Hvad betyder bootleg ?
Fra : Larz

Dato : 09-05-01 21:05

Jeg er tit stødt på ordet "bootleg" inden for musikkens verden...
Hvad betyder det ??

Larz

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-05-01 21:16

Hej Larz

Populært engelsk udtryk for Piratplade, altså en plade der ikke er officielt
udgivet og kunstneren ikke for nogen penge for. Kvaliteten kan være fra
total elendig til total i top.

Det er selvfølgelig ulovligt at sælge boots i Danmark, alligevel står de i
mange forretninger, typisk under Special Import, eller lignende..

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Mørch

Dato : 09-05-01 21:23

Pirat...Eller amatøroptagelse. De er som regel ikke i den bedste kvalitet.

Mvh
_Mørch

Fra : Dalton

Dato : 09-05-01 22:52

bootleg = en realese udenfor skivbolagets hender.

HAI!

Fra : klaus frederiksen

Dato : 10-05-01 06:40

On Wed, 9 May 2001 22:04:57 +0200, "Larz" <aphrodite@direkte.org>
wrote:

>Jeg er tit stødt på ordet "bootleg" inden for musikkens verden...
>Hvad betyder det ??
>
>Larz

Egentlig er ordet fra dengang der var pelsjægere i nordamerika. De
havde flade whiskyflasker i deres støvleskafter, så de kunne handle
med indianerne. Al whiskyhandel med indianerne var selvfølgeligt
ulovligt. Heraf ordet boot (støvle) leg (ben).
Senere er ordet ganske rigtigt brugt om piratoptagelser på
plade/bånd/cd.
Så napster kan sikkert kaldes bootleg service.

/klaus

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-05-01 12:25

"Larz"
> Jeg er tit stødt på ordet "bootleg" inden for musikkens verden...
> Hvad betyder det ??
>
> Larz

Et emne for OSS'en?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 10-05-01 13:16

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> Et emne for OSS'en?

Det var måske en mulighed. Så vidt jeg kan se blev emnet også diskuteret i
marts.

/Nikolaj

Fra : Peter G.

Dato : 10-05-01 14:19

"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> wrote in message
> "Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
>
> Det var måske en mulighed. Så vidt jeg kan se blev emnet også diskuteret i
> marts.
>
> /Nikolaj

Lyder som et godt forslag. Jeg prøver at flikke noget sammen.
Bidrag/oplæg/indlæg/bemærkninger modtages meget gerne på
dk_kultur_musik_oss@hotmail.com

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Like A Nuclear Reprisal Inbound From Outer Space,