Whisky
Fra : Michael Lund

Dato : 20-08-04 16:16

Hej,

Jeg skal bruge en flaske 17 eller 18 års Ballantine's Whisky til et lille
arrangement. (i nødstilfælde kan en 12 års goldseal gøre det).

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en? Ballantine's er jo en
typisk "supermarkeds" whisky, men der finder man som regel kun Ballantines
finest som er uden aldersbetegnelse.

mvh
Michael

Fra : Michael Lund

Dato : 20-08-04 16:22

> [...]
> typisk "supermarkeds" whisky, men der finder man som regel kun Ballantines

Jeg glemte lige at det skal være på sjælland eller en online-shop.

mvh
Michael

Fra : Ole Stigaard

Dato : 20-08-04 16:52

On Fri, 20 Aug 2004 17:16:02 +0200, Michael Lund
<milund@_remove_kodehaj.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en? Ballantine's er jo en
> typisk "supermarkeds" whisky, men der finder man som regel kun

Har du prøvet hos KogS? De har et imponerende udvalg af Whisky.
http://www.kogs.dk/

Ole S

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Michael Lund

Dato : 20-08-04 23:12

> Har du prøvet hos KogS? De har et imponerende udvalg af Whisky.
> http://www.kogs.dk/

Nej, men så vidt jeg ved har de kun single malt, hvor Ballantine er en
blended whisky. Jeg er godt bekendt med Kjær og Sommerfeldt anden
forbindelse - f.eks. har de en månedens whisky, som normalt er spændende og
lidt under normalprisen. Men lige her tror jeg desværre ikke de kan hjælpe.
mvh
Michael

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-08-04 17:21

"Michael Lund" <milund@_remove_kodehaj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> typisk "supermarkeds" whisky, men der finder man som regel kun Ballantines

Jeg er stor fan af http://www.juuls.dk/. De har alt, de er ualmindeligt
venlige og hjælpsomme - og så kan man få lov til at smage....

Venlig hilsen Dikte

Fra : Michael Lund

Dato : 20-08-04 23:14

> Jeg er stor fan af http://www.juuls.dk/. De har alt, de er ualmindeligt
> venlige og hjælpsomme - og så kan man få lov til at smage....

Ja, det er altid rart med god service og en smagsprøve - deres
hjemmeside viser dog ikke noget om Ballantines - men jeg kan jo selvfølgelig
spørge dem....

mvh
Mcihael

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-08-04 17:23

Den Fri, 20 Aug 2004 17:16:02 +0200, skrev Michael Lund:

> [...]
>typisk "supermarkeds" whisky, men der finder man som regel kun Ballantines

Skal det absolut være en blend? Juuls Vinhandel i København
(http://www.juuls.dk/) har over 500 single malts på lager og mange vil
sikkert kunne matche prisen for Ballantines og overgå den i nydelse.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars Remmen

Dato : 20-08-04 19:35

Kurt Hansen wrote:

> Skal det absolut være en blend? Juuls Vinhandel i København
> (http://www.juuls.dk/) har over 500 single malts på lager og mange vil
> sikkert kunne matche prisen for Ballantines og overgå den i nydelse.

Kan vi ikke være enige om at en blended whisky kan være bedre end en
single malt?

Og hvis arrangementet f.eks. er en fødselsdag hvor fødselaren bare
*elsker* en Ballentines på 18 år så nytter en 10 årig Laphroaig Cask intet.

> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 21:47

Ja så har han da heller ikke smag for god whisky

Hilsen

Søren

Fra : Michael Lund

Dato : 20-08-04 23:20

> Ja så har han da heller ikke smag for god whisky

Smag og behag er jo forskellige. Jeg er f.eks. ikke så meget for Laphroaig -
den er en tand for røget i smagen, men Bowmore og Lagavulin kan fint gå.
Andre gange foretrækker jeg en MacAllan, der jo er helt anderledes.

Jo og omvendt - det gælder nu nok ikke Ballantines
Men af historiske årsager skal det være sådan en, og den

> intet.

Vedkommenet foretrækker muligivs noget andet, men har ikke så meget at
skulle have sagt her. Mere kan jeg desværre ikke sige.

mvh
Michael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-04 10:29

"Lars Remmen" <news@remmen.org> wrote in message

> Kan vi ikke være enige om at en blended whisky kan være bedre end en
> single malt?

Men oftest ringere.

> Og hvis arrangementet f.eks. er en fødselsdag hvor fødselaren bare
> *elsker* en Ballentines på 18 år så nytter en 10 årig Laphroaig Cask
intet.

Det er helt rigtigt

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never

Fra : Lars Remmen

Dato : 23-08-04 18:38

Christian B. Andresen wrote:

> Men oftest ringere.

Ind til videre har jeg smagt flere single malts som jeg vil kategorisere
som ligegyldige end tilsvarende blends.

Men bortset fra det kan man ikke lave et godt blend med ringe single malts.

Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-04 10:21

> Ind til videre har jeg smagt flere single malts som jeg vil kategorisere
> som ligegyldige end tilsvarende blends.

Det er så omvendt for mig.

> Men bortset fra det kan man ikke lave et godt blend med ringe single
malts.

Det er nok rigtigt

Fra : Michael Lund

Dato : 06-10-04 20:12

> Det er så omvendt for mig.
> malts.
> Det er nok rigtigt

Hejsa,
Jeg fandt en 17års Ballantines hos Holta Vinlager på Peter Bangs vej.
Historien bag var at en af mine venner skulle giftes, og jeg skulle være
forlover - og dermed skulle jeg holde tale. Hans første Whiskyoplevelse var
med Ballantines (almindelig 3års), hvor han fik mere end rigeligt. Det er
ca. 14 år siden og 3+14 er 17.

Både min ven og jeg drikker normalt single malt, men det bliver alligevel
sjovt at smage denne flaske også.

mvh
Michael

Fra : Michael Lund

Dato : 20-08-04 23:16

> Skal det absolut være en blend? Juuls Vinhandel i København
> (http://www.juuls.dk/) har over 500 single malts på lager og mange vil
> sikkert kunne matche prisen for Ballantines og overgå den i nydelse.

Det er jeg ikke i tvivl om - af (privat)historiske årsager skal det være
Ballantines. Normalt vil jeg selv til hver en tid gå efter single malt.

mvh
Michael

Fra : Lars Hansen

Dato : 21-08-04 10:08

> Det er jeg ikke i tvivl om - af (privat)historiske årsager skal det være
> Ballantines. Normalt vil jeg selv til hver en tid gå efter single malt.

Prøv at spørge i Højbro Vinimport v. Kultorvet. Så vidt jeg husker, så går
de for at have Danmarks største udvalg af blended.

Lars

Fra : Michael Lund

Dato : 21-08-04 10:32

> Prøv at spørge i Højbro Vinimport v. Kultorvet. Så vidt jeg husker, så går
> de for at have Danmarks største udvalg af blended.

Det vil jeg gøre - tak for hjælpen,

Michael