I kender det...
Fra : PH

Dato : 31-07-04 00:40

....man har fået en lille bitte stump af et nummer på hjernen, men kan
simpelthen ikke hitte ud af, hvilken sang der er tale om.

Da jeg ikke lige er den store node freak, forsøger jeg mig med følgende
lille hjemmebryggede nodesystem (en smule fik man vel ud af musik i
gymnasiet, eller?):

C--- C--- C--- CC D E C--- C--- C---

hvor:

C--- skal forstås som én 1/4-node efterfulgt af 3/4 pause

CC som én 1/2 node uden efterfølgende pause

og

D som én 1/4 node uden efterfølgende pause (E tilsvarende)

Måske er det ikke lige C brudstykket starter på, men forholdet skulle være
rigtigt. Det ovenstående er det eneste jeg husker, men jeg ved, at det er en
forholdsvis kendt melodi. Muligvis er sangen forholdsvis stille hele vejen
igennem, og muligvis er det en sådan lidt trættende mandlig stemme, men jeg
er på ingen måde sikker, da det som sagt kun er det lille stykke jeg husker
helt klart.

Det er en okay sang at have fået på hjernen, men kunne nu godt tænke mig
lige at få resten med

Håber der er en der kan nikke genkendende til den...

På forhånd tak

PH

Fra : PH

Dato : 31-07-04 00:52

> C--- C--- C--- CC D E C--- C--- C---

Kører nok nærmere i takter af 3 (altså 1-2-3, 1-2-3...) når jeg nu tænker
over det. I følge mit eget system bliver det så i stedet til:

C-- C-- C-- C D E C-- C-- C--

(CC skulle nok også nærmere være C (altså samme længde som D og E), men i
mit oprindelige ville det jo ikke passse så)

Nogen der har et bud på hvilket nummer det er, så vidt jeg husker kører
brudstykker vist nok flere gange efter hinanden?

mvh
PH

Fra : Mikael Schøler

Dato : 31-07-04 02:04

PH wrote:

> [...]
>
> Nogen der har et bud på hvilket nummer det er, så vidt jeg husker kører
> brudstykker vist nok flere gange efter hinanden?

*LOL* snak om at køre sårn en som mig ud på et sidespor til et
sidespor.. *GGG*

Mikael

Fra : Keld Villadsen

Dato : 31-07-04 12:25

Jeg sidder med tømmermænd så store at alt støj gør ondt
Men her grinte jeg altså temmeligt kraftigt

venligst Keld

Hvorfor har selvmordspiloter hjelme på??

Fra : Lars Frandsen

Dato : 31-07-04 04:30

"PH" <Ingen_Spam@til_mig.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> Nogen der har et bud på hvilket nummer det er, så vidt jeg husker kører
> brudstykker vist nok flere gange efter hinanden?

Puuhhh, den er ikke nem. Mit bedste bud er:

Depeche Mode - Just Can't Get Enough?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-07-04 02:54

PH wrote:
> [...]
> lige at få resten med
>
> Håber der er en der kan nikke genkendende til den...

Orv, hvor har du røget meget hash!

/David

Fra : Margrete Johansen

Dato : 31-07-04 13:16

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Orv, hvor har du røget meget hash!
>
> /David

Er det den der starter med: "Du er den klare stjerne i den mørke nat"? For
så er det nemlig en reklamesang for noget chololade - og DEN er hård at
komme af med igen!

Margrete

Fra : PH

Dato : 31-07-04 13:53

> Er det den der starter med: "Du er den klare stjerne i den mørke
> nat"? For så er det nemlig en reklamesang for noget chololade - og
> DEN er hård at komme af med igen!
>
> Margrete

Arghhhh - hvordan kunne du gøre det . Jeg HADER den reklame mere end
noget andet på jorden. Siden den kom frem har jeg kategorisk nægtet at
indtage noget som helst fra firmaet STORCK som står bag reklamen.

/Campino - til livets flødeste øjeblikke.../

/Han er nemlig også noget ganske særligt.../ (for Werthers ækle)

I fødselsdagsgave fik jeg 4 pakker Toffifee (som også er fra STORCK) og de
røg direkte tilbage til giveren...

Med andre ord - nej det er ikke den (har fundet den rigtige, læs indlæg
længere nede)

PH

Fra : PH

Dato : 31-07-04 13:39

> Orv, hvor har du røget meget hash!
>
> /David

Alt for meget, men så sagde de i dag, at det ikke behøvede at stå direkte på
pakken for at gælde, selvom jeg nu foretrækker ketchup frem for remolade når
jeg spiser fritter...

PH

Fra : PH

Dato : 31-07-04 13:45

PH wrote:
> Tilsyneladende en masse vrøvl...

Hmmm - indrømmet. Da jeg selv lige genlæste mit indlæg tog det mig noget
tid, før jeg fik stumpen ind i hovedet igen (var forsvundet i løbet af
natten).

Depeche Mode var det i al fald ikke, da den nok går sådan cirka 3-4 gange
for hurtigt.

Men jeg har netop selv fundet ud af hvilken sang det er. Den passer dog ik
100% på mine (geniale) noder, men jeg er sikker på det er den jeg tænkte på.

Stemmen er sådan lidt træt hele vejen, og sangen er en stille sang. Det
drejer sig om:

Coldplay - The Scientist

PH

Fra : Margrete Johansen

Dato : 31-07-04 14:18

"PH" <Ingen_Spam@til_mig.dk> wrote in message

> [...]
på.

> Stemmen er sådan lidt træt hele vejen, og sangen er en stille sang. Det

PYHA, det var godt nok en gyser......... godt fundet!

Margrete

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 31-07-04 17:08

"PH" <Ingen_Spam@til_mig.dk> wrote in message news:<410adc64$0$25979$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
> lige at få resten med
>
> Håber der er en der kan nikke genkendende til den...

Trættende mande stemme ? L. Cohen, er så mit eneste bud.

Fra : Koeffe

Dato : 31-07-04 17:40

> [...]

jeg
> er på ingen måde sikker, da det som sagt kun er det lille stykke jeg

Jeg tror godt jeg ved hvad det er for en. Jeg kan bare ikke huske hvad den
hedder. Jeg kan huske musikvideoen. En uro med spejle kører rundt. Og så ser
man en stenet mand der synger.

--
Koeffe