polentamel=majsmel
Fra : LK

Dato : 28-08-04 12:34

Er disse to meltyper identiske ? Hvis ikke, hvor kan man så købe
polentamel ? Skal bruge 2 sksk i en kage.
Har også ledt forgæves efter maltmel, er der nogen, der ved, hvor det
kan skaffes ??

Fra : Dorte Klerke

Dato : 28-08-04 12:44

Hej
> hvor kan man så købe
> polentamel ?
Jeg har bl.a. set det i Bilka (Føtex har nok også), hvor jeg faktisk troede
det var majsmel, det lignede i hvert fald til forveksling, men der stod bag
på det var til polenta. Men ellers tror jeg de fleste større butikker har
det.

Dorte

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 29-08-04 16:30

"LK" <lise.kjaer@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er disse to meltyper identiske ?

Thja ifølge madkanalen.dk

"Polenta er det italienske navn for majsmel kogt med vand, bouillon eller
mælk"

Jan

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-08-04 19:16

Jan & Lisbeth skrev:

> Thja ifølge madkanalen.dk
>
> "Polenta er det italienske navn for majsmel kogt med vand,
> bouillon eller mælk"

Sjovt, jeg har i mange år troet at "polenta" var spansk og betød
"majs", men nu kan jeg da godt se at det må være italiensk:

   <http://ingeb.org/songs/quandosi.html>

<fløjter> Når man planter den smukke majs... </fløjter>

--
Klaus Alexander Seistrup · Copenhagen · Denmark
http://www.magnetic-ink.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 30-08-04 20:38

Prøv at se på tidligere tråde, polenta er lavet med den italienske
majsmeltype
"bramata" mens andre meltyper som bruges til fx tortilla eller masa har
intet at gøre med den, hverken smag eller konsistens eller farve...

Sandra

Fra : Alex Kristensen

Dato : 22-11-04 13:04

Fra : Alex Kristensen