Porre/bacontærte
Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 21-08-04 18:25

Manden drømmer om at lave den perfekte porre/bacontærte. Har I nogle gode
opskrifter?

Lisbeth

Fra : Ralph

Dato : 22-08-04 14:38

"Jan & Lisbeth" <Jan.Nielsentagmigvaek@kfumscout.dk> skrev i en meddelelse
> Manden drømmer om at lave den perfekte porre/bacontærte. Har I nogle gode
> opskrifter?

Ja, men det hele er lidt på slump.

3-4 dl. mel og salt i foodprocessor (gerne lidt groft mel i) smør eller
margarine ca. 100-150 g.
start indtil det begynder at "samle" sig, hældes i tærteform og trykkes
fladt.

I køleskab min. 1 time.

5-6 porrer (små)
1 løg
evt. en chilli og lidt hvidløg
svitses på panden

en pakke 100-150 gram parmaskinke af en slags, de tyske (så er det ikke
parma, det ved jeg godt) er slet ikke så ringe, men ofte salte så pas på,
skæres i strimler.

2 æg, 2-3 spsk. hytteost, 1-2 håndfulde revet mozzarella, lidt mælk kommes i
foodprocessoren (havde du gjort den ren, det var synd) (salt) peber.

Fordel porrer, skinke i tærten, hæld æggemassen over, riv evt. lidt
parmasanost oven på det hele.

200 gr. i ½ times tid.

--
venligst
Ralph

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 22-08-04 16:57

> (havde du gjort den ren, det var synd) (salt) peber.

Goddamm

Den skal prøves, tak.

Jan

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 22-08-04 18:24

Jan & Lisbeth wrote:
> Den skal prøves, tak.

Ja, ja, men hvad med baconen?

M.v.h
Niels

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 22-08-04 19:01

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> skrev i en
meddelelse news:4128d6c8$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, ja, men hvad med baconen?

Krakiler

Jan

Fra : Ralph

Dato : 22-08-04 19:33

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> skrev i en
meddelelse news:4128d6c8$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, ja, men hvad med baconen?

Saltet og røget svinekød, det er der også i min opskrift, men hvis du
insisterer så prøv det dog. Da JEG startede med porretærte var vi vegetarer
da vi så begyndte at spise kød igen, en lang proces startende med fisk,
dernæst fjerkræ, begyndte jeg at komme lidt stegt kyllingebryst i, da vi så
nåede til svin var det også bacon mange gange, indtil jeg en dag SKULLE have
brugt en pakke parma som nærmede sig sidste salgsdag - siden da har jeg
aldrig brugt andet.

Nu lyder det nok somom vi får porretærte hver dag, men det er nok kun et par
gange om året - så sundt(læs: fedtfattigt) er det jo heller ikke.

--
venligst
Ralph