ÆØÅ i MT-NewsWatcher
Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-04 23:04

Jeg har iagttaget et sjovt fænomen: Når jeg redigerer mine indlæg og
klipper eller kopierer tekst i MT-NewsWatcher og siden klistrer det ind,
så forsvinder å og Æ. Men æ, ø, Ø og Å kommer fint med. Er det ikke
pudsigt?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 16-08-04 07:34

In article <henry-3CB03F.00040116082004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <henry@muenster.dk> wrote:

> [...]
> klipper eller kopierer tekst i MT-NewsWatcher og siden klistrer det ind,
> så forsvinder å og Æ. Men æ, ø, Ø og Å kommer fint med. Er det ikke

Hmm. Det gør den ikke i 3.1 under OS 9. John Norstads oprindelige
NewsWatcher var dog i lang tid meget pernitten med at filtrere
ikke-ASCII tegn væk, men det skulle vel være fjernet alt sammen fra
MT-NW. Lige præcis hvordan gør du, hvis du skal reproducere den adfærd?
Hvad siger "Compose As" at kodningen er, hvis du kontrol-klikker i
tekstvinduet?

-Lasse

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-04 07:58

In article <lhp+news-67BBA0.08342916082004@news.tele.dk>,
"Lasse Hillerøe Petersen" <lhp+news@toft-hp.dk> wrote:

> [...]
> ikke-ASCII tegn væk, men det skulle vel være fjernet alt sammen fra
> MT-NW. Lige præcis hvordan gør du, hvis du skal reproducere den adfærd?

Jeg sidder og skriver et indlæg, som både kan være et nyt eller et svar
i en tråd. Jeg beslutter mig så for, at jeg vil flytte en linie eller et
afsnit et andet sted hen. Jeg markerer så afsnittet, klipper det ud med
æble-X, sætter markøren, hvor det nu skal være, og klistrer det ind med
æble-V.
Jeg prøvede lige at markere ovenstående afsnit og trække det med
musen et andet sted hen. Resultatet var, at ø og å forsvandt, men æ
bliver der. Du kan se det her:

"Jeg sidder og skriver et indlæg, som bde kan være et nyt eller et svar
i en trd. Jeg beslutter mig s for, at jeg vil flytte en linie eller et
afsnit et andet sted hen. Jeg markerer s afsnittet, klipper det ud med
æble-X, sætter markren, hvor det nu skal være, og klistrer det ind med
æble-V."

> Hvad siger "Compose As" at kodningen er, hvis du kontrol-klikker i
> tekstvinduet?

Western (Mac OS Roman).

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 16-08-04 08:10

In article <henry-9D3B21.08574116082004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <henry@muenster.dk> wrote:

> Western (Mac OS Roman).

Højst mystisk. Du må vist hellere sende en fejlrapport til Simon Fraser.

-Lasse