Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konica-Minolta Dimage - Z1 eller Z2?
Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 15-08-04 15:55

Jeg har planer om at købe det nævnte kamera, men er i tvivl om,
hvorvidt det kan betale sig at købe Z2 fremfor Z1, hvor prisforskellen
er cirka 600 kroner. Jeg har ikke behov for de ekstra megapixel, så
spørgsmålet er, om jeg reelt får noget/nok for pengene ved at købe den
nyere model - nogen der har erfaringer?

KS

Fra : Asle Bjerva

Dato : 15-08-04 20:46

<kelds99@yahoo.dk> skrev i melding
> [...]
> er cirka 600 kroner. Jeg har ikke behov for de ekstra megapixel, så
> spørgsmålet er, om jeg reelt får noget/nok for pengene ved at købe den

Du vil ALLTID ha behov for de ekstra megapix !
Om ikke for å lage store forstørrelser så for å kunne gjøre utsnitt av
bildene !

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : H. Jørgensen

Dato : 15-08-04 21:01

Hvad med Z3 ?

Henrik

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 15-08-04 22:44

On Sun, 15 Aug 2004 22:00:31 +0200, "H. Jørgensen"
<brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote:

>Hvad med Z3 ?

Meget gerne, men det kniber med at finde den til de 2.500 kr., jeg
max. kan bruge på det.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-08-04 11:47

<kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er cirka 600 kroner. Jeg har ikke behov for de ekstra megapixel, så
> spørgsmålet er, om jeg reelt får noget/nok for pengene ved at købe den

Det er jo altid et godt spørgsmål. Men jo flere pixel, jo bedre har
billedet chancen for at blive. Så hvis jeg skulle vælge, så tror jeg, at
jeg ville bruge de sidste Kr 600,- og få det, med den højeste opløsning.

M.V.H.....Benny..

Fra : emj

Dato : 16-08-04 21:01

On Mon, 16 Aug 2004 12:47:22 +0200, "Benny Mortensen 9380"
<wrapup1@kittymail.com> wrote:

>Det er jo altid et godt spørgsmål. Men jo flere pixel, jo bedre har
>billedet chancen for at blive.

Hvem har dog bildt dig det ind? Det var noget, som man med nogen ret
kunne sige, da der ikke var digier med mere end 2.1 MP
Hilsen emj

Fra : Rado

Dato : 18-08-04 00:42

On Mon, 16 Aug 2004 22:01:06 +0200, emj <emjnoapam@stofanet.dk> wrote:

>Hvem har dog bildt dig det ind? Det var noget, som man med nogen ret
>kunne sige, da der ikke var digier med mere end 2.1 MP

Alt andet lige er det da rigtigt nok. Antallet af pixels vil altid
sætte en øvre begrænsning for hvad systemet maksimalt kan yde,
kvalitetsmæssigt.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Henning

Dato : 16-08-04 23:41

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> billedet chancen for at blive. Så hvis jeg skulle vælge, så tror jeg, at
> jeg ville bruge de sidste Kr 600,- og få det, med den højeste opløsning.

Der er flere forskelle mellem Z1 og Z2 end antallet af mp f.eks. er det et
andet objektiv der er meget forbedret.

Læs evt. lidt i nedenstående forum:

http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1024&page=1

der omhandler Konika/Minolta.

mvh Henning

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 17-08-04 10:41

On Tue, 17 Aug 2004 00:41:15 +0200, "Henning" <Anders@nd.dk> wrote:

>Der er flere forskelle mellem Z1 og Z2 end antallet af mp f.eks. er det et
> [...]
Tak for tippet

KS