/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
50 First Dates - genial film!
Fra : Robert


Dato : 21-06-04 11:45

Hej alle.

Jeg må lige rose denne fantastiske film som jeg fik set da jeg var i US.
Enkelt nok: Se den! Den er for sjov, for sød, for sørgelig - for genial!

Vil ikke lave et mini referat af filmen da der findes nok af dem på nettet.
Ville blot fortælle at jeg blev positiv overrasket over filmen.
Inden jeg så 50 First Dates måtte jeg også bare se Along Came Polly. Den
havde jeg store forventninger til - men nej. Filmen faldt ikke ind i min
smag og blev en stor skuffelse for mig.

50 First Dates overraksede mig på alle punkter. Sandler gør det godt, Drew
er for sød, Rob Schneider er for sjov og Sean Austin gør det godt som en
sjov person.

Glæder mig til at få den på DVD med danske undertekster, så skal den ses
sammen med den bedre halvdel.

Jeg måtte bare ud med det så snart jeg kom til fastlandet igen.

Hilsen
Robert



 
 
Martin Ohlsson (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 21-06-04 13:14


"Robert" <robert_travel_dk@hotmail.com> wrote in message
news:o_yBc.4394$Yr3.2047@news.get2net.dk...
> Hej alle.
>
> Jeg må lige rose denne fantastiske film som jeg fik set da jeg var i US.
> Enkelt nok: Se den! Den er for sjov, for sød, for sørgelig - for genial!
>
> Vil ikke lave et mini referat af filmen da der findes nok af dem på
nettet.
> Ville blot fortælle at jeg blev positiv overrasket over filmen.
> Inden jeg så 50 First Dates måtte jeg også bare se Along Came Polly. Den
> havde jeg store forventninger til - men nej. Filmen faldt ikke ind i min
> smag og blev en stor skuffelse for mig.
>
> 50 First Dates overraksede mig på alle punkter. Sandler gør det godt, Drew
> er for sød, Rob Schneider er for sjov og Sean Austin gør det godt som en
> sjov person.
>
> Glæder mig til at få den på DVD med danske undertekster, så skal den ses
> sammen med den bedre halvdel.
>
> Jeg måtte bare ud med det så snart jeg kom til fastlandet igen.
>
> Hilsen
> Robert


Hehe ja jeg syntes også den er rigtig sjov! og Ideel til en god date i
biografen. Men! Man har jo set alt det sjove i traileren!! (

Man bliver ikke overrasket over slutningen, der er intet nyt i filmen! Men
det gør ikke at den ikke er sød, sjov og romantisk.

Kan også anbefales fra min side!

Mvh. Martin



Christian Joergensen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian Joergensen


Dato : 21-06-04 16:04

On Mon, 21 Jun 2004 12:44:43 +0200, Robert wrote:

> Jeg må lige rose denne fantastiske film som jeg fik set da jeg var i US.
> Enkelt nok: Se den! Den er for sjov, for sød, for sørgelig - for genial!

Fuldstændig enig En klart anbefalelsesværdig film :))

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk


Thomas Hejl Pilgaard (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Hejl Pilgaard


Dato : 21-06-04 17:11


"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.06.21.15.04.13.333124@hackshack.gmta.info...
> On Mon, 21 Jun 2004 12:44:43 +0200, Robert wrote:
>
> > Jeg må lige rose denne fantastiske film som jeg fik set da jeg var i US.
> > Enkelt nok: Se den! Den er for sjov, for sød, for sørgelig - for genial!
>
> Fuldstændig enig En klart anbefalelsesværdig film :))

Alle de film jeg har set, der har haft Israel Kamakawiwo'oles
"Somewhere over the rainbow" på lydsporet er anbefalingsværdig,
IMHO.

--
_______________________________________________________
/ Thomas Hejl Pilgaard | If you understand what | /\ /\ \
/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯



Rune Zedeler (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 21-06-04 19:07

Helt enig.
Vi har allerede snakket lidt om den 28. maj under emnet "Premiere Surprise".

-Rune


Robert Eriksen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 21-06-04 19:16



Robert wrote:

> Hej alle.
>
> Jeg må lige rose denne fantastiske film som jeg fik set da jeg var i US.
> Enkelt nok: Se den! Den er for sjov, for sød, for sørgelig - for genial!
>
> Vil ikke lave et mini referat af filmen da der findes nok af dem på nettet.
> Ville blot fortælle at jeg blev positiv overrasket over filmen.
> Inden jeg så 50 First Dates måtte jeg også bare se Along Came Polly. Den
> havde jeg store forventninger til - men nej. Filmen faldt ikke ind i min
> smag og blev en stor skuffelse for mig.
>
> 50 First Dates overraksede mig på alle punkter. Sandler gør det godt, Drew
> er for sød, Rob Schneider er for sjov og Sean Austin gør det godt som en
> sjov person.

Er det ikke bare en genindspilning af Groundhog Day?

/Robert

--
spam testeting
b1@total.buttface.dk

Martin Ohlsson (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 21-06-04 19:25


"Robert Eriksen" <b1@total.buttface.dk> wrote in message
news:cb78mb$ib5$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Robert wrote:
>
> > Hej alle.
> >
> > Jeg må lige rose denne fantastiske film som jeg fik set da jeg var i US.
> > Enkelt nok: Se den! Den er for sjov, for sød, for sørgelig - for genial!
> >
> > Vil ikke lave et mini referat af filmen da der findes nok af dem på
nettet.
> > Ville blot fortælle at jeg blev positiv overrasket over filmen.
> > Inden jeg så 50 First Dates måtte jeg også bare se Along Came Polly. Den
> > havde jeg store forventninger til - men nej. Filmen faldt ikke ind i min
> > smag og blev en stor skuffelse for mig.
> >
> > 50 First Dates overraksede mig på alle punkter. Sandler gør det godt,
Drew
> > er for sød, Rob Schneider er for sjov og Sean Austin gør det godt som en
> > sjov person.
>
> Er det ikke bare en genindspilning af Groundhog Day?
>

lol.... naah :)


Mvh. Martin



Kim Ludvigsen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 21-06-04 20:07

Martin Ohlsson wrote:
>
> > Er det ikke bare en genindspilning af Groundhog Day?
> >
> lol.... naah :)

Ikke desto mindre er det yderst nærliggende at sammenligne de to film.
Og selvom 50 First Dates da er en meget sød film, så når den efter min
mening ikke Groundhog Day til sokkeholderne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

David Rasmussen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 21-06-04 20:52

Kim Ludvigsen wrote:
>
> Ikke desto mindre er det yderst nærliggende at sammenligne de to film.
> Og selvom 50 First Dates da er en meget sød film, så når den efter min
> mening ikke Groundhog Day til sokkeholderne.
>

Og jeg har altid synes at Groundhog Day var stærkt overvurderet, så
måske er 50 First Dates bedre for mig? Vi for se.

/David

Rune Zedeler (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 21-06-04 20:56

Kim Ludvigsen wrote:

> Ikke desto mindre er det yderst nærliggende at sammenligne de to film.
> Og selvom 50 First Dates da er en meget sød film, så når den efter min
> mening ikke Groundhog Day til sokkeholderne.

Det synes jeg bestemt at den gør.
Jeg bliver altid irriteret på hoverpersonenerne i Groundhog Day -
hvilket gør, at jeg ikke rigtigt kan føle med dem. Rita er en bitch, der
ikke er til at stille tilfreds, og Phil er bare generelt usympatisk (og
så irriterer det mig grænseløst, at han aldrig prøver på at holde sig
vågen til kl. 6).

Det problem lider 50fd ikke under. Man kan diskutere, hvilket af de to
setups, der er mest "urealistisk" - men imho ligger de nogenlunde på
niveau hvad dette angår.

-Rune


Martin Ohlsson (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 22-06-04 09:16


"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message
news:cb7e81$apt$1@news.net.uni-c.dk...
> Kim Ludvigsen wrote:
>
> > Ikke desto mindre er det yderst nærliggende at sammenligne de to film.
> > Og selvom 50 First Dates da er en meget sød film, så når den efter min
> > mening ikke Groundhog Day til sokkeholderne.
>
> Det synes jeg bestemt at den gør.
> Jeg bliver altid irriteret på hoverpersonenerne i Groundhog Day -
> hvilket gør, at jeg ikke rigtigt kan føle med dem. Rita er en bitch, der
> ikke er til at stille tilfreds, og Phil er bare generelt usympatisk (og
> så irriterer det mig grænseløst, at han aldrig prøver på at holde sig
> vågen til kl. 6).
>
> Det problem lider 50fd ikke under. Man kan diskutere, hvilket af de to
> setups, der er mest "urealistisk" - men imho ligger de nogenlunde på
> niveau hvad dette angår.
>
> -Rune


100% enig!

Her klarer 50 First dates det langt bedre! imho!

Mvh. Martin



Jim Andersen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 25-06-04 11:11

Kim Ludvigsen wrote:
> Og selvom 50 First Dates da er en meget sød film, så når den efter min
> mening ikke Groundhog Day til sokkeholderne.

Det er der jo altså ikke mange film der gør....

Jeg synes 50... var helt ok. Og konen var helt ekset med den.

Jeg havde regnet med det var en tøse-film, men det rigtige ord må være en
date-film.

/jim



Per (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 22-06-04 07:38

> Er det ikke bare en genindspilning af Groundhog Day?
>

Joeh, bare uden humor og Bill Murray



Per (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 22-06-04 07:37

> Jeg må lige rose denne fantastiske film som jeg fik set da jeg var i US.
> Enkelt nok: Se den! Den er for sjov, for sød, for sørgelig - for genial!
>

Endnu en kikset Adam Sandler film, med en tydeligvis aldrende Drew Barrymore
og de obligatoriske få sjove scener ind i mellem.



Robert (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 22-06-04 10:28


"Per" <no@tak.dk> wrote in message
news:40d7d389$0$289$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Jeg må lige rose denne fantastiske film som jeg fik set da jeg var i US.
> > Enkelt nok: Se den! Den er for sjov, for sød, for sørgelig - for genial!
> >
>
> Endnu en kikset Adam Sandler film, med en tydeligvis aldrende Drew
Barrymore

Synes det lige er groft sagt. Waterboy, Little Nicky er vand ved siden af.
Må man spørge om din alder?
Jeg kunne godt forstille mig, at jeg ikke ville få det samme ud af filmen
hvis jeg var 50 år end de 24 år som jeg er nu.

Jeg har aldrig synes Drew er en flot pige, men jeg bliver helt fanget af
hendes øjne igennem filmen.

> og de obligatoriske få sjove scener ind i mellem.

Hvilke tænker du på? Jeg synes der er rigtig mange sjove scener.
Alle de små sjove replikker fra Sean Astin og Rob Schneider holder filmen
oppe imens den også skal tages lidt alvorligt.

Men ok, vi har allesammen forskellig humor, men noget kan da tyde på at jeg
ikke er ene om at synes denne film er bare fandens sød, sjov og
underholdene...
Groundhog Day er da også meget ok, men herre gud, den er jo ikke nær så sjov
eller sød som 50 First Dates.

Jeg har set Groundhog Day mange gange og det er en film man kan se 20 gange
(bla. takket være Tv3..!).
Men de to film kan altså slet ikke sammenlignes. Bill er en egoistisk nar
der kun tænker på sig selv og bare vil have noget på den dumme, hvor Sandler
er mere den håbløse romantiker som er dybt forelsket go vil gøre alt for
kærligheden.

Måske hårdt sagt, men mon ikke man er 'for gammel' hvis man ikke bryder sig
om 50 First Dates?
Som sagt, så kunne jeg ikke forstille mig snakke positivt om 50 First Dates
hvis jeg var en 20 år ældre. For så kan jeg ikke sidde og blive smålun på
Drew selvom jeg ikke ønsker det. Sidde og forstå Sandler da jeg ikke kan
følge ham pga. af aldersforskellen.




Martin Ohlsson (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 22-06-04 10:44


> Måske hårdt sagt, men mon ikke man er 'for gammel' hvis man ikke bryder
sig
> om 50 First Dates?
> Som sagt, så kunne jeg ikke forstille mig snakke positivt om 50 First
Dates
> hvis jeg var en 20 år ældre. For så kan jeg ikke sidde og blive smålun på
> Drew selvom jeg ikke ønsker det. Sidde og forstå Sandler da jeg ikke kan
> følge ham pga. af aldersforskellen.


Præcis! Det kræver også tilskuerens egen sindstilstand er i orden for at den
film man ser er iorden.

Groft sagt- er man en lidt ældre gammel kynikker, der har mistet
kærlighedens gnist vil man kun syntes film som denne er håbløse og tåbelige
og nogle pladder (som jeg kan forestille mig op til flere vil kalde den, når
de får set den)

Men hvis man som jeg, er af lidt yngre publikum og måske lidt småforelsket
så rammer filmen præcis de følelser i én som den kræver for at man syntes om
den

Det er altid sådan med kærlighedsfilm og sange...

"Syntes du pludselig at de klamme clicheer giver mening? Syntes du ikke
længere teksterne i kærlighedsange er noget fis? ..... jeg kan fortælle dig,
min gode dreng, at du er forelsket " - fik jeg engang fortalt

Mvh. Martin



Per (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 22-06-04 12:21

> Præcis! Det kræver også tilskuerens egen sindstilstand er i orden for at
den
> film man ser er iorden.
>
> Groft sagt- er man en lidt ældre gammel kynikker, der har mistet
> kærlighedens gnist vil man kun syntes film som denne er håbløse og
tåbelige
> og nogle pladder (som jeg kan forestille mig op til flere vil kalde den,
når
> de får set den)

Din 12-år lange livserfaring skinder virkelig igennem.
Du har tydeligvis brug for at retfærdiggøre at jeg, og desuden ham jeg så
filmen sammen med, ikke var vild med den vha. psykologi-klichéer.

>
> Men hvis man som jeg, er af lidt yngre publikum og måske lidt småforelsket
> så rammer filmen præcis de følelser i én som den kræver for at man syntes
om
> den
>

Ja gid man, som dig, var 12 og forelsket for første gang igen.



Silver (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 22-06-04 13:33


> Ja gid man, som dig, var 12 og forelsket for første gang igen.

SÅ PER!...nu slår du under bæltestedet igen....over i dit hjørne tak...



Per (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 22-06-04 13:58

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:cb98tm$2mc9$1@news.cybercity.dk...
>
> > Ja gid man, som dig, var 12 og forelsket for første gang igen.
>
> SÅ PER!...nu slår du under bæltestedet igen....over i dit hjørne tak...
>
>
Han kaldte da mig en "ældre gammel kynikker" ;)~~



Martin Ohlsson (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 22-06-04 17:12


"Per" <no@tak.dk> wrote in message
news:40d82cd1$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:cb98tm$2mc9$1@news.cybercity.dk...
> >
> > > Ja gid man, som dig, var 12 og forelsket for første gang igen.

Ak ja jeg ville nu også ønske jeg var 12 år og forelsket for første
gang......Men sådan ligger landet jo desværre ikke

> >
> > SÅ PER!...nu slår du under bæltestedet igen....over i dit hjørne tak...
> >
> >
> Han kaldte da mig en "ældre gammel kynikker" ;)~~


Nah, jeg kaldte ikke specifikt díg for en gammel kynikker, MEN påpegede at:
en "ældre gammel kynikker" ville finde den triviel og dårlig. At du så også
syntes den er dårlig betyder ikke at det er dig jeg kalder så, blot at du
har samme holdning som én

Men at kalde mig 12år vil jeg nu alligevel mene er barnligt i sig selv, så
helt gammel kan du ikke være

Mit indlæg var blot skrevet for at vise jeg har samme holdning til fimlen
som Robert der skrev det forrige, og derved styrkede min holdning med de
ting jeg skrev

Er det barnligt at syntes romantiske film også kan være gode til tider? Tja
så er jeg vel barnlig

Mvh. Martin



-V- (22-06-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 22-06-04 11:04

Robert wrote:
> Groundhog Day er da også meget ok, men herre gud, den er jo ikke nær
> så sjov eller sød som 50 First Dates.

Nu stopper du, for saddan!

GD er herresjov og en ubetinget klassiker.

50FD er i bedste fald en sød film, med gode intentioner, og enkelte fine
replikker.
En af de bedre er: "Maybe I just like taco more than sausage".

Den kommer bare slet ikke op på siden af GD.






-V-



Kim Ludvigsen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 22-06-04 11:59

-V- wrote:
>
> Den kommer bare slet ikke op på siden af GD.

Og brugerne på imdb er enige med os. 7,9 til Groundhog Day, mens 50
First Dates får 6,8. Og film får normalt højere karakterer, mens de er
nye, så der er ingen chance for, at billedet vender.

50 First Dates er da en udmærket sød og rar film, og det er dejligt at
se Sandler i en mere alvorlig rolle. Og det er også sjovt at følge Sean
Astins udvikling gennem filmen, men der er nu stadig langt til
"forlægget".

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Robert Eriksen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 22-06-04 12:21



Kim Ludvigsen wrote:

> -V- wrote:
>
>>Den kommer bare slet ikke op på siden af GD.
>
>
> Og brugerne på imdb er enige med os. 7,9 til Groundhog Day, mens 50
> First Dates får 6,8. Og film får normalt højere karakterer, mens de er
> nye, så der er ingen chance for, at billedet vender.
>
> 50 First Dates er da en udmærket sød og rar film

Er det egentlig et rent tilfælde eller er der en grund til at den, rent
titelmæssigt, ligger så tæt på 51st State?

Synes bare det er lidt pudsigt.. men der skal heller ikke så meget til
at underholde mig ;)

/Robert

--
spam testeting
b1@total.buttface.dk

Martin Ohlsson (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 22-06-04 17:15

er da en udmærket sød og rar film
>
> Er det egentlig et rent tilfælde eller er der en grund til at den, rent
> titelmæssigt, ligger så tæt på 51st State?
>
> Synes bare det er lidt pudsigt.. men der skal heller ikke så meget til
> at underholde mig ;)
>

Det er faktisk sindsygt irreterende!! Hver gang man skal snakke om filmen
/mundtligt/ til andre, tror de som en selvfølge at man siger "51 first
state" (hvis det er altså er drenge vel at mærke)

...... er det piger man snakker til vil de fremover tro man snakker om "50
first dates" når man hentyder til action filmen med Samuel L Jackson

Irreterende!!

Mvh. Martin



J (25-06-2004)
Kommentar
Fra : J


Dato : 25-06-04 22:04


"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40d85b0b$0$477$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> er da en udmærket sød og rar film
> >
> > Er det egentlig et rent tilfælde eller er der en grund til at den, rent
> > titelmæssigt, ligger så tæt på 51st State?
> >
> > Synes bare det er lidt pudsigt.. men der skal heller ikke så meget til
> > at underholde mig ;)
> >
>
> Det er faktisk sindsygt irreterende!! Hver gang man skal snakke om filmen
> /mundtligt/ til andre, tror de som en selvfølge at man siger "51 first
> state" (hvis det er altså er drenge vel at mærke)
>
> ..... er det piger man snakker til vil de fremover tro man snakker om "50
> first dates" når man hentyder til action filmen med Samuel L Jackson
>
> Irreterende!!
>
> Mvh. Martin
>
>



Det skyldes måske at den foregår på Hawaii (som er USA's 51. stat)

Jonas



Peter Brodersen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 25-06-04 22:14

On Fri, 25 Jun 2004 23:04:19 +0200, "J"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

>Det skyldes måske at den foregår på Hawaii (som er USA's 51. stat)

I betragtning af at der kun er 50 stater (og et statsdistrikt og nogle
territorier), såeh...

(vittige fugle vil måske betegne Afghanistan og Irak som stat nr. 51
og 52 - måske endda med Israel skubbet ind foran)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: underholdsbidrag (og ikke underholdningsbidrag)

J (26-06-2004)
Kommentar
Fra : J


Dato : 26-06-04 14:28


"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
news:cbi4ik$efs$2@katie.ellegaard.dk...
> On Fri, 25 Jun 2004 23:04:19 +0200, "J"
> <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:
>
> >Det skyldes måske at den foregår på Hawaii (som er USA's 51. stat)
>
> I betragtning af at der kun er 50 stater (og et statsdistrikt og nogle
> territorier), såeh...
>
> (vittige fugle vil måske betegne Afghanistan og Irak som stat nr. 51
> og 52 - måske endda med Israel skubbet ind foran)
>
> --
> - Peter Brodersen
>
> Ugens sprogtip: underholdsbidrag (og ikke underholdningsbidrag)



Hehe... det var vist en ups'er!
Geografi er ikke mit stærkeste kort. Jeg gættede også kun, da jeg ikke har
set filmen (hvilket jeg sadanedme heller aldrig skal!)

Jonas - som har ladet sig fortælle at Philipinerne engang søgte om at blive
optaget som stat i USA!



Robert Eriksen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 27-06-04 20:39



Peter Brodersen wrote:
> On Fri, 25 Jun 2004 23:04:19 +0200, "J"
> <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:
>
>
>>Det skyldes måske at den foregår på Hawaii (som er USA's 51. stat)
>
>
> I betragtning af at der kun er 50 stater (og et statsdistrikt og nogle
> territorier), såeh...
>
> (vittige fugle vil måske betegne Afghanistan og Irak som stat nr. 51
> og 52 - måske endda med Israel skubbet ind foran)

Eller England.

For nu at holde lidt kontakt til 51st State

Robert (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 22-06-04 12:21


"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
news:40d8041f$0$241$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Robert wrote:
> > Groundhog Day er da også meget ok, men herre gud, den er jo ikke nær
> > så sjov eller sød som 50 First Dates.
>
> Nu stopper du, for saddan!

Så så..

> GD er herresjov og en ubetinget klassiker.

Den er en ubetinget klassiker. Men modsat 50 First Dates skal man nok
tilhører den _lidt_ ældre publikum.
Jeg kan skam godt li Groundhog Day men mange af mine venner der er
jævnaldrer forstår mig ikke. De synes den er bund kedelig.

Nu har jeg set Groundhog Day mindst 10 gange og derfor synes jeg ikke den er
herresjov længere. Bill gør det dog rigtig godt i filmen. Ingen tvivl der!

> 50FD er i bedste fald en sød film, med gode intentioner, og enkelte fine
> replikker.
> En af de bedre er: "Maybe I just like taco more than sausage".
>
> Den kommer bare slet ikke op på siden af GD.

Den syens jeg jo så den gør. Det er vel smag og behag. Jeg kan godt lide at
se en film og sidde og føle mig småforelsket når Sandler og Drew bliver
forelsket, knust når Sandler bliver knust og glad når Sandler / Drew er
glad.

Når jeg ser 50 First Dates får jeg de samme følelser og det samme humør som
personerne får det i filmen.
Dette får jeg ikke i GD. Det er en film som jeg ser og ikke lever mig ind i.

50 First Dates lever jeg mig ind og hvor jeg kan mærke deres føleleser.
Tror Martin Ohlsson forstår mig lidt.

Jeg er generelt god til at leve mig ind i filmene og får det samme humør som
personerne får det i filmen. Bill er kold i GD, jeg føler nada.

Igen, smag og behag - til det lidt yngrer publikum er 50 First Dates bare
sagen!



Christian Catu (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian Catu


Dato : 22-06-04 16:46


>
> Den er en ubetinget klassiker. Men modsat 50 First Dates skal man nok
> tilhører den _lidt_ ældre publikum.
> Jeg kan skam godt li Groundhog Day men mange af mine venner der er
> jævnaldrer forstår mig ikke. De synes den er bund kedelig.

Helt ærligt. Du sagde du var 24? Jeg er 26, og jeg så den i biografen- Så
er generationskløften heller ikke større. Dine jævnaldrende synes sikkert
det er en udemærket film - ER JEG SIKKER PÅ

Robert (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 22-06-04 16:58


"Christian Catu" <40996701@spammail.sonofon.dk> wrote in message
news:jo6fr8alnko0$.17kf2luvdjdre.dlg@40tude.net...
> Helt ærligt. Du sagde du var 24? Jeg er 26, og jeg så den i biografen- Så
> er generationskløften heller ikke større. Dine jævnaldrende synes sikkert
> det er en udemærket film - ER JEG SIKKER PÅ

Øh nej? Det synes de ikke.. Kender ingen personligt på min alder der synes
godt om filmen. Hvis jeg siger "Groundhog Day" til dem aner de sikkert ikke
hvad jeg mener.
Og.. Hvorfor skulle jeg ikke bedst vide hvad mine venner synes om denne
film?
Vi er jo allesammen forskellige og er sikker på at der er STOR forskel på
bare os to!



Martin Ohlsson (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 22-06-04 17:21


"Robert" <robert_travel_dk@hotmail.com> wrote in message
news:sGYBc.1030$Jz7.337@news.get2net.dk...
>
> "Christian Catu" <40996701@spammail.sonofon.dk> wrote in message
> news:jo6fr8alnko0$.17kf2luvdjdre.dlg@40tude.net...
> > Helt ærligt. Du sagde du var 24? Jeg er 26, og jeg så den i biografen-

> > er generationskløften heller ikke større. Dine jævnaldrende synes
sikkert
> > det er en udemærket film - ER JEG SIKKER PÅ
>
> Øh nej? Det synes de ikke.. Kender ingen personligt på min alder der synes
> godt om filmen. Hvis jeg siger "Groundhog Day" til dem aner de sikkert
ikke
> hvad jeg mener.

Det er fordi de har set den på 3+

Hvis du siger "En ny dag truer" så ringer der helt sikkert en klokke

Ej, jeg vil nu give dig ret, der er helt sikkert flere unge der vil holde af
50 first dates, fremfor Groundhog Day der henvender sig til det (nu) "ældre"
publikum. Dem der "unge" da denne film kom frem...

Ej men filmen er fra 93 ikke?... Dvs. folk der dengang så den til premiere,
der måske lad os sige var 24år. De vil nu være 35år? Det er jo klart at
tiderne ændrer sig, ligesom film ændrer sig. Dette er min teori ihvertfald


Mvh. Martin



Per (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 23-06-04 07:47

> Det er fordi de har set den på 3+
>
> Hvis du siger "En ny dag truer" så ringer der helt sikkert en klokke
>

LoL det var en af de bedre :) Det er ikke "Generation X", men "Generation +"



-V- (23-06-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 23-06-04 00:43

Robert wrote:
>> Nu stopper du, for saddan!
>
> Så så..

Ja ja, just kiddin' around.

> Nu har jeg set Groundhog Day mindst 10 gange og derfor synes jeg ikke
> den er herresjov længere. Bill gør det dog rigtig godt i filmen.
> Ingen tvivl der!
>
> Jeg er generelt god til at leve mig ind i filmene og får det samme
> humør som personerne får det i filmen. Bill er kold i GD, jeg føler
> nada.
>
> Igen, smag og behag - til det lidt yngrer publikum er 50 First Dates
> bare sagen!

Kom tilbage, når du har set 50FD mindst 10 gange, og se om du ikke har det
på samme måde med den, som med GD.

Eller skal vi bare konkludere, at jeg er en lidt ældre gammel kynikker, der
har mistet
kærlighedens gnist?

Eller måske bare at vores smag i dette tilfælde er helt forskellig.





-V-



Robert (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 23-06-04 14:00


"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
news:40d8c3ff$0$237$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kom tilbage, når du har set 50FD mindst 10 gange, og se om du ikke har det
> på samme måde med den, som med GD.
>
> Eller skal vi bare konkludere, at jeg er en lidt ældre gammel kynikker,
der
> har mistet
> kærlighedens gnist?

Det er du bedst til at afgøre selv.

> Eller måske bare at vores smag i dette tilfælde er helt forskellig.

Det tror jeg!
Så må du hygge dig med GD, håber ikke den bliver for hurtigt slidt da den
vel skal holde de næste 10 år også



-V- (23-06-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 23-06-04 14:17

Robert wrote:
> Det er du bedst til at afgøre selv.

Svaret er 'nej'.
Jeg elsker romantiske film, morsomme film, og sågar en kombi af de to.
50FD får mig bare ikke helt op at ringe.

>> Eller måske bare at vores smag i dette tilfælde er helt forskellig.
>
> Det tror jeg!
> Så må du hygge dig med GD, håber ikke den bliver for hurtigt slidt da
> den vel skal holde de næste 10 år også.

Din sarkastiske tone er lidt skinger lige her. Drop den venligst en anden
gang.





-V-



Peter B. Juul (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-06-04 15:16

"Robert" <robert_travel_dk@hotmail.com> writes:

> Så må du hygge dig med GD, håber ikke den bliver for hurtigt slidt da den
> vel skal holde de næste 10 år også

Groundhog Day kommer til at holde mange år.

Den har placeret sig på listen over klassikere og vil dukke op med
jævne mellemrum de næste 30 år.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,
I speak only 0}._.{0 at der mangler hobbitter."
for myself. O/ \O -Per Vadmand.

David Rasmussen (23-06-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 23-06-04 16:07

Peter B. Juul wrote:
>
> Groundhog Day kommer til at holde mange år.
>
> Den har placeret sig på listen over klassikere og vil dukke op med
> jævne mellemrum de næste 30 år.
>

Ja, på 3+ :)

/David

Peter B. Juul (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-06-04 22:41

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Ja, på 3+ :)

Ja, også der. Men de rigtige TV-kanaler vil også vise den af og
til. Ligesom Sound of Music og It's a wonderful life.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet
I speak only 0}._.{0 nogensinde. Det er også det svageste
for myself. O/ \O bind i serien." -Per Abrahamsen

Erik (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 24-06-04 09:57

David Rasmussen wrote:

>> Groundhog Day kommer til at holde mange år.
>>
>> Den har placeret sig på listen over klassikere og vil dukke op med
>> jævne mellemrum de næste 30 år.
>>
>
> Ja, på 3+ :)

Også andre steder. Cinemateket valgte for eksempel netop Groundhog Day til
et særarrangement for medlemmer i april, hvor filmen blev introduceret af en
filmhistoriker fra universitetet. Jeg tror, Peter B. Juul har ret i, at den
er ved at placere sig blandt klassikerne.

/Erik


David Rasmussen (24-06-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 24-06-04 10:27

Erik wrote:
>
> Også andre steder. Cinemateket valgte for eksempel netop Groundhog Day til
> et særarrangement for medlemmer i april, hvor filmen blev introduceret af en
> filmhistoriker fra universitetet. Jeg tror, Peter B. Juul har ret i, at den
> er ved at placere sig blandt klassikerne.
>

Forstå det hvem der kan.

/David

Erik (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 24-06-04 10:58

David Rasmussen wrote:

> Forstå det hvem der kan.



Jeg synes selv, det er en herlig film, så jeg er da glad for, at den lader
til at få mere anerkendelse. British Film Institute har også udgivet en
lille bog på ca. 100 sider om Groundhog Day i deres serie om Modern Classics
for et par måneder siden.

/Erik


David Rasmussen (24-06-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 24-06-04 11:04

Erik wrote:
>
> Jeg synes selv, det er en herlig film, så jeg er da glad for, at den lader
> til at få mere anerkendelse. British Film Institute har også udgivet en
> lille bog på ca. 100 sider om Groundhog Day i deres serie om Modern Classics
> for et par måneder siden.
>

Jeg synes ikke den er dårlig. Jeg kan bare ikke forstå al den hype. Hvis
jeg skal nævne en moderne klassiker inden for den humoristiske genre, så
bliver det The Big Lebowski.

/David

Thomas Hejl Pilgaard (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Hejl Pilgaard


Dato : 24-06-04 15:24

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:40daa708$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Erik wrote:
>
>> Jeg synes selv, det er en herlig film, så jeg er da glad for,
>> at den lader til at få mere anerkendelse. British Film
>> Institute har også udgivet en lille bog på ca. 100 sider om
>> Groundhog Day i deres serie om Modern Classics for et par
>> måneder siden.
>
> Jeg synes ikke den er dårlig. Jeg kan bare ikke forstå al den
> hype. Hvis jeg skal nævne en moderne klassiker inden for den
> humoristiske genre, så bliver det The Big Lebowski.

Der er egentligt kun to ting jeg kan se, der gør den særlig:

1. Det er den originale dejavú-historie. Der er lavet bedre
spins(*) over konceptet senere, men her så vi det først.

2. Bill Murray. Ingen andre udgaver har hans reaktioner
(alene ansigts-grimasserne) på situationen.

(*) Der er så sandelig også lavet en del pinlige "kopier"...

--
_______________________________________________________
/ Thomas Hejl Pilgaard | If you understand what | /\ /\ \
/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯



Per (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 25-06-04 10:11

LoL! Tjek Jydespaltens andmeldelse:
http://www.jp.dk/kultur/advsog/artikel:aid=2487868/

"Dette her er bare den mest idiotiske filmstrimmel, jeg har gloet på i lange
tider, så jeg håber, det går mig (og alle andre) lige så heldigt som pigen:
Alt er glemt i morgen."



Martin Ohlsson (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 25-06-04 10:42


"Per" <no@tak.dk> wrote in message
news:40dbec39$0$224$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> LoL! Tjek Jydespaltens andmeldelse:
> http://www.jp.dk/kultur/advsog/artikel:aid=2487868/
>
> "Dette her er bare den mest idiotiske filmstrimmel, jeg har gloet på i
lange
> tider, så jeg håber, det går mig (og alle andre) lige så heldigt som
pigen:
> Alt er glemt i morgen."
>


Han argumenter virkelig godt for sin sag må man sige! Det er virkelig sådan
så jeg kan se nogle af hans pointer i disse modne og velovervejede
udtalelser han kommer med...

Kan især godt lide at han kalder den halvracistisk og kønsfacistisk, og den
med dyrene er også god!

LOL DA

God god griner, kan anbefales at læse den "anmeldelse"...

Mvh. Martin



David Rasmussen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-06-04 11:02

Per wrote:
> LoL! Tjek Jydespaltens andmeldelse:
> http://www.jp.dk/kultur/advsog/artikel:aid=2487868/
>
> "Dette her er bare den mest idiotiske filmstrimmel, jeg har gloet på i lange
> tider, så jeg håber, det går mig (og alle andre) lige så heldigt som pigen:
> Alt er glemt i morgen."
>

Hvis JP ikke kan lide den, så SKAL jeg se den.

/David

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste