Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
GIMP
Fra : Gert Dyrn

Dato : 15-08-04 21:44

Hej.

Er der nogen af jer, som bruger GIMP til billedbehandling?

Ved I om der findes en plug-in, der håndterer NEF?

Hilsen
Gert Dyrn

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-08-04 21:58

On Sun, 15 Aug 2004 22:43:48 +0200
Gert Dyrn <gert.dyrn@midtfyn.net> wrote:

> Hej.
>
> Er der nogen af jer, som bruger GIMP til billedbehandling?
>
> Ved I om der findes en plug-in, der håndterer NEF?

det ville jeg mene rawPhoto kan, men er ikke 100% sikkert:
http://ptj.rozeta.com.pl/Soft/RawPhoto

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 15-08-04 22:03

Gert Dyrn wrote:
> Hej.
>
> Er der nogen af jer, som bruger GIMP til billedbehandling?

Jeg gør.

> Ved I om der findes en plug-in, der håndterer NEF?

Når vi nu er i den boldgade, der hedder open source etc., så er de
eneste jeg kender til, disse:

* dcraw <http://www.cybercom.net/~dcoffin/dcraw/>
* denef <http://www.cheeseplant.org/~daniel/pages/denef.html>

--
Steen Suder

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-08-04 22:07

On Sun, 15 Aug 2004 23:02:46 +0200
"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Jeg gør.

> Når vi nu er i den boldgade, der hedder open source etc., så er de
> eneste jeg kender til, disse:
>
> * dcraw <http://www.cybercom.net/~dcoffin/dcraw/>

RawPhoto plugin'et benytter dcraw som backend. Det er ret godt synes
jeg, om end jeg måtte hacke koden lidt for at få den til at virke med
fujifilm s5000's raf format hvor billedet er drejet 45grader i forhold
til normalt.

MVH
Kim

Fra : Thomas Kjær

Dato : 15-08-04 22:23

On 2004-08-15, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:
> [...]
> jeg, om end jeg måtte hacke koden lidt for at få den til at virke med
> fujifilm s5000's raf format hvor billedet er drejet 45grader i forhold

45 grader? Sikker på det ikke er 90?

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-08-04 22:45