Sideskift med vbscript?
Fra : Kim Søvø Pedersen

Dato : 09-05-01 15:09

Hej!

Kan det passe, at der findes en kommando lige som vbcrlf - der bare laver
sideskift i stedet for linieskift?

Kim

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-05-01 15:19

Kim Søvø Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hej!
>
> Kan det passe, at der findes en kommando lige som vbcrlf - der bare laver
> sideskift i stedet for linieskift?

Øh ... det synes jeg ikke rigtigt giver mening. Hvad mener du præcist med
sideskift ? Er det ved udskrift ? Hvis det er dette, så kan du gøre det med
CSS.

Der, hvor du ønsker et sideskift ved udskrift på din HTML-side skriver du

og i din CSS-fil skriver du

P.break { page-break-after: always }

Hvilke browsere det virker i udover IE er jeg ikke helt klar over ... men
under alle omstændigheder er det nok mere relevant i
dk.edb.internet.webdesign.html - så FUT skal sættes dertil (denne
funktionalitet mangler vist ved html.dk)

Med venlig hilsen

Jesper Stocholm