Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tokina AT-X 90mm Makro
Fra : Allan

Dato : 13-08-04 10:56

Jeg har forsøgt at spørge i dk.marked.foto.dk om en vurdering på en Tokina
AT-X 90mm makro, men uden det store held.

Så nu prøver jeg Jer! Brugt men god stand - hvad er det rimeligt jeg giver
for den?

Jeg har ikke kunne finde nypris nogen steder så jeg aner ikke hvor
prislejet ligger.

PFT

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 11:25

"Allan" <atwr*fjern*@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har forsøgt at spørge i dk.marked.foto.dk om en vurdering på en Tokina
> AT-X 90mm makro, men uden det store held.

Du kan jo følge denne. Mit gæt er under Dkr. 1000-
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=40559&item=3832091082&rd=1

Den er manuel, kun 1:2, da 1:1 kræver mellemring. Virker kun helt manuelt på
DSLR. Så ingen AF, ingen lysmåling!

Men den skal være meget skarptegnende.

Få dig en AF Tamron 90mm eller Sigma. Tamron'en er bedst imo. Vel omkring
2.000- i god brugt stand eller ca. 3000- fra ny.

Gert

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-08-04 11:34

Gert Nielsen wrote:
> Den er manuel, kun 1:2, da 1:1 kræver mellemring. Virker kun helt manuelt på
> DSLR. Så ingen AF, ingen lysmåling!

Eller hvis det er på Canon, passer den slet ikke :)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 11:59

> Eller hvis det er på Canon, passer den slet ikke :)

Til mit vidende var de gamle MF Tokina og andre billigmærker alle med
udskiftelig adaptor. Så det burde ikke være noget problem.
De er alle de nye AF der er dedikeret.
Men det kan Allan da undersøge, hvis han vil investere i en gammel manuel
optik.
Jeg ville ikke!
Gert

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 13-08-04 20:07

Gert Nielsen wrote:
> [...]
> De er alle de nye AF der er dedikeret.
> Men det kan Allan da undersøge, hvis han vil investere i en gammel manuel

Det var Tamron der havde deres Adaptall-system, så man kunne skifte
bajonetfatningen. Tokina har fast fatning.
Til gengæld (Tror jeg nok sørgede de for at blænde- og
fokuseringsindstillingen drejer samme vej som på de respektive
originalobjektiver.

Mvh Lars Sch-M

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-08-04 11:30

Allan wrote:
> [...]
> for den?
> Jeg har ikke kunne finde nypris nogen steder så jeg aner ikke hvor

Er det ikke også en forholdsvist gammel optik?

Hvad passer den til ? Canon FD, Nikon, Minolta eller hvordan?

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Allan

Dato : 17-08-04 10:02

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in

> Er det ikke også en forholdsvist gammel optik?
>
> Hvad passer den til ? Canon FD, Nikon, Minolta eller hvordan?
>
> // Hans

Den jeg har kig på er til et gammelt Contax - og ja - en gammel manuel
sag

Jeg har læst mig frem til at den har et MTF på 4,6 hvilket jo må siges at
være blandt toppen. Men et MTF er selvfølgelig ikke det eneste. Og derfor
ville jeg lige høre erfaringer her.

Så jeg kan udlede - når jeg tager "køb AF og digitalt" inputs fra at der
ikke er umiddelbare dårlige ord om det. Jeg har også et sæt mellemringe
så det skulle være fjong.

Jeg bød og fik det for godt 750,- dkr så jeg lidt spændt på at se det -
og ikke mindst billederne. Jeg forventer ikke mindre end KNIV-skarpe
billeder (Er jo forkælet med Contax's Zeiss objektiver).

Men tak for inputz

/allan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-08-04 10:23

Allan wrote:
> Jeg bød og fik det for godt 750,- dkr så jeg lidt spændt på at se det -
> og ikke mindst billederne. Jeg forventer ikke mindre end KNIV-skarpe
> billeder (Er jo forkælet med Contax's Zeiss objektiver).

Vi(jeg?) vil også gerne se :) så skriv lige når du har fået testet
det.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Allan

Dato : 19-08-04 13:05

> Vi(jeg?) vil også gerne se :) så skriv lige når du har fået testet
> det.
Det skal jeg nok - jeg går endnu og venter på det kommer. Desværre går der
jo nok lidt tid.