File Mapping i X?
Fra : Tadeusz W. Mollin

Dato : 09-05-01 09:40

I "de onde gamle før-X dage" kunne man i kontrolpanelet:
Internet -> Advanced-> File Mapping
angive hvilke programmer, der skulle åbne fsk. filtyper (file
extensions) såsom .html, .gif, .text osv.

Den tilsvarende system præferance i X byder ikke på meget af den slags.

Man kan vælge en webbrowser. Men hvis en html-fil er oprettet af
Netscape eller BBedit, som det ofte er tilfældet med doc-filer, ja, så
er det dette program, der udløses.

Helt slemt er det, når dokumentationen til X-programmer er sat til at
åbnes med Classic Tekst og lyd.

Jeg kan se, at indstillingen kan ændres individuelt for den enkelte fil
under Get Info-> Application. Men hvordan indstilles "generic
application", der må svare til "file mapping" og gælde generelt?

mvh
Tadeusz

Fra : Tadeusz W. Mollin

Dato : 09-05-01 09:53

Undskyld, jeg glemte flg:

Under Get info-> Application er der ganske vist en knap, der hedder
"Change Application".

Men hos mig ændrer den ikke noget! Selv om jeg har de nødvendige
skrive-rettigheder. Tit er knappen endda inaktiv.