/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Alien Vs Predator :(
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 07-08-04 12:33

Som kæmpe fan af Alien serien (i hvert fald de 2 første) og også af
Predator miljøet lyder en ny film i genren jo genialt, hvis altså det
kan bygge videre på stemningen fra de tidlige film.
Problemet er så bare at det ligner en klaphat af en Director, så
dermed røg mine forventninger lige totalt i bund.

Paul Anderson har til dato kun levere middelmådigt hø for at sige det
pænt, så det skulle da overraske meget om AvP ikke bliver et flop.
Desværre.

(Mortal Kombat, Event Horizon, Solider etc alle nogle omkring meget
lousy 5.0 på imdb)

 
 
Emil Rune (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Rune


Dato : 07-08-04 12:54


"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message
news:h8f9h01d98m8haf7qad42nma01tssjn3js@4ax.com...
> Som kæmpe fan af Alien serien (i hvert fald de 2 første) og også af
> Predator miljøet lyder en ny film i genren jo genialt, hvis altså det
> kan bygge videre på stemningen fra de tidlige film.
> Problemet er så bare at det ligner en klaphat af en Director, så
> dermed røg mine forventninger lige totalt i bund.
>
> Paul Anderson har til dato kun levere middelmådigt hø for at sige det
> pænt, så det skulle da overraske meget om AvP ikke bliver et flop.
> Desværre.
>
> (Mortal Kombat, Event Horizon, Solider etc alle nogle omkring meget
> lousy 5.0 på imdb)

Suk. Hvor mange gange skal vi igennem det her? Det er nok den 3. tråd
indenfor et par uger hvor AvP bliver kritiseret til trods for ingen har set
den endnu. Hør nu her; enten kan man li' Paul Anderson....eller også kan man
ikke. Personligt synes jeg hans film er fed underholdning (men der er da
smuttere, Soldier er horribel), og jeg glæder mig sgu til AvP. Man skal bare
gøre sig klart at manden ikke er Ridley Scott eller James Cameron, og man
skal derfor forvente sig derefter. Det handler bare om at vide hvad man går
ind til....


Emil



Mark - Jensen - (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 07-08-04 14:21

On Sat, 7 Aug 2004 13:53:52 +0200, "Emil Rune"
<noreply@notpossible.na> wrote:

>
>"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message
>news:h8f9h01d98m8haf7qad42nma01tssjn3js@4ax.com...
>> Som kæmpe fan af Alien serien (i hvert fald de 2 første) og også af
>> Predator miljøet lyder en ny film i genren jo genialt, hvis altså det
>> kan bygge videre på stemningen fra de tidlige film.
>> Problemet er så bare at det ligner en klaphat af en Director, så
>> dermed røg mine forventninger lige totalt i bund.
>>
>> Paul Anderson har til dato kun levere middelmådigt hø for at sige det
>> pænt, så det skulle da overraske meget om AvP ikke bliver et flop.
>> Desværre.
>>
>> (Mortal Kombat, Event Horizon, Solider etc alle nogle omkring meget
>> lousy 5.0 på imdb)
>
>Suk.

Folk skulle have virtuelle lammere for den slags arrogante
kommentarer.

> Hvor mange gange skal vi igennem det her? Det er nok den 3. tråd
>indenfor et par uger hvor AvP bliver kritiseret til trods for ingen har set
>den endnu.
Slap nu af, fætter. Jeg er ikke regemæssig bruger af denne gruppe, men
jeg havde på forhånd hentet de seneste 500 indlæg og ingen af disse
omhandler AVP og Paul Anderson er heller ikke nævnt.


> Hør nu her; enten kan man li' Paul Anderson....eller også kan man
>ikke.

Nej, det gør det jo kun ekstra bittert, hvis manden kun kan lave film
til et specielt mini-segment som kan finde hans hidtige film
interessante.

Langt hovedparten kan jo åbenlyst ikke, at dømme efter IMDB. De film
jeg har set (bla. Event Horizon) har også været ganske forfærdelige.


> Personligt synes jeg hans film er fed underholdning (men der er da
>smuttere, Soldier er horribel), og jeg glæder mig sgu til AvP. Man skal bare
>gøre sig klart at manden ikke er Ridley Scott eller James Cameron, og man
>skal derfor forvente sig derefter.

Ja, men det er jo netop det der er skuffelsen. Jeg var også pjattet
med Terminator universet, og der var det i det mindste en instruktør
med en nogenlunde bagage (ikke mindst Breakdown). Jeg kunne godt
leve med resultatet i hvert fald.

Paul Anderson ligner i den grad en B-films instruktør at dømme efter
hans film. Naturligvis kan han overraske, men jeg har sjældent set på
papiret ringere instruktører skulle påtage sig en sådan stor opgave,
og derfor er mine forventninger i bund. Det er måske også netop godt,
da jeg så kun kan blive positivt overrasket.

Men overvej da en anden gang at springe indlæg over, hvis du føler at
du skal til at sukke og hulke dig vej igennem dem.

Emil Rune (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Rune


Dato : 07-08-04 14:47


"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message
news:k8l9h0hnmohoc8ff2dut1ag1r1eg7fnnaq@4ax.com...
> On Sat, 7 Aug 2004 13:53:52 +0200, "Emil Rune"
> <noreply@notpossible.na> wrote:
>
> >
[SNIP] en masse hyleri [/SNIP]

Whoa....det er da godt folk ikke er nærtagende herinde! Men det er jo det
sædvanlige, man har en anden mening, argumenterer for den, og straks bliver
man bedt om at holde sin kæft. Desuden rager det mig da stort hvad
tilfældige mennesker har ratet hans film til på IMDB, der er kun een ting
der tæller for mig - min egen personlige mening!

Og det med at skulle springe indlæg over man ikke er enige i?? Fair nok, lad
os da allesammen gøre det, og se Usenet dø en meget hurtig død ;)

Emil



Mark - Jensen - (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 07-08-04 15:37

On Sat, 7 Aug 2004 15:46:37 +0200, "Emil Rune"
<noreply@notpossible.na> wrote:

>
>"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message
>news:k8l9h0hnmohoc8ff2dut1ag1r1eg7fnnaq@4ax.com...
>> On Sat, 7 Aug 2004 13:53:52 +0200, "Emil Rune"
>> <noreply@notpossible.na> wrote:
>>
>> >
>[SNIP] en masse hyleri [/SNIP]

Jeps, tænkte faktisk nok at du ville fortsætte i den tone.
>
>Whoa....det er da godt folk ikke er nærtagende herinde! Men det er jo det
>sædvanlige, man har en anden mening, argumenterer for den, og straks bliver
>man bedt om at holde sin kæft.

Hvilken verden lever du i? Jeg har på ingen måde bedt dig om at holde
kæft, men hvis det eneste du vil bidrage med er sukkeri og i den dur,
tjener det ikke rigtigt noget formål med dine ytringer.


>Desuden rager det mig da stort hvad
>tilfældige mennesker har ratet hans film til på IMDB, der er kun een ting
>der tæller for mig - min egen personlige mening!

Ja, og du vil sikkert også elske filmen, siden du er glad for Paul
Anderson. Sådan er folk jo forskellige, og der er oftest et publikum
til enhver film.
Sandsynligheden for at filmen fænger bredt som Alien, Aliens, Predator
er dog temmelig lille. Man kan dog håbe. (man = jeg)

>Og det med at skulle springe indlæg over man ikke er enige i?? Fair nok, lad
>os da allesammen gøre det, og se Usenet dø en meget hurtig død ;)

Alternativt kan vi prøve at mødes i en positiv tone i stedet for at
sukke fra start af.

Emil Rune (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Rune


Dato : 07-08-04 16:53


"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message
news:7sp9h0tei95qofa71lb071m12khk6r024t@4ax.com...
> On Sat, 7 Aug 2004 15:46:37 +0200, "Emil Rune"
> <noreply@notpossible.na> wrote:
>
> >
> >"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message
> >news:k8l9h0hnmohoc8ff2dut1ag1r1eg7fnnaq@4ax.com...
> >> On Sat, 7 Aug 2004 13:53:52 +0200, "Emil Rune"
> >> <noreply@notpossible.na> wrote:
> >>
> >> >
> >[SNIP] en masse hyleri [/SNIP]
>
> Jeps, tænkte faktisk nok at du ville fortsætte i den tone.

Man skal åbenbart "smiley'e" alt herinde, ellers bliver folk tøsefornærmede
på 2 minutter..... ;) ;) ;)

> Hvilken verden lever du i? Jeg har på ingen måde bedt dig om at holde
> kæft, men hvis det eneste du vil bidrage med er sukkeri og i den dur,
> tjener det ikke rigtigt noget formål med dine ytringer.

Det var ikke dig specielt jeg sukkede over, bare at folk generelt kaster om
sig med løse meninger om ting de endnu ikke har set. Det synes jeg er pænt
unfair.

> Ja, og du vil sikkert også elske filmen, siden du er glad for Paul
> Anderson. Sådan er folk jo forskellige, og der er oftest et publikum
> til enhver film.
> Sandsynligheden for at filmen fænger bredt som Alien, Aliens, Predator
> er dog temmelig lille. Man kan dog håbe. (man = jeg)

Det er så igen noget du ikke rigtig ved med sikkerhed (og nej, IMDB kan ikke
bruges som undskyldning. Der er ligeså mange meninger for som imod enhver
given film på IMDB). Men som Lars nævnte, så er vi faktisk en del her der
bla. synes Event Horizon er rigtig go'.

> Alternativt kan vi prøve at mødes i en positiv tone i stedet for at
> sukke fra start af.

Det kunne måske havde været at foretrække ;) Jeg blev bare så træt af endnu
et ubegrundet brokke indlæg...


Emil



Tim Christensen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 07-08-04 16:59

Emil Rune wrote:
> "Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message
> news:k8l9h0hnmohoc8ff2dut1ag1r1eg7fnnaq@4ax.com...
>
>>On Sat, 7 Aug 2004 13:53:52 +0200, "Emil Rune"
>><noreply@notpossible.na> wrote:
>
> Whoa....det er da godt folk ikke er nærtagende herinde! Men det er jo det
> sædvanlige, man har en anden mening, argumenterer for den, og straks bliver
> man bedt om at holde sin kæft.

Det var jo dig der startede, hvis man skriver et indlæg som dit må man
forvente at få lidt tilbage af samme skuffe.

Mvh

Tim

kfc (07-08-2004)
Kommentar
Fra : kfc


Dato : 07-08-04 14:47


"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:k8l9h0hnmohoc8ff2dut1ag1r1eg7fnnaq@4ax.com...

> Paul Anderson ligner i den grad en B-films instruktør at dømme efter
> hans film. Naturligvis kan han overraske, men jeg har sjældent set på
> papiret ringere instruktører skulle påtage sig en sådan stor opgave,
> og derfor er mine forventninger i bund. Det er måske også netop godt,
> da jeg så kun kan blive positivt overrasket.

Hey

2 ord ( Peter Jackson ) !! så er det vidst sagt

> Men overvej da en anden gang at springe indlæg over, hvis du føler at
> du skal til at sukke og hulke dig vej igennem dem.

kfc



Mark - Jensen - (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 07-08-04 15:30

On Sat, 7 Aug 2004 15:47:11 +0200, "kfc"
<kfc@ofir.dk(nospamhere)fjendette> wrote:

>
>"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:k8l9h0hnmohoc8ff2dut1ag1r1eg7fnnaq@4ax.com...
>
>> Paul Anderson ligner i den grad en B-films instruktør at dømme efter
>> hans film. Naturligvis kan han overraske, men jeg har sjældent set på
>> papiret ringere instruktører skulle påtage sig en sådan stor opgave,
>> og derfor er mine forventninger i bund. Det er måske også netop godt,
>> da jeg så kun kan blive positivt overrasket.
>
>Hey
>
>2 ord ( Peter Jackson ) !! så er det vidst sagt
>

Nej, sjovt at mange folk har en ide om at Peter Jackson lavede
crapfilm før Lord of the rings, men det passer altså ikke. Faktisk er
flere af dem utroligt vellykkede, og derfor er det ikke særligt
sammenligneligt med B-films instruktøren Paul Anderseon, som endnu
ikke har lavet noget som kan fænge mere end et fåtal. :)

kfc (07-08-2004)
Kommentar
Fra : kfc


Dato : 07-08-04 15:46


"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:vnp9h098pmv3sif818dnetnbiqrk04tg8h@4ax.com...

> Nej, sjovt at mange folk har en ide om at Peter Jackson lavede
> crapfilm før Lord of the rings, men det passer altså ikke. Faktisk er
> flere af dem utroligt vellykkede,<

Tja det er vel et ? om filmesmag..

kfc



Mark - Jensen - (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 07-08-04 15:58

On Sat, 7 Aug 2004 16:45:52 +0200, "kfc"
<kfc@ofir.dk(nospamhere)fjendette> wrote:

>
>"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:vnp9h098pmv3sif818dnetnbiqrk04tg8h@4ax.com...
>
>> Nej, sjovt at mange folk har en ide om at Peter Jackson lavede
>> crapfilm før Lord of the rings, men det passer altså ikke. Faktisk er
>> flere af dem utroligt vellykkede,<
>
>Tja det er vel et ? om filmesmag..

Ja, sådan er det hele jo :) Måske findes der endda nogen, der synes om
Sjterner uden Hjerner og finder den velllykket :D

Men et eller andet sted kan man vel godt opstille nogle
tilnærmelsesvist objektive kritierer, eller hva?
Personligt er jeg faktisk ikke glad for Ringenes Herre-filmene. Jeg
kan ikke rigtig finde mig til rette i et rollespils-univers, men jeg
kan sagtens se at der er tale om en film af høj kvalitet. (etteren
altså, jeg har undladt at se de sidste 2)

Jeg synes i den forbindelse også at IMDB er en udemærket rettesnor.
Ikke sådan at man ikke kan synes at nogle film er vurderet meget skævt
i forhold til ens egen smag, men alligevel synes jeg at det giver et
okay billede af en films værdi når flere tusinde verden over bedømmer
en film.

Jeg kan også sige det sådan, at film under 6.5 eksempelvis har jeg
meget meget sjældent kunne lide, mens der dog findes film med høje
karakterer, som jeg ikke bryder mig om.
Men jeg bruger gerne IMDB som en skraldespands-rettesnor når der
kommer film i TV, som jeg ikke kender. Får de under 6.5 i IMDB er det
tidspilde at se. Sådan har erfaringen i hvert fald vist mig at det
gælder for mit vedkommende :)

Taba (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 07-08-04 15:58

> Nej, sjovt at mange folk har en ide om at Peter Jackson lavede
> crapfilm før Lord of the rings, men det passer altså ikke. Faktisk er
> flere af dem utroligt vellykkede, og derfor er det ikke særligt
> sammenligneligt med B-films instruktøren Paul Anderseon, som endnu
> ikke har lavet noget som kan fænge mere end et fåtal. :)

Hehe, bad taste og brain dead (og hvad de nu hedder) er ikke noget jeg vil
kalde "ikke-crap". Der er lidt Evil dead/Army of Darkness-wannabe over dem.
PJ selv sagde da han modtog oscar'en for edste film for LOTR:ROTK at han
takkede akademiet for ikke at have set/overvejet ahsn tidl. film.
At de så af en eller anden grund er blevet gjort til kult film kan man kun
ryste på hovedet af

/Taba



Mark - Jensen - (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 07-08-04 16:05

On Sat, 7 Aug 2004 16:57:36 +0200, "Taba"
<fuck.u.spammers@all.around.the.world> wrote:

>
>Hehe, bad taste og brain dead (og hvad de nu hedder) er ikke noget jeg vil
>kalde "ikke-crap". Der er lidt Evil dead/Army of Darkness-wannabe over dem.

Hehe, nej det kan du have ret i. :)

Nu hvor du nævner Bad Taste/BrainDead (har ikke set nogle af dem) kan
jeg se at den faktisk scorer ret pænt i IMDB :o Kan man forestille
sig at Lord of The Rings har betydet et vist boost i bedømmelserne af
Peter Jacksons tidligere film. Man kan vel ikke se via IMDB hvad eks
Bad Taste fik i bedømmelse før i tiden, kan man? :)

Men udover at instruktører naturligvis må lave en misser i ny og næ.
så var det jo også nogle af hans allerførste film. Man kan sige at han
har gennemgået et meget positiv udvikling, og King Kong som jeg kan se
er i "pre-produktion" skal nok blive seværdig :)



Tim Christensen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 07-08-04 17:08

Mark - Jensen - wrote:

> Nu hvor du nævner Bad Taste/BrainDead (har ikke set nogle af dem) kan
> jeg se at den faktisk scorer ret pænt i IMDB :o Kan man forestille
> sig at Lord of The Rings har betydet et vist boost i bedømmelserne af
> Peter Jacksons tidligere film. Man kan vel ikke se via IMDB hvad eks
> Bad Taste fik i bedømmelse før i tiden, kan man? :)

Bad Taste og Brain Dead scorede faktisk pænt før LOTR kom, det er tale
om vaske ægte kultfilm.

Bad Taste bærer selvfølgeligt præg af at være en $150.000 film. Også
Braindead er super low-budget (3mio dollars), men de er begge skruet
godt sammen og særdeles underholdende, dog er der selvfølgelig nogle som
hader genren.

Heavenly Creatures og Forgotten Silver vidste jo også at han kunne lave
andet end horor før han begyndte på LOTR.

Mvh

Tim

Taba (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 07-08-04 20:14

> Heavenly Creatures og Forgotten Silver vidste jo også at han kunne lave
> andet end horor før han begyndte på LOTR.

Okay, dem kendte jeg ikke... Dem vil jeg da tage et kig nærmer på

/Taba



Tenzel Kim (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 13-08-04 06:08

Tim Christensen wrote:
> Heavenly Creatures og Forgotten Silver vidste jo også at han kunne lave
> andet end horor før han begyndte på LOTR.

Ikke nok med det. Heavenly Creatures var nomineret til en Oscar og vandt
en del priser rundt omkring i 1994-1996. Det kan Paul Anderson vist ikke
rigtigt prale med.

Og efter at have set Alien Vs. Predator må jeg nok tilstå at det heller
ikke ser ud til at det kommer til at ske i den nærmeste fremtid.

Tenz.


PerX ... (13-08-2004)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 13-08-04 13:39

In article <411C4CCB.8030209@hotmail.com>, tenzel_kim@hotmail.com
says...
> Og efter at have set Alien Vs. Predator må jeg nok tilstå at det heller
> ikke ser ud til at det kommer til at ske i den nærmeste fremtid.


Well, de første anmeldelser er kommet på IMDB *g*

"'Alien Vs. Predator' is a film made only for those who are gluttons for
punishment. Who else in their right mind would want to see
writer/director Paul W.S. Anderson take not one, but two healthy
franchises with unlimited potential and make a mockery of them both for
90 minutes? Well, maybe 12 year-olds, which this new film is aimed
squarely at. All others should just stay at home and save yourself the
heartbreak."


Lars Hoffmann (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 07-08-04 14:58

Mark - Jensen - escribió / skrev

> Langt hovedparten kan jo åbenlyst ikke, at dømme efter IMDB. De film
> jeg har set (bla. Event Horizon) har også været ganske forfærdelige.

Event Horizon er ofte blevet diskuteret og det viser sig faktisk at
mange herinde i gruppen (undertegnede inklusiv) syntes den er vikelig
god.

Spcielt syntes jeg da den er godt instrueret. Stemning er uhyggelig og
jeg skal da se den med lyset tændt.

Jeg tror at hvis AvP har en ordentlig historie kan PA sagtens lave en
ordenlig film ud af det. Men lad os nu se hvad de får flikket sammen.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Mark - Jensen - (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 07-08-04 15:39

On 7 Aug 2004 13:57:40 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>M
>
>Event Horizon er ofte blevet diskuteret og det viser sig faktisk at
>mange herinde i gruppen (undertegnede inklusiv) syntes den er vikelig
>god.

Jeg tror jeg slukkede dengang, mod sluitningen, da en eller anden blev
skudt væk fra rumskibet og så pludselig landede på det igen. Det var
så B-films agtigt som noget kan være. Nu var det pludselig blevet
noget komedie af en slags. Jeg fandt det meget svært at tro på filmen.



Brian (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-08-04 16:33

Hejsa

Mark - Jensen - skrev:

> Jeg tror jeg slukkede dengang, mod sluitningen, da en eller anden blev
> skudt væk fra rumskibet og så pludselig landede på det igen.

Altså du har ikke set filmen alligevel ?
Så er det da dumt at kommentere den

/Brian



Feeling 102, acting ~ (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Feeling 102, acting ~


Dato : 07-08-04 16:40

"Brian" <brian@nejtak.dk> wrote in message
news:4114f63e$0$19935$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Mark - Jensen - skrev:
>
> > Jeg tror jeg slukkede dengang, mod sluitningen, da en eller anden blev
> > skudt væk fra rumskibet og så pludselig landede på det igen.
>
> Altså du har ikke set filmen alligevel ?
> Så er det da dumt at kommentere den

Hørt!



Emil Rune (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Rune


Dato : 07-08-04 16:46


"Brian" <brian@nejtak.dk> wrote in message
news:4114f63e$0$19935$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Mark - Jensen - skrev:
>
> > Jeg tror jeg slukkede dengang, mod sluitningen, da en eller anden blev
> > skudt væk fra rumskibet og så pludselig landede på det igen.
>
> Altså du har ikke set filmen alligevel ?
> Så er det da dumt at kommentere den
>
> /Brian

Hey Brian, har du ikke forstået det endnu? Mark og IMDB er jo alvidende om
en films kvaliteter, selv når de ikke har set den (færdig) ;)

Emil



Mark - Jensen - (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 07-08-04 17:14

On Sat, 7 Aug 2004 17:46:11 +0200, "Emil Rune"
<noreply@notpossible.na> wrote:

skibet og så pludselig landede på det igen.
>>
>> Altså du har ikke set filmen alligevel ?
>> Så er det da dumt at kommentere den
>>
>> /Brian
>
>Hey Brian, har du ikke forstået det endnu? Mark og IMDB er jo alvidende om
>en films kvaliteter, selv når de ikke har set den (færdig) ;)

Du forekommer da efterhånden rimeligt usympatisk. Uanset hvor mange
smileys du så sender af sted.

Om jeg så filmen færdig eller ej, kan jeg faktisk ikke huske. Jeg ved
bare at jeg fældede min endelige konklusion om at dette var noget
værre bras, og om så Sean Connery var kommet ind efter dette
tidspunkt og havde sprunget hele lortet i luften i en fantastisk
eksplosion, så kunne det ikke redde alle de fejl og dårlige effekter
som jeg havde været vidne til.

Så jo, man kan godt fælde en personlig bedømmelse over en film uden
at se den helt til ende, især hvis man erfarer at der tale om en
B-film. Behøver du se de sidste 5 minutter af Stjerner uden
Hjerner/Camping, etc før du kan konkludere at dette står ikke til at
redde?

( Min forståelse af begrebet B-Film kan være forkert. Jeg ser det som
en dårlig til middelmådig film med et ret lille budget. Correct me,
hvis jeg tager fejl)


Tim Christensen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 07-08-04 17:11

Brian wrote:

> Altså du har ikke set filmen alligevel ?
> Så er det da dumt at kommentere den

Hvis man efter have set 2/3 af film synes at den er dybt elendig så skal
gå mærkeligt til hvis man efter at have set hele filmen synes den er god.

Mvh

Tim

Lars Hoffmann (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 07-08-04 17:15

Tim Christensen escribió / skrev

> Hvis man efter have set 2/3 af film synes at den er dybt elendig
> så skal
> gå mærkeligt til hvis man efter at have set hele filmen synes
> den er god.

Den Sjete Sans var da ellers præcis således.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Mark - Jensen - (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 07-08-04 17:18

On 7 Aug 2004 16:14:59 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>> gå mærkeligt til hvis man efter at have set hele filmen synes
>> den er god.
>
>Den Sjete Sans var da ellers præcis således.

Synes du Den Sjette Sans var stinkende ringe med rædselsfulde
effekter, efter 2 / 3 dele af filmen?
Jeg vil gerne indrømme at den blev mærkbart bedre, men jeg synes
bestemt ikke det var sådan at man kunne overveje at forlade biografen
i utide :)



Lars Hoffmann (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 07-08-04 19:23

Mark - Jensen - escribió / skrev

> Synes du Den Sjette Sans var stinkende ringe med rædselsfulde
> effekter, efter 2 / 3 dele af filmen?
> Jeg vil gerne indrømme at den blev mærkbart bedre, men jeg synes
> bestemt ikke det var sådan at man kunne overveje at forlade biografen
> i utide :)

Mjaeh, stinkende ringe er måske liiiige at strække den, men kedelig og
jævnt uinterressant var den da. Min pointe er at der sagtens kan ske
noget de sidste 5 minutter af en film, der fuldstændig redder den. At
dette ikke er tilfældet i Event Horizon er så noget du ikke kunne vide

Hvis du efter 2/3-dele af filmen syntes den var elendig ville du ganske
sikkert syntes det efter at have set den færdig alligevel. Det er en
rigtig had-den-eller-elsk-den-film.
Det jeg frygter mest med AvP er at den er skåret for alt hvad der
hedder blod og fy-ord for at nå ned på en PG-13 rating. _Alle_ de
forrige alien og predator film har en R-rating, hvilket kan tyde på at
det skal være en rigtig børnefilm.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Mark - Jensen - (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 07-08-04 20:15

On 7 Aug 2004 18:23:23 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Hvis du efter 2/3-dele af filmen syntes den var elendig ville du ganske
>sikkert syntes det efter at have set den færdig alligevel. Det er en
>rigtig had-den-eller-elsk-den-film.
>Det jeg frygter mest med AvP er at den er skåret for alt hvad der
>hedder blod og fy-ord for at nå ned på en PG-13 rating. _Alle_ de
>forrige alien og predator film har en R-rating, hvilket kan tyde på at
>det skal være en rigtig børnefilm.
>

Ja det så jeg godt. Uhh, jeg ville så gerne at de ville være tro mod
Alien universet hvilket i hvert fald 4eren fejlede med, og den PG-13
er ikke det bedste tegn. Det betyder ingen nøgenhed, men det er der
alligevel aldrig i Alien miljøet. Hvad er det så ellers. Må der
overhovedet siges "Fuck" med PG-13? (Realistiske replikker skal ikke
undervurderes) Endelig er der også blod og vold, og hvor meget der må
være af dette er jeg i tvivl om, men det er jo nok næppe så meget.

Man er vel meget klogere om en uge, så vidt jeg kan se.


Peter Larsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 08-08-04 07:54


"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message
news:ccaah05bqi6kmhkvm09v7rrva1bv0oj8rt@4ax.com...
> On 7 Aug 2004 18:23:23 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
> wrote:
>
>
> Ja det så jeg godt. Uhh, jeg ville så gerne at de ville være tro mod
> Alien universet hvilket i hvert fald 4eren fejlede med, og den PG-13
> er ikke det bedste tegn. Det betyder ingen nøgenhed, men det er der
> alligevel aldrig i Alien miljøet. Hvad er det så ellers. Må der
> overhovedet siges "Fuck" med PG-13? (Realistiske replikker skal ikke
> undervurderes) Endelig er der også blod og vold, og hvor meget der må
> være af dette er jeg i tvivl om, men det er jo nok næppe så meget.
>
> Man er vel meget klogere om en uge, så vidt jeg kan se.

PG-13
Et fuck, ikke sexuel sammenhæng.
Et bryst, ikke sexuel sammenhæng.
Volden kommer vist lidt an på hvordan den bliver fremstillet, men vi skal
vist ikke forvente
nogen aliens der laver chestbust tricket i samme stil som i Alien og Aliens.



Tenzel Kim (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 13-08-04 06:17

Lars Hoffmann wrote:
> Det jeg frygter mest med AvP er at den er skåret for alt hvad der
> hedder blod og fy-ord for at nå ned på en PG-13 rating. _Alle_ de
> forrige alien og predator film har en R-rating, hvilket kan tyde på at
> det skal være en rigtig børnefilm.

Syntes nu ikke at den var specielt børnefilmsagtigt. Eller rettere hvis
man ser bort fra den ualmindeligt dårlige historie så virkede den ikke
børnefilmsagtig :)

Jeg syntes egentlig der var en ganske god stemning i filmen så hvis ikke
Paul Andersen også selv havde skrevet manus så tror jeg rent faktisk der
var en chance for at han kunne ha fået noget ud af filmen. Det ville
måske også have været en fordel hvis ikke man havde set Resident Evil.

Tenz.


Brian (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-08-04 17:48

Hejsa

Tim Christensen skrev:

> Hvis man efter have set 2/3 af film synes at den er dybt elendig så
> skal gå mærkeligt til hvis man efter at have set hele filmen synes
> den er god.

Ja, men hvis man ikke har set hele filmen, skal man ikke komme med
en vurdering af den.... det er da indlysende.

/Brian




Mark - Jensen - (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 07-08-04 17:52

On Sat, 7 Aug 2004 18:47:38 +0200, "Brian" <brian@nejtak.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Tim Christensen skrev:
>
>> Hvis man efter have set 2/3 af film synes at den er dybt elendig så
>> skal gå mærkeligt til hvis man efter at have set hele filmen synes
>> den er god.
>
>Ja, men hvis man ikke har set hele filmen, skal man ikke komme med
>en vurdering af den.... det er da indlysende.

I mit tilfælde drejer det sig om hvorvidt jeg har set de sidste 5
minutter eller ej. Filmen kunne umuligt reddes ( for mig i hvert fald,
jeg er til dårlige effekter og utroværdig filmmiljø)
Man kan sagtens fælde kommandoen "skod" over en film hvis den
virkelig stinker eks 98 % af tiden. Som jeg nævner det med Camping,
Stjerner uden Hjerner, og hvad vi ellers har katastrofalt ringe film
:)



Peter \(8464\) (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter \(8464\)


Dato : 08-08-04 10:53

Lars Hoffmann wrote:

> Event Horizon er ofte blevet diskuteret og det viser sig faktisk at
> mange herinde i gruppen (undertegnede inklusiv) syntes den er vikelig
> god.
>
> Spcielt syntes jeg da den er godt instrueret. Stemning er uhyggelig og
> jeg skal da se den med lyset tændt.

Den film har den fedeste stemning... meget mere uhyggelig en de der
scream-agtige "gysere". Jeg tvivler desværre på at AvP kommer til at
være ligeså uhyggelig


> Jeg tror at hvis AvP har en ordentlig historie kan PA sagtens lave en
> ordenlig film ud af det. Men lad os nu se hvad de får flikket sammen.

Klart!

--
Mvh.
Peter Bak
Erstat "invalid" med "dk" i min e-mail
Replace "invalid" with "dk" in my e-mail


PerX ... (08-08-2004)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 08-08-04 02:46

In article <k8l9h0hnmohoc8ff2dut1ag1r1eg7fnnaq@4ax.com>,
Martins@hotmail.com says...
> Folk skulle have virtuelle lammere for den slags arrogante
> kommentarer.
>

Fordi vold er godt men meninger er skidt.


T. Liljeberg (08-08-2004)
Kommentar
Fra : T. Liljeberg


Dato : 08-08-04 20:22

On Sat, 07 Aug 2004 15:20:55 +0200, Mark - Jensen -
<Martins@hotmail.com> wrote:

>Naturligvis kan han overraske, men jeg har sjældent set på
>papiret ringere instruktører skulle påtage sig en sådan stor opgave,

Selv ideen om "AvP" er tåbelig og latterlig, og det kan valget af
instruktør ikke ændre på.

---
Puritanism: The haunting fear that someone,
somewhere, may be happy. - H.L. Mencken

Morten DH (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 09-08-04 09:27

"T. Liljeberg" <tl_dpFJERN@cox.net> skrev i en meddelelse
news:k7vch019692s4r90mq4vccafehg3hnq3ii@4ax.com...
> Selv ideen om "AvP" er tåbelig og latterlig, og det kan valget af
> instruktør ikke ændre på.

Hmm det der ytringsfrihed er nogen gange lidt overvurderet



PerX ... (07-08-2004)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 07-08-04 23:25

In article <4114c2a1$0$257$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
noreply@notpossible.na says...
>
> "Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message
> news:h8f9h01d98m8haf7qad42nma01tssjn3js@4ax.com...
> > Som kæmpe fan af Alien serien (i hvert fald de 2 første) og også af
> > Predator miljøet lyder en ny film i genren jo genialt, hvis altså det
> > kan bygge videre på stemningen fra de tidlige film.
> > Problemet er så bare at det ligner en klaphat af en Director, så
> > dermed røg mine forventninger lige totalt i bund.
> >
> > Paul Anderson har til dato kun levere middelmådigt hø for at sige det
> > pænt, så det skulle da overraske meget om AvP ikke bliver et flop.
> > Desværre.
> >
> > (Mortal Kombat, Event Horizon, Solider etc alle nogle omkring meget
> > lousy 5.0 på imdb)
>
> Suk. Hvor mange gange skal vi igennem det her? Det er nok den 3. tråd
> indenfor et par uger hvor AvP bliver kritiseret til trods for ingen har set
> den endnu.

Og mon ikke der kommer en tråd om en uge?



Feeling 102, acting ~ (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Feeling 102, acting ~


Dato : 07-08-04 14:56

"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message
news:h8f9h01d98m8haf7qad42nma01tssjn3js@4ax.com...
>
> Paul Anderson har til dato kun levere middelmådigt hø for at sige det
> pænt, så det skulle da overraske meget om AvP ikke bliver et flop.
> Desværre.
>
> (Mortal Kombat, Event Horizon, Solider etc alle nogle omkring meget
> lousy 5.0 på imdb)

Event Horizon er en klassiker, hvis du ikke kan se det, har du et problem.
Endvidere er Resident Evil også en fremragende film.
Du må have et forståelsesproblem.




Mark - Jensen - (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 07-08-04 15:27

On Sat, 7 Aug 2004 15:55:37 +0200, "Feeling 102, acting 17" <@> wrote:

>
>Event Horizon er en klassiker, hvis du ikke kan se det, har du et problem.
>Endvidere er Resident Evil også en fremragende film.
>Du må have et forståelsesproblem.
>

Ja, eller også lever du stadig i illusionen om at alle, der ikke mener
som du gør, har ´'forståelsesproblemer' (noget flertallet jo så
absolut må have at dømme efter IMDB ratings).

A propops problemer, kan du så ikke give en forklaring på hvorfor du
skifter nick hver uge, Alias, Heinrich, etc ?

Feeling 102, acting ~ (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Feeling 102, acting ~


Dato : 07-08-04 15:58

"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message
news:jip9h0587o8rhf48j6rtojqnlsbfr99p0m@4ax.com...
> On Sat, 7 Aug 2004 15:55:37 +0200, "Feeling 102, acting 17" <@> wrote:
>
> >
> >Event Horizon er en klassiker, hvis du ikke kan se det, har du et
problem.
> >Endvidere er Resident Evil også en fremragende film.
> >Du må have et forståelsesproblem.
> >
>
> Ja, eller også lever du stadig i illusionen om at alle, der ikke mener
> som du gør, har ´'forståelsesproblemer' (noget flertallet jo så
> absolut må have at dømme efter IMDB ratings).

Vil du hellere have, at jeg kalder folk for dumme?
Det er desværre ikke en illusion.
Se bare på den aktuelle Top 40 album hitliste. Den viser jo klart og
tydeligt, at folk ikke har den fjerneste ide om, hvad der er god musik.
Folk drikker mere og mere alkohol selvom, de burde kunne forstå, at det er
skadeligt for deres helbred. Ligeså med dem som ryger.
Antallet af kønssygdomme blandt ungdommen og antallet af leverbetændelse
blandt homoseksuelle er støt stigende. Igen et forståelsesproblem.
Skal jeg fortsætte?

Gud, hvor er det dog blevet svært, at elske sin nabo.
Det er jeres skyld, at jeg ikke kommer i Himlen!

> A propops problemer, kan du så ikke give en forklaring på hvorfor du
> skifter nick hver uge, Alias, Heinrich, etc ?

Det kommer ikke dig ved og du ville alligevel ikke kunne forstå det.



Thomas Hejl Pilgaard (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Hejl Pilgaard


Dato : 07-08-04 15:34


"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse
news:4114df4c$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message
> news:h8f9h01d98m8haf7qad42nma01tssjn3js@4ax.com...
> >
> > Paul Anderson har til dato kun levere middelmådigt hø for at sige det
> > pænt, så det skulle da overraske meget om AvP ikke bliver et flop.
> > Desværre.
> >
> > (Mortal Kombat, Event Horizon, Solider etc alle nogle omkring meget
> > lousy 5.0 på imdb)
>
> Event Horizon er en klassiker, hvis du ikke kan se det, har du et problem.
> Endvidere er Resident Evil også en fremragende film.
> Du må have et forståelsesproblem.

Mortal Kombat er også udemærket underholdning, når man husker på
kildematerialets natur. Filmen er både alvorlig og meget fair overfor
dette materiale, samtidig med at den selvfølgelig bare er sjov og
ballade. Ganske godt klaret, og fede kamp-scener.

Nåja, og Talisa Soto er en baabe, som Princess Kitana :p

--
_______________________________________________________
/ Thomas Hejl Pilgaard | If you understand what | /\ /\ \
/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯



Per (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 08-08-04 00:36

> Paul Anderson har til dato kun levere middelmådigt hø for at sige det
> pænt, så det skulle da overraske meget om AvP ikke bliver et flop.
> Desværre.
>
> (Mortal Kombat, Event Horizon, Solider etc alle nogle omkring meget
> lousy 5.0 på imdb)

Jeg syntes nu Event Horizon er ganske fed.



Jim Andersen (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 09-08-04 13:39

Per wrote:
> Jeg syntes nu Event Horizon er ganske fed.

Og efter at have læst her om de delte meninger, fik jeg så set den.

Den er da ganske god. Samme spooky stemning som "In The Mouth of Madness"
(med samme skuespiller ) og Sphere, og en af de bedre Hellraisers.

Så den fra ende til anden. Absolut ikke spildtid.

/jim



Kong Kent (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 08-08-04 07:30

> Som kæmpe fan af Alien serien (i hvert fald de 2 første) og også af
> Predator miljøet lyder en ny film i genren jo genialt, hvis altså det
> kan bygge videre på stemningen fra de tidlige film.
> Problemet er så bare at det ligner en klaphat af en Director, så
> dermed røg mine forventninger lige totalt i bund.

Så kan du jo kun blive positivt overrasket
Den helt rette indstilning at have før man skal se en film. Så føler man
aldrig, at ens bif-penge er spildte.

> Paul Anderson har til dato kun levere middelmådigt hø for at sige det
> pænt, så det skulle da overraske meget om AvP ikke bliver et flop.
> Desværre.

Se dog filmen før du affærdiger den som et flop!

Ud fra de forfilm jeg har set på nettet, ser den da ud til at være ganske
underholdende. Nok mere i stil med Aliens og Predator2 end Alien og
Predator, da der her er *masser* af monstre af begge arter, og de dør gerne
også oftere. Total drengerøv *hehe*

--
mvh

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk



Mark - Jensen - (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 08-08-04 08:39

On Sun, 8 Aug 2004 08:29:57 +0200, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

>> Som kæmpe fan af Alien serien (i hvert fald de 2 første) og også af
>> Predator miljøet lyder en ny film i genren jo genialt, hvis altså det
>> kan bygge videre på stemningen fra de tidlige film.
>> Problemet er så bare at det ligner en klaphat af en Director, så
>> dermed røg mine forventninger lige totalt i bund.
>
>Så kan du jo kun blive positivt overrasket
>Den helt rette indstilning at have før man skal se en film. Så føler man
>aldrig, at ens bif-penge er spildte.

Det er jeg enig i :)

>
>> Paul Anderson har til dato kun levere middelmådigt hø for at sige det
>> pænt, så det skulle da overraske meget om AvP ikke bliver et flop.
>> Desværre.
>
>Se dog filmen før du affærdiger den som et flop!

Jeg affærdiger den ikke. Jeg konstaterer bare at den ikke har de helt
optimale forudsætninger. En kendsgerning jeg først selv har opdaget nu
her.


>Ud fra de forfilm jeg har set på nettet, ser den da ud til at være ganske
>underholdende. Nok mere i stil med Aliens og Predator2 end Alien og
>Predator, da der her er *masser* af monstre af begge arter, og de dør gerne
>også oftere. Total drengerøv *hehe*

Jeg håber jo også. Forbandet meget. På en Alien/Aliens film, og ikke
på en Event Horizon 2-agtig film :D
Når jeg skriver herinde er det også for at få nogle andre vinkler på.
Nogen har måske noget insiderviden om at James Cameron har hjulpet
Paul Anderson med filmen, eller at filmen via et test publikum har
vist sig som en bragende succes :D

For som sagt, hvem så ikke gerne en ny superfilm i Alien/predator
miljøet. Imo er det snart 20 år siden sidst, og hvis AvP flopper står
Alien universet i praksis ikke til at redde. Omvendt vil en succes
kunne give grobund for seje efterfølgere.

Mark Thomas Gazel (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 08-08-04 11:59

> Som kæmpe fan af Alien serien (i hvert fald de 2 første) og også af
> Predator miljøet lyder en ny film i genren jo genialt, hvis altså det
> kan bygge videre på stemningen fra de tidlige film.

Og hver for sig i hver sin film.

Der er vel ikke nogen, der i deres vildeste fantasi, tror, at et
spekulationsprojekt som AvP kan blive andet end en stinker?

Ok, det er der så, men jeg vil næsten garantere, at det bliver noget bras -
og så er det s'gu lige meget, hvem der har instrueret.

Hvad bliver det næste:

Godzilla vs. King Kong?

Hilsen

Mark


PerX ... (08-08-2004)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 08-08-04 15:49

In article <cf50sr$laf$1@news.net.uni-c.dk>, markgazel@hotmail.com
says...
> Der er vel ikke nogen, der i deres vildeste fantasi, tror, at et
> spekulationsprojekt som AvP kan blive andet end en stinker?

Jeg håber. Jeg ved sgu ikke hvor det kommer fra *g*

Måske fordi jeg har nogle gode minder fra spillet :)


Thomas (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 08-08-04 18:06


"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cf50sr$laf$1@news.net.uni-c.dk...
>
> Hvad bliver det næste:
>
> Godzilla vs. King Kong?

En remake??
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/6305137250/104-4502251-4135907?v=glance



Mvh. Thomas



Mark Thomas Gazel (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 09-08-04 12:44

>> Hvad bliver det næste:
>>
>> Godzilla vs. King Kong?
>
> En remake??
>
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/6305137250/104-4502251-4135907?v=glance

Jaja, jeg ved det godt. Stort set alle monstre har kæmpet mod hinanden på
film. Det var bare et eksempel.

Mark


Jesper (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 08-08-04 16:35

Mark - Jensen - <Martins@hotmail.com> wrote:

> Som kæmpe fan af Alien serien (i hvert fald de 2 første) og også af
> Predator miljøet lyder en ny film i genren jo genialt, hvis altså det
> kan bygge videre på stemningen fra de tidlige film.
> Problemet er så bare at det ligner en klaphat af en Director, så
> dermed røg mine forventninger lige totalt i bund.
>
> Paul Anderson har til dato kun levere middelmådigt hø for at sige det
> pænt, så det skulle da overraske meget om AvP ikke bliver et flop.
> Desværre.
>
> (Mortal Kombat, Event Horizon, Solider etc alle nogle omkring meget
> lousy 5.0 på imdb)

Event Horizon er den bedste horrorfilm på denne side af The Exorcist og
Resident Evil er også fremragende. Soldier er en low budget ting men
rimeligt god.

Det er mig ubegribeligt at Paul W.S.Anderson ikke er i højere kurs, det
er virkeligt en instruktør der kender sine horrorfilm og kan sit kram.
--
There is no place like 127.0.0.1

C. H. Engelbrecht (08-08-2004)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 08-08-04 18:44

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1gi7muo.1wwun7dc425a8N%spambuster@users.toughguy.net...
>
> Event Horizon er den bedste horrorfilm på denne side af The Exorcist og
> Resident Evil er også fremragende. Soldier er en low budget ting men
> rimeligt god.
>
> Det er mig ubegribeligt at Paul W.S.Anderson ikke er i højere kurs, det
> er virkeligt en instruktør der kender sine horrorfilm og kan sit kram.


Tjah...det kan være at anerkendelsen er landet i og med at han har fået
chancen med AvP?




Mark - Jensen - (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 08-08-04 19:04

On Sun, 8 Aug 2004 17:35:25 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Det er mig ubegribeligt at Paul W.S.Anderson ikke er i højere kurs, det
>er virkeligt en instruktør der kender sine horrorfilm og kan sit kram.

Det er du så relativt set ret alene om.

Her er bare for en god ordens skyld en oversigt over hans film og det
som seere verden over har bedømt filmene til:

(6.23) - Sight, The (2000) (TV)
(6.20) - Resident Evil (2002)
(5.70) - Event Horizon (1997)
(5.20) - Soldier (1998)
(5.06) - Shopping (1994)
(5.00) - Mortal Kombat (1995)


Jesper (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 08-08-04 21:07

Mark - Jensen - <Martins@hotmail.com> wrote:

> On Sun, 8 Aug 2004 17:35:25 +0200, spambuster@users.toughguy.net
> (Jesper) wrote:
>
> >Det er mig ubegribeligt at Paul W.S.Anderson ikke er i højere kurs, det
> >er virkeligt en instruktør der kender sine horrorfilm og kan sit kram.
>
> Det er du så relativt set ret alene om.
>
> Her er bare for en god ordens skyld en oversigt over hans film og det
> som seere verden over har bedømt filmene til:
>
> (6.23) - Sight, The (2000) (TV)
> (6.20) - Resident Evil (2002)
> (5.70) - Event Horizon (1997)
> (5.20) - Soldier (1998)
> (5.06) - Shopping (1994)
> (5.00) - Mortal Kombat (1995)

Ind imellem laver IMDBs brugere nogle besyndelige bedømmelser:

Glitter 2.1 Nok er den ikke fremragende men så ringe er den heller ikke.
Jaws 3-D 3.1 Set i 3-D er det en helt acceptabel film.
Highlander II 3.4 En af mine favoritter.
Exorcist II: The Heretic 3.4 En virkelig fremragende fortsættelse.

Og blandt topscorerne:

The Princess Bride 8.1 Det værste lort jeg har set i mands minde.
Gone With the Wind 8.0 Gaab!
The Conversation 7.9 Jeg har virkeligt prøvet at se og forstå filmen. 2
gange endda. Den var lige røvkedelig hver gang.

--
There is no place like 127.0.0.1

-V- (08-08-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 08-08-04 22:48

Jesper wrote:
> Highlander II 3.4 En af mine favoritter.

Du trænger til hjælp.

> The Conversation 7.9 Jeg har virkeligt prøvet at se og forstå filmen.
> 2 gange endda. Den var lige røvkedelig hver gang.

Ring med det samme.
Du trænger virkeligt til hjælp.





-V-



Jesper (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 08-08-04 23:49

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

> Jesper wrote:
> > Highlander II 3.4 En af mine favoritter.
>
> Du trænger til hjælp.

Hjælp til hvad? Highlander II er temmeligt underholdende!
>
> > The Conversation 7.9 Jeg har virkeligt prøvet at se og forstå filmen.
> > 2 gange endda. Den var lige røvkedelig hver gang.
>
> Ring med det samme.
> Du trænger virkeligt til hjælp.
>
The Conversation er virkeligt gab, gab, der er puttet godt med
sovepiller i den.
--
There is no place like 127.0.0.1

Thomas Hejl Pilgaard (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Hejl Pilgaard


Dato : 10-08-04 09:21

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41169f8e$0$274$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jesper wrote:
> > Highlander II 3.4 En af mine favoritter.
>
> Du trænger til hjælp.

Hjælpen er her.
Jeg giver Jesper ret, den film har ikke fortjent så lav en karakter.

> > The Conversation 7.9 Jeg har virkeligt prøvet at se og forstå filmen.
> > 2 gange endda. Den var lige røvkedelig hver gang.
>
> Ring med det samme.
> Du trænger virkeligt til hjælp.

Coppola er stærkt overvurderet. Mange af hans film er dødkedelige,
efter min mening. Han er dygtig, det indrømmer jeg uden tøven, men
det kan ikke automatisk ses på filmen.

Husk der er tale om gennemsnits-karakterer (af en slags). Der er
afgivet mange stemmer både over og under vurderingen, og du kan
aldrig vide om du vil være enig med dem der giver filmen en lavere,
ens eller højere vurdering end gennemsnittet.

Hvis du synes du altid er enig, vil jeg tilskrive det en af to ting.
Tilfælde, eller letpåvirkelighed.
Jeg tvivler på at der er en sammenhæng mellem din mening, og et tal
der er fundet på baggrund af tusinder af menneskers vidt forskellige
meninger, blendet rundt i en matematisk formel.

--
_______________________________________________________
/ Thomas Hejl Pilgaard | If you understand what | /\ /\ \
/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯



-V- (10-08-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 10-08-04 10:45

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> Hjælpen er her.
> Jeg giver Jesper ret, den film har ikke fortjent så lav en karakter.

[re. IMDb]
> Hvis du synes du altid er enig, vil jeg tilskrive det en af to ting.
> Tilfælde, eller letpåvirkelighed.
> Jeg tvivler på at der er en sammenhæng mellem din mening, og et tal
> der er fundet på baggrund af tusinder af menneskers vidt forskellige
> meninger, blendet rundt i en matematisk formel.

Denne tråd alene er et bevis på at smag ikke kan diskuteres (vi gør det bare
alligevel), for MT Gazel giver mig ret.

Ha!


-V-



Mark Thomas Gazel (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 10-08-04 09:51

> Ind imellem laver IMDBs brugere nogle besyndelige bedømmelser:
>
> Glitter 2.1 Nok er den ikke fremragende men så ringe er den heller
> ikke. Jaws 3-D 3.1 Set i 3-D er det en helt acceptabel film.

Men ikke god.

> Highlander II 3.4 En af mine favoritter.

Hvorfor?!?! Mage til gylle skal man lede længe efter.

> Exorcist II: The Heretic 3.4 En virkelig fremragende fortsættelse.

Nej.

> Og blandt topscorerne:
>
> The Princess Bride 8.1 Det værste lort jeg har set i mands minde.

Den har nok noget kult-support, lidt lige som Yellowbeard. Jeg er heller
ikke vild med den.

> Gone With the Wind 8.0 Gaab!

Måske kedelig, men den er fremragende.

> The Conversation 7.9 Jeg har virkeligt prøvet at se og forstå filmen.
> 2 gange endda. Den var lige røvkedelig hver gang.

Den er lidt speciel.

Mark


Niels Søndergaard (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 10-08-04 13:48

On Sun, 8 Aug 2004 22:06:47 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>The Princess Bride 8.1 Det værste lort jeg har set i mands minde.
Glimrende film. *

>Gone With the Wind 8.0 Gaab!
Glimrende film, bortset fra slutningen, som jappes af. *

>The Conversation 7.9 Jeg har virkeligt prøvet at se og forstå filmen. 2
>gange endda. Den var lige røvkedelig hver gang.
Fremragende film. *

* efter min mening.



Mvh
Niels Søndergaard

ML-78 (16-08-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 16-08-04 17:04

Jesper skrev:

> Exorcist II: The Heretic 3.4 En virkelig fremragende fortsættelse.

Lige bortset fra, at det er en nærmest pinligt dårlig film og en
fornærmelse mod "The Exorcist".


ML-78


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177550
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408823
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste