| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Killing stukket af humlebi, hvad gør man ?~ Fra : none | 
  Dato :  17-08-04 19:32 |  
  |   
            Vores lille nye killing (14 uger gammel) skulle en tur på terrassen for 
 første gang. Så fangede den naturligvis en humlebi og nu kan vi se at 
 den er blevet stukket på poten, som er hævet op. 
 
 Derfor vil vi høre om der er noget man skal gøre i den forbindelse, 
 eller skal det bare gå i sig selv, den reagerer ikke voldsomt på at 
 poten berøres, men trækker den dog til sig.
 
 MVH
 
 Jakob
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Linda Hedegaard Jens~ (17-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Linda Hedegaard Jens~ | 
  Dato :  17-08-04 19:39 |  
  |   
            Jeg har engang hørt at man skal smøre det med løg. Altså et ganske alm. rå
 løg. Prøv, det skader da ikke
 
 
 "none" <none@none.no> skrev i en meddelelse
 news:MPG.1b8c6d902f0ef6c9897fb@news.get2net.dk...
 > Vores lille nye killing (14 uger gammel) skulle en tur på terrassen for
 > første gang. Så fangede den naturligvis en humlebi og nu kan vi se at
 > den er blevet stukket på poten, som er hævet op.
 >
 > Derfor vil vi høre om der er noget man skal gøre i den forbindelse,
 > eller skal det bare gå i sig selv, den reagerer ikke voldsomt på at
 > poten berøres, men trækker den dog til sig.
 >
 > MVH
 >
 > Jakob
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ann  Rudbeck (17-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ann  Rudbeck | 
  Dato :  17-08-04 23:23 |  
  |  
 
            On 2004-08-17 20:38:44 +0200, "Linda Hedegaard Jensen" 
 <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> said:
 > Jeg har engang hørt at man skal smøre det med løg. Altså et ganske alm. rå
 > løg. Prøv, det skader da ikke
 Jo, det kunne måske skade - løg er giftigt for katte, og misling kunne 
 finde på at vaske poten   
Jeg tror at bortset fra at fjerne en evt brod (jeg ved ikke om 
 humlebier også efterlader brodden?), så skal man vel bare holde skarpt 
 øje i nogle timer, om katten viser tegn på at blive dårlig. Og i så 
 fald kontakte en dyrlæge / køre på dyrehospital omgående, for det kan 
 være en allergisk reaktion, hvor man skal handle hurtigt.
 -- 
 Knus fra Ann R
 Donna og Dittes katteside:  http://siamis.com
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Linda Hedegaard Jens~ (18-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Linda Hedegaard Jens~ | 
  Dato :  18-08-04 08:55 |  
  |   
            
> Jo, det kunne måske skade - løg er giftigt for katte, og misling kunne
 > finde på at vaske poten   
Undskyld, det vidste jeg ikke. Brugte det bare til min hund engang efter
 dyrlægens henvisning. Kunne aldrig finde på at skrive noget der kunne skade
 katten. Så jeg beklager mange gange. Var vist lige hurtig nok ude
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ann  Rudbeck (18-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ann  Rudbeck | 
  Dato :  18-08-04 16:20 |  
  |  
 
            On 2004-08-18 09:54:40 +0200, "Linda Hedegaard Jensen" 
 <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> said:
 > 
 >> Jo, det kunne måske skade - løg er giftigt for katte, og misling kunne
 >> finde på at vaske poten   
> 
 > Undskyld, det vidste jeg ikke. Brugte det bare til min hund engang efter
 > dyrlægens henvisning. Kunne aldrig finde på at skrive noget der kunne skade
 > katten.
 Selvfølgelig ikke - og det er vist rigtigt at hunde godt kan tåle det. 
 Jeg tænkte bare at jeg hellere måtte skrive det, bare for en sikkerheds 
 skyld   
-- 
 Knus fra Ann R
 Donna og Dittes katteside:  http://siamis.com
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (17-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  17-08-04 20:18 |  
  |   
            
"none" <none@none.no> skrev i en meddelelse
 news:MPG.1b8c6d902f0ef6c9897fb@news.get2net.dk...
 > Vores lille nye killing (14 uger gammel) skulle en tur på terrassen for
 > første gang. Så fangede den naturligvis en humlebi og nu kan vi se at
 > den er blevet stukket på poten, som er hævet op.
 >
 > Derfor vil vi høre om der er noget man skal gøre i den forbindelse,
 > eller skal det bare gå i sig selv, den reagerer ikke voldsomt på at
 > poten berøres, men trækker den dog til sig.
 Vores 9 ugers hvalp var også uheldig her i forgårs (formiddag )og blev
 stukket af en bi på den ene trædepude.
 Vi trak brodden ud ( hvilket i jo ikke behøver ) og gav hvalpen en kold klud
 på poten og så lod vi den ellers bare hvile og holdt selvfølgelig øje med
 poten og hævelsen og hendes vejrtrækning. Samme aften var hun frisk og rørig
 igen og poten var ikke hævet mere.
 Læste på netdyredoktor, at man evt. kan smøre med en bedøvende salve (
 tryllecreme måske ? ) og så skal man holde øje med vejrtrækningen, hvis
 dyret er allergisk. Det sidstnævnte var vist mest aktuelt, hvis de er
 stukket et farligt sted, som halsen, munden eller lignende, hvor man jo så
 alligevel vil søge dyrlægehjælp.
 Mvh.  www.tjekmig.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           none (18-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : none | 
  Dato :  18-08-04 00:02 |  
  |   
            Det sidstnævnte var vist mest aktuelt, hvis de er
 > stukket et farligt sted, som halsen, munden eller lignende, hvor man jo så
 > alligevel vil søge dyrlægehjælp.
 
 tak til jer alle for svarene, killingen ser egentlig ud til at have det 
 fint, så der er nok ikke grund til at gøre mere. Er egentlig lidt 
 overrasket over hvor lidt den ser ud til at være påvirket af det, selvom 
 poten er temmelig hævet.
 
 MVH
 
 Jakob
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Denise (18-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Denise | 
  Dato :  18-08-04 08:13 |  
  |   
            
"none" <none@none.no> wrote in message
 news:MPG.1b8c6d902f0ef6c9897fb@news.get2net.dk...
 > Vores lille nye killing (14 uger gammel) skulle en tur på terrassen for
 > første gang. Så fangede den naturligvis en humlebi og nu kan vi se at
 > den er blevet stukket på poten, som er hævet op.
 >
 > Derfor vil vi høre om der er noget man skal gøre i den forbindelse,
 > eller skal det bare gå i sig selv, den reagerer ikke voldsomt på at
 > poten berøres, men trækker den dog til sig.
 >
 > MVH
 >
 > Jakob
 Hej
 En af vores tidligere misser prøvede også det. Brumbassen havde bygget noget
 i en hul træstamme i deres løbegård, og han havde åbenbart stået og rodet
 med poten i hullet. Poten hævede kolonormt, men ifølge dyrlægen skulle vi
 ikke gøre noget. Og det forsvandt af sig selv, kan dog ikke huske hvor lang
 tid der gik.
 -- 
 Hilsen Denise
 http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=228
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           LAVA (18-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : LAVA | 
  Dato :  18-08-04 11:01 |  
  |  
 
            Ét super godt middel til bekæmpelse af BISTIK, som jeg personligt kan
 anbefale, er SUKKER !!!
 Så sent som i sidste uge blev en ven stukket af en hveps, og da jeg kunne
 huske engang at have set  i en af "dis med duerne" udsendelserne med Poul
 Thomsen, hvordan han med vilje lod sig stikke og derefter fik sukker på,
 gjorde jeg det samme på min ven.
 DVS lige efter det højlydte AV FOR FAN... tog jeg en sukkerknald, lagde den
 direkte på stikket, fugtede den med et par dråber vand og satte et plaster
 henover,,, og simsalabim,,, 20 min efter var ALLE spor efter det bistik pist
 væk !!!
 Om så rådet kan bruges på husdyr er en anden sag,,, men det er måske
 forsøget værd...
 // Lasse
 "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
 news:4123018d$0$220$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > "none" <none@none.no> wrote in message
 > news:MPG.1b8c6d902f0ef6c9897fb@news.get2net.dk...
 > > Vores lille nye killing (14 uger gammel) skulle en tur på terrassen for
 > > første gang. Så fangede den naturligvis en humlebi og nu kan vi se at
 > > den er blevet stukket på poten, som er hævet op.
 > >
 > > Derfor vil vi høre om der er noget man skal gøre i den forbindelse,
 > > eller skal det bare gå i sig selv, den reagerer ikke voldsomt på at
 > > poten berøres, men trækker den dog til sig.
 > >
 > > MVH
 > >
 > > Jakob
 >
 > Hej
 > En af vores tidligere misser prøvede også det. Brumbassen havde bygget
 noget
 > i en hul træstamme i deres løbegård, og han havde åbenbart stået og rodet
 > med poten i hullet. Poten hævede kolonormt, men ifølge dyrlægen skulle vi
 > ikke gøre noget. Og det forsvandt af sig selv, kan dog ikke huske hvor
 lang
 > tid der gik.
 >
 > -- 
 > Hilsen Denise
 >  http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=228
>
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            none (18-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : none | 
  Dato :  18-08-04 12:25 |  
  |   
            
> henover,,, og simsalabim,,, 20 min efter var ALLE spor efter det bistik pist
 > væk !!!
 Det er sjovt som visse ting fra monopoltiden bliver hængende. Det er 
 vist MANGE år siden det klip blev vist, jeg var vist ikke ret gammel men 
 kan huske det   , 
 Nå det kan vist ikke lade sig gøre at montere en sukkerknald på 
 kattepoten, og den lader sig absolut ikke mærke med noget så jeg lader 
 det ligge, men tak for rådet   
Jakob
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |