Saybia på Roskilde blev buh'et af scenen
Fra : Krumme

Dato : 05-07-04 23:34

Var jeg den eneste der stod med en lidt flad fornemmelse efter at have hørt
Saybia på Roskilde?

Sidste år kunne man på Arena scenen synge med på alle deres numre og
publikum labbede koncerten i sig. En usædvanlig smuk og intim koncert. ( Så
intim som det nu kan blive på Arena )

Saybia er, efter Roskilde festival startede, kommet med en ny single, og der
skulle komme med en ny plade i nærmeste fremtid, men man har som fan jo ikke
haft mulighed for at lytte deres nye materiale igennem før koncerten på
Roskilde.

Jeg var klar over at de ville promovere deres nye album, men at spille 11
numre i træk som ingen kender er dælme et vovestykke. Hele deres nye album
blev spillet fra ende til anden, men ingen ekstra-numre selv om de spillede
som sidste band på Arena.

De der var kommet for at synge med på Saybias klassikere, må føle sig noget
rystet efter koncerten, for der er da godt nok kommet mere knald på.

Det er slet ikke det samme band som jeg oplevede sidste år. De har fået
noget mere hår på brystet.

Efter koncerten stod jeg og tænkte:
"Det kan bare ikke passe det her... nu må de da komme ind og spille 2-3
stykker af de gamle numre som ekstranummer som tak for at publikum trofast
har stået og lytte i en time til noget musik som de ikke kender og som
ligger en mindre verden fra det de havde forventet."

Jeg var nok ikke den eneste der stod med den fornemmelse.
Da det gik op for os at vi havde ventet en hel koncert på at høre hits'ene
uden at disse blev spillet, gik publikum i gang med at buh'e af Saybia.

Det nye og voksne Saybia er slet ikke dårligt, men man skal ikke købe pladen
KUN fordi man kunne lide deres første udspil!

Jeg travede dybt dybt skuffet hele vejen fra Arena til det fjerneste hjørne
af Camp West gennem mudder kl 3.30 om morgenen med en MEGET dårlig smag i
munden efter en fiasko af en koncert!

mvh:
Krumme

Fra : Søren Olsen

Dato : 06-07-04 00:41

"Krumme" <kasper@bavnshoj.dk> wrote in message
> Jeg travede dybt dybt skuffet hele vejen fra Arena til det fjerneste
hjørne
> af Camp West gennem mudder kl 3.30 om morgenen med en MEGET dårlig smag i
> munden efter en fiasko af en koncert!

Fjerneste hjørne af camp west... Var det i nærheden af dér, hvor jernbanen
og mortorvejen krydser hinanden?

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 06-07-04 11:52

Krumme wrote:

> Efter koncerten stod jeg og tænkte:
> "Det kan bare ikke passe det her... nu må de da komme ind og spille 2-3
> stykker af de gamle numre som ekstranummer som tak for at publikum trofast

Nu er jeg heldigvis ikke Saybia fan, men de havde altså annonceret dette
på forhånd - at kun nye numre blev spillet.

/Thomas

Fra : Uffe Holst

Dato : 06-07-04 12:07

In an article of 5 Jul 2000 Krumme wrote:

> Var jeg den eneste der stod med en lidt flad fornemmelse efter at have hørt
> Saybia på Roskilde?

Er det ikke lidt din egen skyld?

Jeg var ikke på Roskilde, men det var annonceret på forhånd, at Saybia
kun ville spille de 11 nye sange fra deres kommende album.

Havde du sat dig ind i koncerten på forhånd, så var du ikke blivet skuffet.

--
Uffe Holst

Fra : rane

Dato : 07-07-04 10:04

On 06 Jul 2004 11:07:00 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

>Havde du sat dig ind i koncerten på forhånd, så var du ikke blivet skuffet.

Kunne ikke være mere enig. Respekt til Saybia for dette vovestykke.

Fra : Uffe Holst

Dato : 07-07-04 12:40

In an article of 6 Jul 2000 rane wrote:

> Kunne ikke være mere enig. Respekt til Saybia for dette vovestykke.

Absolut! Men på den anden side kan man nu godt undre sig lidt over, hvad
Saybia egentlig ville opnå med udelukkende at spille nye sange.

Enten er de meget dumme - eller også må de da vide, at folk - og navnlig et
sted som en festival - kommer for at høre de gamle hits.

--
Uffe Holst

Fra : Christian

Dato : 07-07-04 13:36

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message

> Enten er de meget dumme - eller også må de da vide, at folk - og navnlig
et
> sted som en festival - kommer for at høre de gamle hits.

Hmm, er det ikke nærmere omvendt? På en festival kommer der en masse folk
til koncerterne der ikke kender bandsne, så for dem er det vel hip som hap,
at det gamle eller nye hits de spiller...

Christian

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-07-04 03:34

"Krumme" <kasper@bavnshoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

hjørne
> af Camp West gennem mudder kl 3.30 om morgenen med en MEGET dårlig smag i

Jeg skulle til at spørge om folk er blevet trætte af Saybias klynke-rock men
jeg har ikke hørt deres nye materiale som kan være bedre end det gamle som
var: Gaaaaaaaaaaaaab.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)