vask af rodfrugter
Fra : Mads Peter

Dato : 14-08-04 20:57

Hej

Hvordan vasker man rodfrugter (især selvfølgelig kartofler) på en smart
måde? Jeg gør det altid med hænderne, men det er ikke rigtigt effektivt,
alternativt har jeg brugt en skuresvamp, det er noget bedre, men den bliver
hele tiden væk, og er svær at skelne fra andre skuresvampe til toilet L osv.
Har du en god måde at gøre det på?

Hilsen Mads Peter

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-08-04 21:38

"Mads Peter" <madspeter@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Har du en god måde at gøre det på?

Jeg har købt en skurebørste, hvor der er kartoffelskræller på den anden
side.
Jeg har set, at man kan købe børster, hvor oversiden er formet som en halv
kartoffel - nem at kende.

Hilsen Inger

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 14-08-04 22:30

On Sat, 14 Aug 2004 21:57:00 +0200, "Mads Peter"
<madspeter@oncable.dk> wrote:

> [...]
>hele tiden væk, og er svær at skelne fra andre skuresvampe til toilet L osv.

Den grove side af skuresvampen er helt ideel til formålet, og i stedet
for at finde på noget helt andet, kan du mærke skuresvampen til
køkkenbrug ved at lave et hul med en hulmaskine og sætte en snor i. Så
bliver den ikke helt så let væk - og vamle forvekslinger undgås.

KS

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 14-08-04 22:50

<kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 14 Aug 2004 21:57:00 +0200, "Mads Peter"
> <madspeter@oncable.dk> wrote:

> Den grove side af skuresvampen er helt ideel til formålet,

Nemlig!

og i stedet
> for at finde på noget helt andet, kan du mærke skuresvampen til
> køkkenbrug...

Jeg skriver et stort "K" (for "kartofler") på oversiden med en spritpen - så
forveksles den heller ikke.

MVH Mette

Fra : Mads Peter

Dato : 15-08-04 00:57

Ikke nogen dum idé! tak til jer begge for forslagene.

Hilsen Mads Peter

Fra : -V-

Dato : 14-08-04 22:57

Mads Peter wrote:
> alternativt har jeg brugt en skuresvamp, det er noget
> bedre, men den bliver hele tiden væk, og er svær at skelne fra andre
> skuresvampe til toilet L osv. Har du en god måde at gøre det på?

Hvis jeg var dig ville jeg ikke være så bekymret for lidt snavs på mine
kartofler. Jeg ville være mere interesseret i at finde et andet sted at lave
mad, end på mit lokum.

-V-

Fra : Mads Peter

Dato : 15-08-04 00:55

toiletsvampen var hypotetisk :)

MP

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-08-04 05:20

-V- wrote:

> Hvis jeg var dig ville jeg ikke være så bekymret for lidt snavs på mine
> kartofler. Jeg ville være mere interesseret i at finde et andet sted at lave
> mad, end på mit lokum.

LOL!!

/David