In article <pan.2004.08.18.16.05.47.816592@website.tuxx.dk>,
visit_my@website.tuxx.dk says...
> Hej!
>
> Ja så sent som for et par uger siden var jeg lykkelig for min SF2 men så
> begyndte den at bøvle.
>
> Først slog jeg det hen som værende mig der var noget galt med men
> problemet er som følger:
>
> I starten føltes det som om den var blevet svagere på toppen og i
> optræk uden egentlig at kunne mærke det konkret - det føltes bare
> sådan (?). Dvs. hvis en som ikke var vant til at køre den prøvede den
> så ville han/hun intet mærke. Men man kender jo sin lille baby og ved
> når den har det dårligt.
>
> Jeg tænkte det nok gik over.
>
> Her de sidste par dage har den været helt galt. Jeg kan meget svært
> presse den over 70km/t og den har mistet 5 km/t på toppen på de
> sædvanlige bakker her i byen så den er blevet mere sløv.
>
> Holder jeg stille på bremsen og giver fuld gas så snurrer den ujævnt op
> og ned i omdrejninger hvor den normalt holder en jævn gang.
>
> Elstarter røg i dag (2 måneder gammel) og kickstarter kan svært trædes
> ned (en del mere modstand end normalt) og hopper ikke op igen. Så jeg
> gætter på elstarten gav op pga. en del mere modstand derinde.
>
> Rem og ruller er nye, men ej tjekket om de er færdige. Håber det dog
> ikke.
>
> Se det var en lang smøre
Den har kørt lidt over 11kkm.
>
> Hvor mon jeg skal søge i morgen når jeg splitter den ad over en kold øl?
>
>
Kick og elstart, har ikke direkte noget med hinanden at gøre.
Kick'en griber i den lille skive med tænder, der sidder i midten af
startkransen. Mekanikken er simpel. Den er ophængt i et leje af nylon,
i sideskjoldet. Skil det ad og rens det. Smør evt. med lidt kobberfedt.
Nylonlejer skal normalt ikke smøres.
Det skal samles igen, så det passer med at 'halvmånen' bevæger
'sneglen' mest muligt. Sæt evt. et par mærker med en spritpen inden du
skiller ad.
Remtransmisionen mister power når den bliver varm. Det kan derfor
sagtens være varmebølgen der har gjort det mærkbart.
En kold transmision fungerer bedre end en varm m.h.t. acelleration.
Hvad er ideen med at tage bremsen og gasse op?????
Du kan prøve at sætte tomgang en lille smule op. Derefter justerer du
luftskruen til max. omdrejninger, og så en smule tilbage (1/4 omgang)
mod federe blanding.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!