/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Definitionen på et "hit"
Fra : Michael-7500


Dato : 14-07-04 19:22

Er der nogen officiel definition på ordet "hit"? Hvornår bliver/er en sang
et hit?

Forklaring søges....

--
Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej



 
 
Martin Johansen [600~ (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-07-04 19:52

Michael-7500 skrev:

> Er der nogen officiel definition på ordet "hit"? Hvornår bliver/er en
> sang et hit?

Når radioen har spillet den så tit at folk får den på hjernen og konen
pr. automatik smider CD'en i indkøbskurven når hun er ude og handle.

> Forklaring søges....

Jeg har da prøvet

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Ivan V. Klattrup (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 14-07-04 20:05

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.07.14.18.52.20.395386@website.invalid...
> Når radioen har spillet den så tit at folk får den på hjernen

gad vide om den kan overføres til film, og hvornår en film er et hit, for så
sendes der mange hits på dansk tv

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk



Martin Johansen [600~ (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-07-04 21:05

Ivan V. Klattrup skrev:

> gad vide om den kan overføres til film, og hvornår en film er et hit,
> for så sendes der mange hits på dansk tv

Jeg tror det

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


zcully (14-07-2004)
Kommentar
Fra : zcully


Dato : 14-07-04 20:49

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> wrote in message
news:pan.2004.07.14.18.52.20.395386@website.invalid...
> Michael-7500 skrev:
>
> > Er der nogen officiel definition på ordet "hit"? Hvornår bliver/er en
> > sang et hit?
>
> Når radioen har spillet den så tit at folk får den på hjernen og konen
> pr. automatik smider CD'en i indkøbskurven når hun er ude og handle.

Det er faktisk ikke engang løgn!!!
Jeg har en kammerat der indtil for et par år siden hadede ALT musik hvor den
mindste lille elguitar indgik. Når jeg spillede sådan noget for ham var det
hele syre.
Pludselig kommer han en dag til mig og er blevet vild med Limp Bizkit,
Nickelback, Linkin Park osv.
Så spurgte jeg også mig selv hvorfor. Det kører pludselig i stor stil på
MTV, P3, Boogie osv.
Lige så snart folk hører sådan noget voldspillet i radioen kan de lide
det!!!
Hader at det er blevet sådan.

> > Forklaring søges....
>
> Jeg har da prøvet
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
> Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)

/Zcully



Martin Johansen [600~ (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-07-04 21:07

zcully skrev:

> Det er faktisk ikke engang løgn!!!



> Jeg har en kammerat der indtil for et par år siden hadede ALT musik hvor
> den mindste lille elguitar indgik. Når jeg spillede sådan noget for ham
> var det hele syre.
> Pludselig kommer han en dag til mig og er blevet vild med Limp Bizkit,
> Nickelback, Linkin Park osv.
> Så spurgte jeg også mig selv hvorfor. Det kører pludselig i stor stil
> på MTV, P3, Boogie osv.

Kender det godt

> Lige så snart folk hører sådan noget voldspillet i radioen kan de lide
> det!!!

Jep - tror der er meget af det musik vi har i dag som ikke var hits hvis
det ikke var for radioen.. de spiller det igen og igen og igen og så lige
igen igen...

> Hader at det er blevet sådan.

Big business når det er værst.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Olesen (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 15-07-04 15:36


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.07.14.20.06.34.154995@website.invalid...


> Jep - tror der er meget af det musik vi har i dag som ikke var hits hvis
> det ikke var for radioen.. de spiller det igen og igen og igen og så lige
> igen igen...

Ja, sådan er P3, og det er faktisk ret irreiterende, når
radioen står på stationen hele ugen på arbejdet.

Man kan næsten tale om en P3-sound, og
den kan være stor-slem, for ofte.

Eneste danske popmusik på P3 er næsten
Tim Christensen, Eran DD og Thomas Helmig,
og så 'de nye' som Jokeren, Johnny DeLuxe,
Nephew osv...
En sjælden gang kommer TV2, men aldrig
Gnags, Shubidua, Kim Larsen (dog er der kommet
et ny remix, City of dreams), men aldrig den originale...

Trist at P3 sætter dagsordenen i dagens musikdanmark.



ASKF (15-07-2004)
Kommentar
Fra : ASKF


Dato : 15-07-04 16:35

Olesen ytrede sig i <40f6969a$0$271$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> med
dette:

>
>"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
>news:pan.2004.07.14.20.06.34.154995@website.invalid...
>
>
>> Jep - tror der er meget af det musik vi har i dag som ikke var hits hvis
>> det ikke var for radioen.. de spiller det igen og igen og igen og så lige
>> igen igen...
>
>Ja, sådan er P3, og det er faktisk ret irreiterende, når
>radioen står på stationen hele ugen på arbejdet.
>
>Man kan næsten tale om en P3-sound, og
>den kan være stor-slem, for ofte.
>
>Eneste danske popmusik på P3 er næsten
>Tim Christensen, Eran DD og Thomas Helmig,
>og så 'de nye' som Jokeren, Johnny DeLuxe,
>Nephew osv...
>En sjælden gang kommer TV2, men aldrig
>Gnags, Shubidua, Kim Larsen (dog er der kommet
>et ny remix, City of dreams), men aldrig den originale...
>
>Trist at P3 sætter dagsordenen i dagens musikdanmark.

Det er netop også grunden til at jeg har droppet P3.

Min radio har kun P1 indkodet og vil jeg høre andet radio, bliver det
gerne en net-kanal (som bliver valgt alt efter mit humør).

På arbejde er musik ofte helt fravalgt, da min musik generer nogle,
ligesom deres musikvalg (dansktop) generer mig og vi kun kan enes om en
kanal med gamle hits.
--
Mvh
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Martin Johansen [600~ (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-07-04 16:39

Olesen skrev:

> Ja, sådan er P3, og det er faktisk ret irreiterende, når radioen står
> på stationen hele ugen på arbejdet.

Det lyder bekendt - godt nok med Radio Skala for mit vedkommende. Igen og
igen spiller de det samme og det samme. Efter en 9 timers dag kan man sq
det hele i hovedet... :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Olesen (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 15-07-04 17:25


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.07.15.15.39.24.953839@website.invalid...
> Olesen skrev:
>
> > Ja, sådan er P3, og det er faktisk ret irreiterende, når radioen står
> > på stationen hele ugen på arbejdet.
>
> Det lyder bekendt - godt nok med Radio Skala for mit vedkommende. Igen og
> igen spiller de det samme og det samme. Efter en 9 timers dag kan man sq
> det hele i hovedet... :-/

Præcis, og hvis ikke 'de små bands' havde P3, hvor var de så henne ?
Synes iøvrigt der er tale om reklamefremstød, når P3 spiller de nye
gruppers musik igen og igen, og omtaler 'den nyeste skive med...' osv..
Produktplacement.:




Martin Johansen [600~ (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-07-04 21:55

Olesen skrev:

> Præcis, og hvis ikke 'de små bands' havde P3, hvor var de så henne ?
> Synes iøvrigt der er tale om reklamefremstød, når P3 spiller de nye
> gruppers musik igen og igen, og omtaler 'den nyeste skive med...' osv..
> Produktplacement.:

Tag Jon.. (nej lad være med det) men ang. Jon... han havde aldrig
nogensinde solgt en CD hvis ikke han blev spillet hvert 5min..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Rasmus Thorsø Nielse~ (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Thorsø Nielse~


Dato : 14-07-04 22:39

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message
news:40f58e22$0$12549$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> wrote in message
> news:pan.2004.07.14.18.52.20.395386@website.invalid...
> > Michael-7500 skrev:
> >
> > > Er der nogen officiel definition på ordet "hit"? Hvornår bliver/er en
> > > sang et hit?
> >
> > Når radioen har spillet den så tit at folk får den på hjernen og konen
> > pr. automatik smider CD'en i indkøbskurven når hun er ude og handle.
>
> Det er faktisk ikke engang løgn!!!
> Jeg har en kammerat der indtil for et par år siden hadede ALT musik hvor
den
> mindste lille elguitar indgik. Når jeg spillede sådan noget for ham var
det
> hele syre.
> Pludselig kommer han en dag til mig og er blevet vild med Limp Bizkit,
> Nickelback, Linkin Park osv.
> Så spurgte jeg også mig selv hvorfor. Det kører pludselig i stor stil på
> MTV, P3, Boogie osv.
> Lige så snart folk hører sådan noget voldspillet i radioen kan de lide
> det!!!
> Hader at det er blevet sådan.
>

JA! Og den eneste grund til at Absolute Music bliver lavet er, at nogle folk
kun vil høre "hits". At give 150,- for en plade, for at høre det ene nummer
som radioen har spillet er langt ude - synes jeg.

Hader definitionen "hit"

/Rasmus



Otto J. (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Otto J.


Dato : 17-07-04 18:38

> Lige så snart folk hører sådan noget voldspillet i radioen kan de lide
> det!!!
> Hader at det er blevet sådan.

Så er spørgsmålet om hvad problemet er - at radioerne voldspiller det samme
hele tiden, eller at folk ikke tager sig tid til at lytte på ting der ikke
lige pløjes konstant i radioen, før de afskriver det. Det er meget normalt
at man bliver fanget af en genre, hvis man giver sig tid til at fordybe sig
lidt. Personligt har jeg selv haft lidt samme oplevelse, blues-musik har
aldrig rigtigt sagt mig noget. Men så fik jeg for nogle år siden en kollega
der var totalt skudt i blues (spiller selv trommer i et blues-band), og han
fangede min interesse med et par Stevie Ray Vaughan plader. Det synes jeg
var fedt, men alt det andet han spillede sagde mig ikke så meget. Så hev han
et par plader mere med, Buddy Guy, Keb' Mo' osv, og det var jo også meget
godt. Og sådan fortsatte det, og i dag er blues min foretrukne genre. Flere
af de plader jeg absolut ikke gad høre dengang er nu mine favoritter.

Sådan tror jeg det er med alle genrer, hvis man bare gider bruge lidt mere
end 10 minutter på at udvide sin horisont lidt, så kan der ligge nogle
rigtigt gode oplevelser og vente. Men det kræver altså at man ikke lige
bruger P3 som inspirationskilde...

Mvh. Otto



Åge Halldorsson (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-07-04 18:48


Martin Johansen [6000] <visit_my@website.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pan.2004.07.14.18.52.20.395386@website.invalid...
> Michael-7500 skrev:
>
> > Er der nogen officiel definition på ordet "hit"? Hvornår bliver/er en
> > sang et hit?
_______________

Jeg mener at et hit er en plade som har været på Hitlisten i mange uger. I
de seneste mange år har der derfor ikke været så mange danske hit.
Dansktoppen har jo tidsbegrænsning på 15 uger. Så ingenting kan længere
nå at blive et hit i Danmark. Fra før i tidsbegrænsningen, hvor pladerne
kunne ligge på Dansktoppen i op til et år, husker vi alle vist nedenstående
danske kæmpehit::

Smilende Sussi - Du burde købe dig en tyrolerhat, Den gule flyver o.s.v.

I de seneste mange år er de plader som har været tættest på at være hit vel
sådan nogle som Kære lille mormor - Tre hvide duer - og selvfølgelig ikke at
forglemme sidste års nok støreste danske hit "Tre bornholmere i en gummibåd.
Det er sån nogle som alle husker, men det er svært at lave et hit i
Danmark, så længe den ødelæggende tidsbegrænsning er der. Så detttt.........
Så`n tror jeg det er.

Hilsen Åge



e-block (14-07-2004)
Kommentar
Fra : e-block


Dato : 14-07-04 20:03

Du kan evt. læse bogen "Hitskabelonen". Den giver i hvertfald et bud på hvad
et hit er, og hvordan du laver et. Den går også bag om hele musikindustrien,
og de belyser nogle af de metoder pladeselskaberne benytter sig af, for at
gøre et nummer til et hit.

e-block

"Michael-7500" <michael-7500FJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40f57938$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogen officiel definition på ordet "hit"? Hvornår bliver/er en sang
> et hit?
>
> Forklaring søges....
>
> --
> Michael
>
> Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
> Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
> Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej
>
>



Anders Vind Ebbesen (18-07-2004)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 18-07-04 17:50

On 2004-07-14, Michael-7500 <michael-7500FJERN@mail.dk> wrote:
> Er der nogen officiel definition på ordet "hit"? Hvornår bliver/er en sang
> et hit?

Fra min ordbog:

<definition>
hit (substantiv) <et; -tet, -s, -tene>:

Et værk, f.eks. et musikstykke, er at betragte som et hit, når Anders Vind
Ebbesen er træt af det.
</definition>

--
Anders Vind Ebbesen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste