Hvad er det nu for en???
Fra : Rune

Dato : 26-06-04 11:38

Jeg leder desperat efter en sang der benyttes i en nyeligt udgivet pop/rap
sang.

Der kører en sample i baggrunden med en kvinde der synger. Der er pitchet
meget højt op, og der synges noget med "have a chance to be with you"

Hvad hedder den originale sang?
Og hvad hedder den sang der benytter samplet?

Mvh

RUne

Fra : Simon Klitgaard

Dato : 26-06-04 12:51

"Rune" <rune@runeweb.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad hedder den originale sang?

Kanye West - Through The Wire

http://www.azlyrics.com/lyrics/kanyewest/throughthewire.html

> Og hvad hedder den sang der benytter samplet?

Den er med Chaka Khan, men titlen kender jeg ikke.

Mvh.
Simon

Fra : Simon Klitgaard

Dato : 26-06-04 12:54

"Simon Klitgaard" <mrsmooth@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Den er med Chaka Khan, men titlen kender jeg ikke.

Fandt ud af det, den hedder selvfølgelig også "Through The Wire" - samplen
er bare speedet max op ;)

/Simon

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-06-04 14:13

> Fandt ud af det, den hedder selvfølgelig også "Through The Wire" - samplen
> er bare speedet max op ;)

jeg mener faktisk at originalen med chaka heder "Through the FIRE" men kanye
har ændret det fordi han synger om hans mund der er wired shut - altså
lukket med wire fordi hans kæft er smadret.. eller noget - men derfor ændret
titel fra Fire til Wire.... hvis det er helt tosset opfattet vil jeg da
gerne rettes
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Simon Klitgaard

Dato : 26-06-04 17:13

> [...]
ændret
> titel fra Fire til Wire.... hvis det er helt tosset opfattet vil jeg da

Ahaaa, du har 100% ret :)

/Simon

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-06-04 18:59

> Ahaaa, du har 100% ret :)

- et fedt nummer i øvrigt - kan godt lide kanyes lidt læspende måde at
synge på