Spil til OS X (hvor køber man?)
Fra : Morten

Dato : 13-08-04 14:59

Hej. Jeg vil gerne købe et spil til OS X, og har i den forbindelse set
på priserne hos hhv. officeline og den danske Apple shop. Men de er
urimeligt dyre. Nogen anbefalelinger?

Morten

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-08-04 17:30

usenet@kikobu.com (Morten) writes:

> Hej. Jeg vil gerne købe et spil til OS X, og har i den forbindelse set
> på priserne hos hhv. officeline og den danske Apple shop. Men de er
> urimeligt dyre. Nogen anbefalelinger?

Blizzard (Starcraft, Warcraft) laver hybridspil, som virker på begge
platforme. Kan købes i enhver velassorteret spilbiks.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-08-04 19:55

Morten <usenet@kikobu.com> wrote:

> Hej. Jeg vil gerne købe et spil til OS X, og har i den forbindelse set
> på priserne hos hhv. officeline og den danske Apple shop. Men de er
> urimeligt dyre. Nogen anbefalelinger?
>
> Morten

LimeWire er det billigste sted jeg kender

Mvh, Michael

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-08-04 23:22

Morten <usenet@kikobu.com> wrote:

> Hej. Jeg vil gerne købe et spil til OS X, og har i den forbindelse set
> på priserne hos hhv. officeline og den danske Apple shop. Men de er
> urimeligt dyre. Nogen anbefalelinger?

Ebay.com her er der mulighed for at byde på spil og nogen gange også
købe med det samme. Der er både nye og brugte spil i mellem. Som oftest
er Mac spillene lidt billigere end tilsvarende pc spil og der er ikke så
mange der byder på dem. Jeg fandt fx Heroes IV der ellers er
fuldstændigt umuligt at opspore indenfor danmarks grænser.

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : syllemus

Dato : 15-08-04 12:01

Hej

Det er rigtigt priserne her hjemme er skyhøje.
Prøv www.macgames.co.uk jeg har selv købt spil der.

http://www.kandu.dk/

Fra : Prinz Ali

Dato : 15-08-04 08:11

Hejsa

Var inde i 2 forskellige mac forretninger i Amstadam for et par dage siden
og de havde et monster udvalg af mac-spil.
Hvad er Officelines udvalg? Var kun derinde da de var ved at bygge om og
deres "butik" var på støresle med mit bryggers Så der var ikke så meget
at se..

-André

Fra : Per Rønne

Dato : 15-08-04 08:28

Morten <usenet@kikobu.com> wrote:

> Jeg vil gerne købe et spil til OS X, og har i den forbindelse set
> på priserne hos hhv. officeline og den danske Apple shop. Men de er
> urimeligt dyre. Nogen anbefalelinger?

Det bedste spil overhovedet til datamater er som standard lagt ind i
/Applications. Skak.

Den eneste ulempe ved spillet er at man ikke kan sætte et rating-tal i
Preferences, så man har en chance for at vinde spillet. En ikke
uvæsentlig ting i disse tider, hvor computerskak vinder over
skakverdensmesteren i seriøse turneringer ...
--
Per Erik Rønne

Fra : No1

Dato : 15-08-04 12:43

> Det bedste spil overhovedet til datamater er som standard lagt ind i
> /Applications. Skak.

Jeg kan ikke få den til at flytte brikkerne vha. tale kommandoer.
Hjælpe-funktionen hjalp ikke meget. Den kan ikke genkende kommandoerne.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-08-04 12:59

No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote:

> Jeg kan ikke få den til at flytte brikkerne vha. tale kommandoer.
> Hjælpe-funktionen hjalp ikke meget. Den kan ikke genkende kommandoerne.

I hjælpefunktionen kan du bl.a. læse følgende:

Spille skak med talte kommandoer

Når du åbner Chess, vises Feedbackvinduet, så du kan flytte brikkerne
vha. talte kommandoer.

Du skal beslutte dit træk, før du giver kommandoen, så du ikke tøver
for længe.
? Når du skal flytte brikkerne, skal du bruge det moderne
notationssystem til koordinaterne i kommandoerne. Hvis du vil flytte
hvids bonde, skal du f.eks. sige "pawn e2 to e4".
? Hvis du vil erobre en anden brik, skal du bruge kommandoen
"takes". Sig f.eks. "pawn e5 takes f6".
? Hvis du fortryder et træk, kan du sige "take back move".
? Hvis du rokerer, skal du sige "castle king side" eller "castle
queen side."
? Når du forfremmer en bonde, skal du sige trækket og den brik,
bonden skal forfremmes til. Sige f.eks. "pawn e7 to e8 promoting to
queen."

Du standser brugen af talte kommandoer ved at vælge Chess > Preferences
og fravælge afkrydsningsfeltet "Allow Player to Speak Moves".
===

Og du kan også reducere modstanderens styrke. I øvrigt, har du husket at
sætte mikrofonen til? Og talegenkendelse, ligger det ikke i systemet?

Desværre har jeg ikke selv nogen mikrofon, så jeg kan ikke prøve det af.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-04 13:22

In article <1gikbwc.7kaas21yb3zu8N%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote:

> I hjælpefunktionen kan du bl.a. læse følgende:
>
> Spille skak med talte kommandoer...

Sådan som du går op i skak, så du vel Columbo fra DR1 i går lørdag. Det
var afsnittet Skakmat fra 1973, hvor en kendt østeuropæisk skakmester
kommer i en affaldskværn.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Per Rønne

Dato : 15-08-04 14:02

Henrik Münster <henry@muenster.dk> wrote:

> Sådan som du går op i skak, så du vel Columbo fra DR1 i går lørdag.

Åeh, det glemte jeg nu.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-04 21:34

In article <1gikf3h.1u84hui1a58k95N%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote:

> Åeh, det glemte jeg nu.

Det var også lidt tilfældigt, jeg så den. Men hvis jeg er oppe og ikke
har andet at lave, så er det da meget hyggeligt at se min barndoms
Columbo-film igen. Jeg kan som regel ikke huske, at jeg her set det
enkelte afsnit før, men stilen kan jeg tydeligt huske. Og så kører jeg
jo også Peugeot.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-08-04 03:56

Henrik Münster <henry@muenster.dk> wrote:

> Det var også lidt tilfældigt, jeg så den. Men hvis jeg er oppe og ikke
> har andet at lave, så er det da meget hyggeligt at se min barndoms
> Columbo-film igen.

Ja, jeg falder bare så tidligt i søvn. Og vågner til gengæld enormt
tidligt;-(.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 16-08-04 11:52

Henrik Münster wrote:

> [...]
> Columbo-film igen. Jeg kan som regel ikke huske, at jeg her set det
> enkelte afsnit før, men stilen kan jeg tydeligt huske.

Du er vel læge

Men hvad mente du med affaldskværn? Nu blev jeg nysgerrig.

--Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-04 14:17

In article <cfq3k9$2kkv$1@news.cybercity.dk>,
Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Og så kører jeg jo også Peugeot.
>
> Du er vel læge
>
> Men hvad mente du med affaldskværn? Nu blev jeg nysgerrig.

Der var en affaldskværn på hotellet, en stor en altså, som den ene
skakspiller smed den anden i. Pointen var, at gerningsmanden var døv, og
hans høreapparat var i stykker. Han kunne derfor ikke høre, at maskinen
stoppede, hver gang man smed noget i den. Det var en
sikkerhedsforanstaltning, hvis nogen eller noget ved et uheld faldt ned.
Når man så havde sikret sig, at alt var i orden, skulle manskinen
genstartes. Den døve skakspiller hørte ikke, at maskinen gik i stå. Han
troede derfor, at den anden blev kvast. I stedet overlevede han hårdt
såret, og skakspilleren måtte forgifte ham ved at putte noget i hans
medicin.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 16-08-04 15:09

Henrik Münster wrote:

> [...]
> troede derfor, at den anden blev kvast. I stedet overlevede han hårdt
> såret, og skakspilleren måtte forgifte ham ved at putte noget i hans

Øv. Jeg håbede lige at serien var blevet dybere.

--Martin

Fra : No1

Dato : 15-08-04 15:33

> Og du kan også reducere modstanderens styrke. I øvrigt, har du husket at
> sætte mikrofonen til? Og talegenkendelse, ligger det ikke i systemet?

Ja, den kan godt høre hvad jeg siger ("power-meter" bevæger sig når man
taler), men ikke forstå det. Den viser bare ??? når jeg har sagt noget.
Måske skal man kalibrere den, men jeg ved ikke hvor det evt. gøres.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-08-04 15:44

> Ja, den kan godt høre hvad jeg siger ("power-meter" bevæger sig når man
> taler), men ikke forstå det. Den viser bare ??? når jeg har sagt noget.
> Måske skal man kalibrere den, men jeg ved ikke hvor det evt. gøres.

Den kræver at man siger tingene på engelsk, og lur mig om ikke det skal
være med en ulækker, amerikansk sydstatsaccent. Ikke noget med the
Queen's English her ...
--
Per Erik Rønne