Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: abe og slange
Fra : Lene Vang

Dato : 12-08-04 09:23

Hvad syntes I??

En lille smuttur til zoo

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=90608

Hilsen Lene

---

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-08-04 10:00

"Lene Vang" <lenevangSLET@MIIIIGwebspeed.dk> wrote in message
news:411b28e8$0$249$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Hvad syntes I??

Aben: Jeg synes der er for meget roderi med de mange grene foran den. Og så
ses det meget tydeligt at det er taget inde i et hus. Med dyr er det ofte
sådan, at man må vente med at skyde til øjeblikket er der, og vil kræet nu
ikke flytte sig, ja så får man ikke et pletskud den dag.
Slangen: Velbelyst og farvemættet - men du har misset 'øjeblikket'. Slangen
er på vej væk fra os - dens snude burde have været på vej frem i billedet.

vh

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-08-04 10:24

Lene Vang wrote:

> Hvad syntes I??

Begge billeder er nogle uinteressante zoo-knipserier, du skal
arbejde meget mere med kompostion og beskæring...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-08-04 10:28

> Begge billeder er nogle uinteressante zoo-knipserier, du skal
> arbejde meget mere med kompostion og beskæring...

Hvad skal ændres med kompositionen ?
Hvordan skal beskæringen så være ?

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-08-04 10:48

Christian B. Andresen wrote:

> Hvad skal ændres med kompositionen ?
> Hvordan skal beskæringen så være ?

Fotokritik skal og må ikke være en bedrevidende belæring, man må
f.eks. godt sige, at et givent billeder godt kunne tåle en bedre
eller strammere beskæring, det er derimod en dødsynd at anvise en
eksakt beskæring, for et billede kan beskærs anderledes på mange
måder, og billedets autor skal blot inspireres til, at han selv
prøver sig frem med nogle alternative beskæringer.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lene Vang

Dato : 12-08-04 10:45

> Begge billeder er nogle uinteressante zoo-knipserier, du skal
> arbejde meget mere med ...

Det meget fint at du mener at den er galt med kompostion og beskæring, men
du bliver nødt til at uddybe det noget mere. Eller kan jeg jo ikke bruge din
mening til noget. Jeg er nybegynder og har brug for meget træning og øvelse.
Det er derfor at jeg spørg til Jeres mening.

Hilsen Lene Vang

---

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-08-04 11:14

Lene Vang wrote:

> Det er derfor at jeg spørg til Jeres mening.

Ja og du har fået min mening...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 12-08-04 11:21

Hej Lene

Jeg vil gerne på det meste af gruppens vegne undskylde Nils Riss Ebbesen´s
opførdsel!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-08-04 11:37

Langgaard wrote:

> Jeg vil gerne på det meste af gruppens vegne undskylde Nils Riss Ebbesen´s
> opførdsel!

Ja Lene, Leif Langgaard er indremissionsk præst i det nordjydske, og
dydens vogter i denne gruppe, så hvis min kritik har gjort dig ked
af det, så vil Leif gerne være sjælesørger, og hvis min kritik har
gjort, at du har valgt at kassere billederne, så er Leif behjælpelig
med bisættelsen...))

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 12-08-04 12:56

> [...]
> af det, så vil Leif gerne være sjælesørger, og hvis min kritik har
> gjort, at du har valgt at kassere billederne, så er Leif behjælpelig

Nej, jeg er ikke præst, men du for nok snart brug for en )

")" bruges hvis man ikke helt kan stå ved det man skriver, men mener det
lidt alligevel)

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Lene Vang

Dato : 12-08-04 13:12

> [...]
> af det, så vil Leif gerne være sjælesørger, og hvis min kritik har
> gjort, at du har valgt at kassere billederne, så er Leif behjælpelig

Bar rolig, der skal meget mere til at gøre mig ked af det, Du skal ikke være
bange for at få skylden for at jeg kassere billederne, for jeg har ikke
tænkt mig at kassere dem, bare fordi at DU ikke kan li dem. For jeg syntes
at de gode på deres egen måde.
Men de er selvfølgelig ikke i samme klasse som Eders billeder.

Hilsen Lene Vang

---

Fra : Deaster

Dato : 12-08-04 14:06

Langgaard wrote:

> Hej Lene
>
> Jeg vil gerne på det meste af gruppens vegne undskylde Nils Riss
> Ebbesen´s opførdsel!

Kan du ikke bare undskylde på egne vegne, uden at tage en del af
gruppen som "gidsel" ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Langgaard

Dato : 12-08-04 17:40

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare undskylde på egne vegne, uden at tage en del af
> gruppen som "gidsel" ?

Ok. det vil jeg gøre, håber du bliver frigivet.

PS.

Din signatur er for lang )

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Deaster

Dato : 12-08-04 19:00

Langgaard wrote:

> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Ok. det vil jeg gøre, håber du bliver frigivet.
>
> PS.
>
> Din signatur er for lang )

Nope. netiketten vedr. signaturen må vist siges at være ikke
eksisterende pt. da én person har rettet usenet.dk til så det passer
til hans egen mening.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-08-04 16:23

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message

> Jeg vil gerne på det meste af gruppens vegne undskylde Nils Riss
> Ebbesen´s opførdsel!

Må vi vi være fri for denne omklamrende øvelse i politisk korrekthed!

med knap så venlig hilsen

Fra : Langgaard

Dato : 12-08-04 17:37

> "Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message

> Må vi vi være fri for denne omklamrende øvelse i politisk korrekthed!

Hej

Bare rolig du er dækket ind, jeg skrev jo det meste af gruppen.
Men syntes du det er i orden, overfladisk at kommentere et billede, og når
der så efterfølgende spørges ind til, og ønskes en uddybning af svaret,
svares der "du har fået min mening" det er da ikke pænt gjort.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-08-04 19:12

> [...]
> og når der så efterfølgende spørges ind til, og ønskes en uddybning
> af svaret, svares der "du har fået min mening" det er da ikke pænt

JHeg må nok indrømme at jeg ofte er enig med NRE i disse kritik-tråde, omend
jeg synes det ville tjene sagen om han udtrykte sig mere urbant, så formen i
svaret ikke overskyggede indholdet.
Han begrunder jo faktisk sit synspunkt i
news:411B3CC1.8040303@niels-ebbesen.net .

vh

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-08-04 19:15

Jan Bøgh wrote:

> JHeg må nok indrømme at jeg ofte er enig med NRE i disse kritik-tråde, omend
> jeg synes det ville tjene sagen om han udtrykte sig mere urbant, så formen i
> svaret ikke overskyggede indholdet.

Hmmm... jeg synes egenlig det er temmelig fjollet, at jeg skal
begrunde mine synspunkter.

Og hvis mit synspunkt havde været, at bilederne var gode, så var der
med garanti ikke nogen, der havde krævet, at jeg skulle begrundede
det...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-08-04 09:10

> Og hvis mit synspunkt havde været, at bilederne var gode, så var der
> med garanti ikke nogen, der havde krævet, at jeg skulle begrundede
> det...!

LOL

Jeg er overbevist om at du har ret!

Fra : Langgaard

Dato : 12-08-04 11:16

"Lene Vang" <lenevangSLET@MIIIIGwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad syntes I??

Aben:

Billedet er velbelyst og med god kontrast, det virker dog lidt rodet med
alle de grene, især den i øverste venstre hjørne, den burde dæmpes (gøres
mørkere) Så den ikke er så dominerende.
Det er aldrig godt at man kan se at dyret er i fangenskab, en mindre
dybdeskarphed ville være at foretrække, dette kan dog ikke lade sig gøre, da
du har brugt blænde 3,5 og nok ikke har større blændeåbning at gøre godt
med. (du ved nok at blænde 3,5 giver mindre dybdeskarphed end f.eks. blænde
16). Det er dog et generelt problem med de fleste digitalkameraer, det er
svært at få en meget lille dybdeskarphed.

Slangen:

Fint billede, hvis slangen havde vendt hovedet mod "os" og gerne med en
spillende tunge.
Du har dog nogle kedelige grønne "blade" der forstyrre billedet.

Jeg håber du kan bruge mine ord !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Lene Vang

Dato : 12-08-04 13:07

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spillende tunge.
> Du har dog nogle kedelige grønne "blade" der forstyrre billedet.

Tak Skal du ha, Leif. Det er da svar jeg kan bruge til noget.
jeg er godt klar over at det er ( talentløst knipseri som Ebbesen kalder det
så fint) men jeg skal jo starte et sted.

Jeg karder stadig rundt i lukketid og dybde, men jeg håber at jeg snart får
det lært

Hilsen Lene Vang

---

Fra : Langgaard

Dato : 12-08-04 13:34

"Lene Vang" <lenevangSLET@MIIIIGwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg karder stadig rundt i lukketid og dybde, men jeg håber at jeg snart
får
> det lært

Hej

Jeg kan anbefale dig at ofre et par aftener med en god fotobog, gerne ældre
fra antikvaren, der er nemlig ikke ændret i den grundlæggende fototeori de
sidste 100 år eller mere. og teorien er ens for analoge og digitale
kameraer.
Efter at have læst teori, vil den tekniske side af sagen også hurtigere
falde på plads.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : lars bo

Dato : 12-08-04 18:12

Hej Lene

"Lene Vang" <lenevangSLET@MIIIIGwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Ikke just nogle billeder du bør gemme på.
Aben sidder i en beton-bunker i et rod af grene og med ansigtet i skygge, så
desværre det dur' ikke.
Slangen, selv om det øjensynligt skulle være et foto af dens hoved, er det
lykkedes dig at tage dette bagfra, med noget underligt udflydende grønt både
foran og bagved.
--
hilsen
lars bo