tæve da jeg var lidt bange for at der kunne
>>>komme magtkampe når den næste blev kønsmoden,

>>Nu er en Chihuahua jo ikke en øhhh...hvad er det nu, du har Jens? Men
>>der er altså himmelvid forskel.

>Jeg har jo 2 rigtige hunde, det ved du jo godt Sonja )
>Hvad er det der er himmelvid forskel på, den fangede jeg ikke lige :-?

Det er muligt, der skal én af det modsatte køn til for at undgå de
helt store farlige magtkampe når det gælder de dér blandinger,
hvor man ikke rigtigt ved, hvad de indeholder.
Med selskabshunde er det en anden sag. De har det faktisk bedst
med at være enten en flok drenge eller en flok tøser.

Mvh Sonja


Pwh (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 02-09-04 20:31

>>>> Jeg valgte så at få en tæve da jeg var lidt bange for at der kunne
>>>> komme magtkampe når den næste blev kønsmoden,
>
>>> Nu er en Chihuahua jo ikke en øhhh...hvad er det nu, du har Jens?
>>> Men der er altså himmelvid forskel.
>
>> Jeg har jo 2 rigtige hunde, det ved du jo godt Sonja )
>> Hvad er det der er himmelvid forskel på, den fangede jeg ikke lige
>> :-?
>
> Det er muligt, der skal én af det modsatte køn til for at undgå de
> helt store farlige magtkampe når det gælder de dér blandinger,
> hvor man ikke rigtigt ved, hvad de indeholder.

Jeg har da helt styr på hvad mine hunde indeholder, de er ikke X-blandinger.
Men det er måske stadig mere uforudsigeligt hvordan mine blandingshunde
ville udvikle sig i forhold til de mere forfinede blandinger (læs racehunde).
Men Tyson var psykisk moden inden jeg fik Angel, så det var mere et spørgsmål
om hvordan hun ender med at blive der var usikkert.

> Med selskabshunde er det en anden sag. De har det faktisk bedst
> med at være enten en flok drenge eller en flok tøser.
>
> Mvh Sonja

Muligvis, det er der sikkert meget forskel på inden for de forskellige racer.
Jeg fokucerede af gode grunde på Tyson, og han trives bedst sammen med tæver,
og jeg havde også selv mest lyst til at prøve at have en tæve.

/Jens



x Vuf x (02-09-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 02-09-04 20:54

On Thu, 2 Sep 2004 21:30:51 +0200, "Pwh" wrote:

>>Med selskabshunde er det en anden sag. De har det faktisk bedst
>>med at være enten en flok drenge eller en flok tøser.

>Muligvis, det er der sikkert meget forskel på inden for de forskellige racer.
>Jeg fokucerede af gode grunde på Tyson, og han trives bedst sammen med tæver,
>og jeg havde også selv mest lyst til at prøve at have en tæve.

Ja det er da logisk.
Enhver dømmer ud fra hans/hendes egen hund.
Du skal også lægge mærke til, at Nana taler om en 4-årig til lille
Peanut. Du har haft Angel fra lille af, og får derfor et helt rigtigt
forhold til hende, som også til Tyson. Som også Tyson og Angel får et
rigtigt forhold til hinanden.

Mvh Sonja


MGA (30-08-2004)
Kommentar
Fra : MGA


Dato : 30-08-04 15:48


> Men jeg tænker alligevel på, om det ikke er sundere for hunden at have en
> anden hundeven, i stedet for menneskevenner. Hmm.... Jeg ved sgu ikke
> rigtigt.... Men hvis det er sundt for Nut at have en hund som ven, så får
> han det.
>
> Mvh. Nana
> >
>
For at være barsk, men ærlig - hvem fik du Peanut for - dig eller ham?
Selvom det er prisværdigt at du gerne vil Peanut det bedste - og det ved jeg
du vil - så tænk dig godt om før din dårlige samvittighed får dig til at
gøre noget du senere fortryder.
At få den anden hund på besøg en uges tid lyder som en super idé, så kan du
jo få en forsmag på hvordan det vil være - og om Peanut rent faktisk har
glæde af det - og om du har.

Mette



Pwh (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 30-08-04 20:56

>> Men jeg tænker alligevel på, om det ikke er sundere for hunden at
>> have en anden hundeven, i stedet for menneskevenner. Hmm.... Jeg ved
>> sgu ikke rigtigt.... Men hvis det er sundt for Nut at have en hund
>> som ven, så får han det.
>>
>>
> For at være barsk, men ærlig - hvem fik du Peanut for - dig eller ham?
> Selvom det er prisværdigt at du gerne vil Peanut det bedste - og det
> ved jeg du vil - så tænk dig godt om før din dårlige samvittighed får
> dig til at gøre noget du senere fortryder.
>
> Mette

Helt enig i at vi da anskaffer os hunde for vores egen egoistiske skyld,
og man skal bestemt ikke få en hund mere kun for den førstes skyld
men fordi man selv også gerne vil og har overskud til det.
Jeg er principelt også modstander af at få hund/kat fordi der tilfældigvis
byder sig et eksemplar, det skal værer efter moden overvejelse som du skriver.
Personligt ville jeg i Peanuts tilfælde lade ham blive voksen i fred og ro,
og derefter vurderer om han/i overhovedet har overskud/lyst til en mere.

/Jens



Nana Sørensen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Nana Sørensen


Dato : 30-08-04 21:57


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41338663$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Men jeg tænker alligevel på, om det ikke er sundere for hunden at
> >> have en anden hundeven, i stedet for menneskevenner. Hmm.... Jeg ved
> >> sgu ikke rigtigt.... Men hvis det er sundt for Nut at have en hund
> >> som ven, så får han det.
> >>
> >>
> > For at være barsk, men ærlig - hvem fik du Peanut for - dig eller ham?
> > Selvom det er prisværdigt at du gerne vil Peanut det bedste - og det
> > ved jeg du vil - så tænk dig godt om før din dårlige samvittighed får
> > dig til at gøre noget du senere fortryder.
> >
> > Mette
>
> Helt enig i at vi da anskaffer os hunde for vores egen egoistiske skyld,
> og man skal bestemt ikke få en hund mere kun for den førstes skyld
> men fordi man selv også gerne vil og har overskud til det.
> Jeg er principelt også modstander af at få hund/kat fordi der tilfældigvis
> byder sig et eksemplar, det skal værer efter moden overvejelse som du
skriver.
> Personligt ville jeg i Peanuts tilfælde lade ham blive voksen i fred og
ro,
> og derefter vurderer om han/i overhovedet har overskud/lyst til en mere.
>
> /Jens
>
>

Nej nej da... Jeg elsker jo hunde. Det er for vores allesammens skyld,
hvis vi får en hund til. Mere put og nus til mig, mere leg og flok til
Peanut. Er det ikke en win-win situation?
Jeg ville fra starten af helst have to hunde, så de altid havde en
legekammerat. For jeg tror virkelig at der er behov hos en hund, som
mennesket ikke kan opfylde. Vi kan simulere, men vi vil altid være en anden
art.
Desværre var finanserne ikke til to hvalpe lige på det tidspunkt, for de er
ret dyre, når man er et ungt par. Vi vurderede at udgifterne ved en enkelt
hund var nok, men nu her et halvt år efter, er vi igen ved at spare op, og
har derfor luft i økonomien. Dyrelægeregninger er der altid råd til, men
engangsudgiften på 6000 er alligevel en del penge på een gang.
Når nogen tilbyder os en hund, som vi alle vil have glæde af, inkl Peanut.
Og den tilmed er gratis, så ser jeg ikke noget galt i at få den sådan. Vi
ville jo alligevel have købt en anden, og denne hund ender så ikke sine dage
med en kanyle hos dyrelægen.

Mvh. Nana



Pwh (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 31-08-04 15:10

>> Helt enig i at vi da anskaffer os hunde for vores egen egoistiske
>> skyld, og man skal bestemt ikke få en hund mere kun for den førstes
>> skyld
>> /Jens
>>
>>
>
> Nej nej da... Jeg elsker jo hunde. Det er for vores allesammens
> skyld, hvis vi får en hund til. Mere put og nus til mig, mere leg og
> flok til Peanut. Er det ikke en win-win situation?

Det har det indtil videre været for mig, nu bliver din situation jo lidt
omvendt for dig når du har en hvalp og får en voksen.
Men kan hundene allerede godt sammen nu kan jeg ikke se hvorfor det
ikke skulle kunne gå fint, der kommer måske en magtkamp senere, men så
kan du jo glæde dig over at det ikke er 2 Amstaffer du har fået dig )

> Jeg ville fra starten af helst have to hunde, så de altid havde en
> legekammerat. For jeg tror virkelig at der er behov hos en hund, som
> mennesket ikke kan opfylde. Vi kan simulere, men vi vil altid være en
> anden art.

Fra start af havde jeg selv kun planer om at have en hund, men jeg syntes
at jeg hen af vejen kunne mærke på Tyson at han trængte til mere hundeselvskab.
Man kan ikke altid regne med at møde hunde på sine gåture som ens egen hund
har fornøjelse af at værer sammen med, så at få en makker der er der hele tiden
har for Tyson været en god løsning. Lige nu fiser de rundt og slås om en gummibold,
når jeg ser det ved jeg at det var den rigtige beslutning med en mere.
At sidde og studerer samspillet mellem 2 hunde der lever sammen er altså bare herligt,
og som sagt synes jeg ikke på nogen måde at der er blevet taget noget fra mig.

/Jens



x Vuf x (31-08-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 31-08-04 21:48

On Mon, 30 Aug 2004 21:56:20 +0200, "Pwh" wrote:

>Personligt ville jeg i Peanuts tilfælde lade ham blive voksen i fred og ro,
>og derefter vurderer om han/i overhovedet har overskud/lyst til en mere.

Tak Jens.

Mvh Sonja


Pwh (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 01-09-04 15:37

>> Personligt ville jeg i Peanuts tilfælde lade ham blive voksen i fred
>> og ro, og derefter vurderer om han/i overhovedet har overskud/lyst
>> til en mere.
>
> Tak Jens.
>
> Mvh Sonja

Selv tak
Jeg mener blot at den slags ikke skal hastes igennem fordi der tilfældigvis
dukker en gratis hund op, jeg ville som sagt lade Peanut værer hvalp i fred.

/Jens



x Vuf x (02-09-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 02-09-04 20:05

On Wed, 1 Sep 2004 16:37:09 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>>>Personligt ville jeg i Peanuts tilfælde lade ham blive voksen i fred
>>>ro, og derefter vurderer om han/i overhovedet har overskud/lyst
>>>til en mere.

>>Tak Jens.

>Selv tak
>Jeg mener blot at den slags ikke skal hastes igennem fordi der tilfældigvis
>dukker en gratis hund op, jeg ville som sagt lade Peanut værer hvalp i fred.

Netop hvad jeg også mente.

Mvh Sonja


Nana Sørensen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Nana Sørensen


Dato : 30-08-04 21:51


"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
news:41333e28$0$223$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Men jeg tænker alligevel på, om det ikke er sundere for hunden at have
en
> > anden hundeven, i stedet for menneskevenner. Hmm.... Jeg ved sgu ikke
> > rigtigt.... Men hvis det er sundt for Nut at have en hund som ven, så
får
> > han det.
> >
> > Mvh. Nana
> > >
> >
> For at være barsk, men ærlig - hvem fik du Peanut for - dig eller ham?
> Selvom det er prisværdigt at du gerne vil Peanut det bedste - og det ved
jeg
> du vil - så tænk dig godt om før din dårlige samvittighed får dig til at
> gøre noget du senere fortryder.
> At få den anden hund på besøg en uges tid lyder som en super idé, så kan
du
> jo få en forsmag på hvordan det vil være - og om Peanut rent faktisk har
> glæde af det - og om du har.
>
> Mette
>
>

Hejsa...

Jeg fik hund for min kærestes og min egen skyld. Men det betyder ikke at
mine behov går før Peanuts. Fordi han er vores kæledyr, så er vi forpligtet
til at gøre det hele bedst muligt for ham. Og hvis han har behov for en
legekammerat, så ser jeg intet ondt i det. Lidt ligesom at hvis man vil have
hund, så må man gå tur med den. Fordi det har hunden bedst af.
Jeg har overhovedet ikke dårlig samvittighed over for Peanut på nogen måde.
Overvejelsen om en legekammerat er da ikke fordi jeg er bange for at han
mangler selskab eller noget. Det er da kun et spørgsmål om at vurdere om
hunden får et bedre liv af at få en ven til i sin flok. Og da der ikke går
nogen skår af mig, ved at tage en ekstra uønsket hund til mig, hvorfor så
ikke? Den anden hunds ejere vil nemlig ikke have den mere, og jeg skal da
glædeligt tage mig af den resten af dens liv og elske den. Der går jo ikke
noget af mig eller Peanut, ved at skulle dele livet med en hund til. The
More, the merrier, som man siger. Hvis hundene er glade for hinanden, enes
fint og har glæde af hinanden, så er spørgsmålet vel i virkeligheden ikke
noget om min glæde. For jeg er jo selvfølgelig glad, hvis Peanut er glad.

Mvh. Nana



x Vuf x (31-08-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 31-08-04 21:47

On Mon, 30 Aug 2004 16:48:03 +0200, "MGA" wrote:

>At få den anden hund på besøg en uges tid lyder som en super idé, så kan du
>jo få en forsmag på hvordan det vil være - og om Peanut rent faktisk har
>glæde af det - og om du har.

Nej! De første 7-14 dage vil der være våbenstilstand. Problemerne vil
først vise sig efter 2-3 uger, og så vil det være synd for den anden
hund, der så skal tilbage og måske vandre fra hånd til hånd!



Leyna (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 01-09-04 12:44

On Tue, 31 Aug 2004 22:47:12 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>On Mon, 30 Aug 2004 16:48:03 +0200, "MGA" wrote:
>
>>At få den anden hund på besøg en uges tid lyder som en super idé, så kan du
>>jo få en forsmag på hvordan det vil være - og om Peanut rent faktisk har
>>glæde af det - og om du har.
>
>Nej! De første 7-14 dage vil der være våbenstilstand. Problemerne vil
>først vise sig efter 2-3 uger, og så vil det være synd for den anden
>hund, der så skal tilbage og måske vandre fra hånd til hånd!
>

Det er da nogle sorte udsigter du tegner...!

Selv stødte jeg ikke ind i nogle problemer med hund nr. 2 - heller
ikke efter de to uger, og mine er da trods alt to han-hunde.

Jeg forstår godt hvad du mener, men som sagt synes jeg at det bliver
lige lovligt sort og dystert!

ellers vil jeg så sige at hvis ikke Peanut virker understimuleret
eller virker til at mangle selskab, så ved jeg ikke om det er så go'
en ide med en hund mere. For alt andet lige... Den hund man har haft
fra hvalp af, har altså en speciel plads i ens hjerte, og det kan hund
nr. 2 ikke konkurrere med. Der kan opstå jalouxi hundene imellem, og
du kan blive totalt frustreret over at du "gør forskel" på dem. Det
kan være rigtig svært at dele sol og vind lige.

Efter hvad jeg forstår, så er det en hudn der står til aflivning, hvis
ikke du overtager den, og dér må jeg erkende, at står jeg overfor
sådan et valg, så vælger jeg som regel at "redde" hunden. Det er ikke
altid det smarteste, men sådan er jeg nu engang indrettet.
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Pwh (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 01-09-04 15:46

Leyna wrote:
> ellers vil jeg så sige at hvis ikke Peanut virker understimuleret
> eller virker til at mangle selskab, så ved jeg ikke om det er så go'
> en ide med en hund mere. For alt andet lige... Den hund man har haft
> fra hvalp af, har altså en speciel plads i ens hjerte, og det kan hund
> nr. 2 ikke konkurrere med. Der kan opstå jalouxi hundene imellem, og
> du kan blive totalt frustreret over at du "gør forskel" på dem. Det
> kan være rigtig svært at dele sol og vind lige.

Jeg er enig med dig i at det er lidt af en opgave at dele sol og vind lige.
Mens Angel er hvalp sørger jeg bevidst for at Tyson kommer i første
række i mange situationer, han bliver først fodret, får først snor på
og den slags. Hvordan hirakiet mellem dem bliver hen af vejen må tiden
så vise, men indtil videre er Angel nederst.
Og jeg er også enig med dig i at den første hund vil man nok have et specielt
forhold til, men jeg kan da allerede mærke nu på Angel at hun bliver Fars lille(store)
puttehøne, hvor Tyson aldrig rigtigt har været så vild med for megen kæleri.
Så på det plan tror jeg faktisk at jeg vil blive mere knyttet til Angel når hun vokser op.

/Jens



x Vuf x (02-09-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 02-09-04 20:08

On Wed, 01 Sep 2004 13:44:22 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:
>Tue, 31 Aug 2004 22:47:12 +0200, x Vuf x wrote:

>>>At få den anden hund på besøg en uges tid lyder som en super idé, så kan du
>>>jo få en forsmag på hvordan det vil være - og om Peanut rent faktisk har
>>>glæde af det - og om du har.

>>Nej! De første 7-14 dage vil der være våbenstilstand. Problemerne vil
>>først vise sig efter 2-3 uger, og så vil det være synd for den anden
>>hund, der så skal tilbage og måske vandre fra hånd til hånd!

>Det er da nogle sorte udsigter du tegner...!

Hellere sandheden, hun (højst sandsynligt) kan stå overfor, end en
rosenrød fortælling!
Hvorfor stikke hende blår i øjnene?

Mvh Sonja


Leyna (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 03-09-04 09:57

On Thu, 02 Sep 2004 21:08:24 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>On Wed, 01 Sep 2004 13:44:22 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>>Det er da nogle sorte udsigter du tegner...!
>
>Hellere sandheden, hun (højst sandsynligt) kan stå overfor, end en
>rosenrød fortælling!

Nu er sandheden jo en underlig størrelse, og det skortede da heller
ikke på advarsler da jeg overvejde at anskaffe hund nr. 2.
Det måtte ikke være en af samme køn, for to hanhunde ville slås. Jeg
skulle vente til Vaks blev rigtig voksen, for ellers ville han blive
endnu mere umulig end han allerede var, og så ville jeg have to totalt
ustyrlige unghunde at slås med... osv. osv.

Intet af det har holdt stik, og selv min største bekymring er ved at
være gjort til skamme... nemlig at katte og hunde ville kunne leve
sammen i fredelig sam-eksistens.
Jeg ville gerne ha' haft en katte-vant hund, men Hansen havde altså
aldrig set en kat, før han kom her, og det skabte da en del problemer
i starten, men nu har begge hunde fundet ud af, at kattene er en del
af flokken, og både Vaks og Hansen giver da ind imellem kattene en
ordentlig vaske-tur. (Eller for Vaks' vedkommende, en vakse-tur!)

>Hvorfor stikke hende blår i øjnene?

Det skal man da heller ikke, men uanset hvordan man vender og drejer
det, så er der ingen der med sikkerhed kan sige hvordan det kommer til
at gå. Selvfølgelig skal man overveje de mere dystre fremtidsudsigter,
men jeg synes ikke at man behøver at male det hele sort!
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Pwh (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 03-09-04 11:46

Leyna wrote:
>
> Nu er sandheden jo en underlig størrelse, og det skortede da heller
> ikke på advarsler da jeg overvejde at anskaffe hund nr. 2.

Du er sikker på at det ikke var Hansen der blev advaret )

/Jens



Leyna (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 03-09-04 18:53

On Fri, 3 Sep 2004 12:45:59 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Leyna wrote:
>>
>> Nu er sandheden jo en underlig størrelse, og det skortede da heller
>> ikke på advarsler da jeg overvejde at anskaffe hund nr. 2.
>
>Du er sikker på at det ikke var Hansen der blev advaret )

hehe...Seriøst, så har Hansen fået det langt bedre her end han har
haft det hos sine tidligere ejere.
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Pwh (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 03-09-04 19:23

>>> Nu er sandheden jo en underlig størrelse, og det skortede da heller
>>> ikke på advarsler da jeg overvejde at anskaffe hund nr. 2.
>>
>> Du er sikker på at det ikke var Hansen der blev advaret )
>
> hehe...Seriøst, så har Hansen fået det langt bedre her end han har
> haft det hos sine tidligere ejere.

Det tvivler jeg ikke et øjeblik på

/Jens (som gerne vil bo hos Leyna hvis han genfødes som hund)



Leyna (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 03-09-04 21:53

On Fri, 3 Sep 2004 20:22:53 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:


>> hehe...Seriøst, så har Hansen fået det langt bedre her end han har
>> haft det hos sine tidligere ejere.
>
>Det tvivler jeg ikke et øjeblik på
>
>/Jens (som gerne vil bo hos Leyna hvis han genfødes som hund)
>

Så meget forkælelse kan du vist ikke tåle!
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

x Vuf x (31-08-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 31-08-04 21:25

On Mon, 30 Aug 2004 04:15:08 +0200, "Nana Sørensen" wrote:

>Der er opstået en mulighed for en permanent legekammerat til Peanut. Måske.
>Er det muligt at sætte to hanhunde sammen? Peanut er 6 mdr og den anden er
>fire år. Vil det skabe problemer?

Ja. Du kan i værste fald ødelægge Peanut! Du skal vente (helst) med
hund nr. 2 til han er mindst 1-1½ år. Til den tid kan du/I så anskaffe
en lille hanhvalp, Peanut kan opdrage på, uden alt for meget
indblanding fra jeres side.

>Den anden er vant til at bo sammen med en hunhund, og Peanut bor alene. Han
>er dog megavant til at lege med andre små hunde, også hanner, og ingen
>problemer i det.
>Vil det gå godt? Hvordan tester jeg det?
>Vil de have glæde af hinanden eller vil det skabe for mange problemer?

Hunde er ikke skabt til at leve i parforhold, som mennesker gerne vil.
De vil hellere ha' en kammesjuk; altså en af samme køn.

Mvh Sonja


Pwh (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 01-09-04 15:51

>> Den anden er vant til at bo sammen med en hunhund, og Peanut bor
>> alene. Han er dog megavant til at lege med andre små hunde, også
>> hanner, og ingen problemer i det.
>> Vil det gå godt? Hvordan tester jeg det?
>> Vil de have glæde af hinanden eller vil det skabe for mange
>> problemer?
>
> Hunde er ikke skabt til at leve i parforhold, som mennesker gerne vil.
> De vil hellere ha' en kammesjuk; altså en af samme køn.
>
> Mvh Sonja

Hmm, det forstår jeg ikke lige. Tyson har da det meste af sit liv, både før
og efter at han blev kastreret helst villet lege med Tæver.
De fleste jeg snakkede med inden jeg skulle have hund nr 2 anbefalede mig
da også at få en tæve, jeg tror faktisk kun at jeg har hørt fra dig at det mest
ideelle er at sætte to hunde af samme køn sammen.

/Jens



x Vuf x (02-09-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 02-09-04 20:14

On Wed, 1 Sep 2004 16:51:06 +0200, "Pwh" wrote:

>>Hunde er ikke skabt til at leve i parforhold, som mennesker gerne vil.
>>De vil hellere ha' en kammesjuk; altså en af samme køn.

>Hmm, det forstår jeg ikke lige. Tyson har da det meste af sit liv, både før
>og efter at han blev kastreret helst villet lege med Tæver.
>De fleste jeg snakkede med inden jeg skulle have hund nr 2 anbefalede mig
>da også at få en tæve, jeg tror faktisk kun at jeg har hørt fra dig at det mest
>ideelle er at sætte to hunde af samme køn sammen.

Der har vi den igen...
Din hund er en schæferblanding, og de har det ikke godt sammen med
kønsfæller. Mine kan være "alene" hjemme delt op i drenge og piger.
Du kan ikke la' ... ja bare 3 schæfere af samme køn alene.
Der vil helt sikkert ske noget drastiskt indenfor overskuelig tid,
hvis du gør det. Hvorfor tror du, schæfere altid holdes i hver sin
boks med løbegård?

Mvh Sonja


Pwh (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 02-09-04 20:36

x Vuf x wrote:
> On Wed, 1 Sep 2004 16:51:06 +0200, "Pwh" wrote:
>
>>> Hunde er ikke skabt til at leve i parforhold, som mennesker gerne
>>> vil.
>>> De vil hellere ha' en kammesjuk; altså en af samme køn.
>
>> Hmm, det forstår jeg ikke lige. Tyson har da det meste af sit liv,
>> både før
>> og efter at han blev kastreret helst villet lege med Tæver.
>> De fleste jeg snakkede med inden jeg skulle have hund nr 2
>> anbefalede mig
>> da også at få en tæve, jeg tror faktisk kun at jeg har hørt fra dig
>> at det mest ideelle er at sætte to hunde af samme køn sammen.
>
> Der har vi den igen...
> Din hund er en schæferblanding, og de har det ikke godt sammen med
> kønsfæller. Mine kan være "alene" hjemme delt op i drenge og piger.
> Du kan ikke la' ... ja bare 3 schæfere af samme køn alene.
> Der vil helt sikkert ske noget drastiskt indenfor overskuelig tid,
> hvis du gør det. Hvorfor tror du, schæfere altid holdes i hver sin
> boks med løbegård?
>
> Mvh Sonja

Sonja, nu modsiger du jo dit eget indlæg, ellers skulle du have skrevet
at Paphunde helst vil have en makker af samme køn og ikke generalicerer.

/Jens



x Vuf x (02-09-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 02-09-04 20:57

On Thu, 2 Sep 2004 21:36:28 +0200, "Pwh" wrote:
>x Vuf x wrote:

>>Der har vi den igen...
>>Din hund er en schæferblanding, og de har det ikke godt sammen med
>>kønsfæller. Mine kan være "alene" hjemme delt op i drenge og piger.
>>Du kan ikke la' ... ja bare 3 schæfere af samme køn alene.
>>Der vil helt sikkert ske noget drastiskt indenfor overskuelig tid,
>>hvis du gør det. Hvorfor tror du, schæfere altid holdes i hver sin
>>boks med løbegård?

>Sonja, nu modsiger du jo dit eget indlæg, ellers skulle du have skrevet
>at Paphunde helst vil have en makker af samme køn og ikke generalicerer.

Nej jeg gør ikke! Læs dog, hvad jeg skriver. Mine er jo også
selvskabshunde. Hvad er paphunde? Du generaliserer; ikke jeg! :-þ

Mvh Sonja


Pwh (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 02-09-04 21:57

x Vuf x wrote:
> On Thu, 2 Sep 2004 21:36:28 +0200, "Pwh" wrote:
>> x Vuf x wrote:
>
>>> Der har vi den igen...
>>> Din hund er en schæferblanding, og de har det ikke godt sammen med
>>> kønsfæller. Mine kan være "alene" hjemme delt op i drenge og piger.
>>> Du kan ikke la' ... ja bare 3 schæfere af samme køn alene.
>>> Der vil helt sikkert ske noget drastiskt indenfor overskuelig tid,
>>> hvis du gør det. Hvorfor tror du, schæfere altid holdes i hver sin
>>> boks med løbegård?
>
>> Sonja, nu modsiger du jo dit eget indlæg, ellers skulle du have
>> skrevet at Paphunde helst vil have en makker af samme køn og ikke
>> generalicerer.
>
> Nej jeg gør ikke! Læs dog, hvad jeg skriver. Mine er jo også
> selvskabshunde. Hvad er paphunde? Du generaliserer; ikke jeg! :-þ
>
> Mvh Sonja

Paphunde er min forkortelse for Papillioner
og du skrev altså at
*snip*
Hunde er ikke skabt til at leve i parforhold, som mennesker gerne vil.
De vil hellere ha' en kammesjuk; altså en af samme køn.
*snip*
og når du skriver hunde og ikke en specifik race må jeg jo læse det som
at du mener alle hunde af alle racer.

/Jens


begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end


Louise (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Louise


Dato : 02-09-04 19:02

> Hunde er ikke skabt til at leve i parforhold, som mennesker gerne vil.
> De vil hellere ha' en kammesjuk; alts en af samme k n.
>
> Mvh Sonja

Arhmm, Sonja, fortæl du min pornohanhund det. Han elsker sit harem
over alt på jorden og gider ikke lege med hanhunde. Han falder absolut
uden for reglen

Louise

x Vuf x (02-09-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 02-09-04 20:17

On 2 Sep 2004 11:01:32 -0700, egdal@sporty.dk (Louise) wrote:

>>Hunde er ikke skabt til at leve i parforhold, som mennesker gerne vil.
>>De vil hellere ha' en kammesjuk; altså en af samme køn.

>Arhmm, Sonja, fortæl du min pornohanhund det. Han elsker sit harem
>over alt på jorden og gider ikke lege med hanhunde. Han falder absolut
>uden for reglen

Vrøvl. Det er da enhver han's ønskedrøm at bo sammen med en flok
damer, han kan parre efter lyst og evne,
Hvad race er han, og er han kastreret?

Mvh Sonja


Pwh (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 02-09-04 20:38

x Vuf x wrote:
> Vrøvl. Det er da enhver han's ønskedrøm at bo sammen med en flok
> damer, han kan parre efter lyst og evne,

Hov, hvem har fortalt dig om mine drømme

/Jens



x Vuf x (02-09-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 02-09-04 20:58

On Thu, 2 Sep 2004 21:38:15 +0200, "Pwh" wrote:
>x Vuf x wrote:

>>Vrøvl. Det er da enhver han's ønskedrøm at bo sammen
>>med en flok damer, han kan parre efter lyst og evne,

>Hov, hvem har fortalt dig om mine drømme

Ingen...Det var slet ikke nødvendigt.

Mvh Sonja


Leyna (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 03-09-04 09:59

On Thu, 2 Sep 2004 21:38:15 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>x Vuf x wrote:
>> Vrøvl. Det er da enhver han's ønskedrøm at bo sammen med en flok
>> damer, han kan parre efter lyst og evne,
>
>Hov, hvem har fortalt dig om mine drømme

Dem er der ingen der behøver informere os om. Det kan ses på dig!
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Pwh (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 03-09-04 11:48

>>> Vrøvl. Det er da enhver han's ønskedrøm at bo sammen med en flok
>>> damer, han kan parre efter lyst og evne,
>>
>> Hov, hvem har fortalt dig om mine drømme
>
> Dem er der ingen der behøver informere os om. Det kan ses på dig!

Jeg må se at få nogle bukser med plads til begejstring

/Jens



x Vuf x (03-09-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 03-09-04 22:36

On Fri, 03 Sep 2004 10:58:56 +0200, Leyna wrote:
>Thu, 2 Sep 2004 21:38:15 +0200, "Pwh" wrote:
>>x Vuf x wrote:

>>>Vrøvl. Det er da enhver han's ønskedrøm at bo sammen med en flok
>>>damer, han kan parre efter lyst og evne,

>>Hov, hvem har fortalt dig om mine drømme

>Dem er der ingen der behøver informere os om. Det kan ses på dig!
Har du set Jens? ;-D

Mvh Sonja


Leyna (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 04-09-04 07:50

On Fri, 03 Sep 2004 23:36:03 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>On Fri, 03 Sep 2004 10:58:56 +0200, Leyna wrote:
>>Thu, 2 Sep 2004 21:38:15 +0200, "Pwh" wrote:
>>>x Vuf x wrote:
>
>>>>Vrøvl. Det er da enhver han's ønskedrøm at bo sammen med en flok
>>>>damer, han kan parre efter lyst og evne,
>
>>>Hov, hvem har fortalt dig om mine drømme
>
>>Dem er der ingen der behøver informere os om. Det kan ses på dig!
>Har du set Jens? ;-D

Sccccchhhhh...
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste