adgangskode til enkelt-filer
Fra : Erling Hansen

Dato : 15-08-04 20:43

Jeg synes jeg har støvet Apple-hjælp igennem uden at finde løsning på et
problem:

Jeg har enkelte filer, som jeg gerne vil forsyne med en adgangskode, så
børnebørnene ikke lige falder over dem, når de låner min iBook G4.

Hvor går jeg hen og fikser det?

mvh
Erling

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-08-04 20:45

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har enkelte filer, som jeg gerne vil forsyne med en adgangskode, så
> børnebørnene ikke lige falder over dem, når de låner min iBook G4.

Var det ikke en bedre idé, at oprette en bruger, som dine børnebørn
kunne logge ind som?
Så får du beskyttet _alt_ hvad du har selv har ligggende.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Lind

Dato : 16-08-04 08:39

> Var det ikke en bedre idé, at oprette en bruger, som dine børnebørn
> kunne logge ind som?
> Så får du beskyttet _alt_ hvad du har selv har ligggende.
>
> /Preben

Hvis det er for svært for børnebørnene at logge ind, markerer du din
fil, trykker æble+i og i Ejer & tilladelser/Flere oplysninger kan du
låse den.
M.