/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Ang. knækudstødning.
Fra : kr


Dato : 06-08-04 11:49

Hej med jer, jeg har skiftet udstødning på min Piaggio NRG med det resultat
at den nu kører 70-80 km. i timen. Det pjat er jeg blevet for gammel til, så
jeg vil høre om det ikke er muligt at sætte en anden udstødning på der får
min scooter ned på 60 km/t. eller lign.? Hvad med en knækudstødning - jeg
har hørt at det skulle hjælpe ?
På forhånd tak
kr.
kat2@mail.tele.dk



 
 
Brian A. (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 06-08-04 12:26

"kr" <kat2@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:cevnm3$2aqi$1@news.cybercity.dk...
> Hej med jer, jeg har skiftet udstødning på min Piaggio NRG med det
resultat
> at den nu kører 70-80 km. i timen. Det pjat er jeg blevet for gammel til,

> jeg vil høre om det ikke er muligt at sætte en anden udstødning på der får
> min scooter ned på 60 km/t. eller lign.? Hvad med en knækudstødning - jeg
> har hørt at det skulle hjælpe ?

Normalt monterer man en knækudst. for at få mere fart, ikke mindre :)
Hvor hurtigt kørte den før, og var det originalen?
Du kunne evt. montere en "fart begrænser" eller "panserværn", kært barn har
mange navne. Det er en lille elektronikdims man monterer ifbm. tændingen.
Den begrænser omdrejningerne. Det er da en mulighed, og den kan slås fra med
en knap, skulle du få bruge for lidt ekstra power :)


RpR (06-08-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 06-08-04 14:38

> Du kunne evt. montere en "fart begrænser" eller "panserværn", kært barn
har
> mange navne. Det er en lille elektronikdims man monterer ifbm. tændingen.
> Den begrænser omdrejningerne. Det er da en mulighed, og den kan slås fra
med
> en knap, skulle du få bruge for lidt ekstra power :)

Fartbegrænseren flytter tændingstidspunktet, motoren blir derfor mere varm
og stemplet kan i værste tilfælde sætte sig. Den er ikke beregnet til at
køre med, kun til at binde politiet en på ærmet.

Han må vel bare ha' fat i en org. potte igen.
Ellers kan han smide en afstandsskive ind mellem variator og blæserhjul, så
taber den ihvertfald topfart.

Evt. kunne han bare lade være med at give så meget gas? Det er det billigste
og mest økonomiske.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Elbarto (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 06-08-04 18:35


"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
news:4113897f$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Du kunne evt. montere en "fart begrænser" eller "panserværn", kært barn
> har
> > mange navne. Det er en lille elektronikdims man monterer ifbm.
tændingen.
> > Den begrænser omdrejningerne. Det er da en mulighed, og den kan slås fra
> med
> > en knap, skulle du få bruge for lidt ekstra power :)
>
> Fartbegrænseren flytter tændingstidspunktet, motoren blir derfor mere varm
> og stemplet kan i værste tilfælde sætte sig. Den er ikke beregnet til at
> køre med, kun til at binde politiet en på ærmet.
>
> Han må vel bare ha' fat i en org. potte igen.
> Ellers kan han smide en afstandsskive ind mellem variator og blæserhjul,

> taber den ihvertfald topfart.
>
> Evt. kunne han bare lade være med at give så meget gas? Det er det
billigste
> og mest økonomiske.
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --
>
>

Hvorfor pille den orginale af
Der er 2 muligheder
1. sætte den orginale på igen (Har en på lager hvis du mangler har kørt
under 500km)
2. gøre som RpR siger slip gasse og spar en masse benz

Elbarto Simpsoniac



Hekto (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-08-04 19:23

In article <4113897f$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
rpr@mopedgallery.dk says...
> Fartbegrænseren flytter tændingstidspunktet, motoren blir derfor mere varm
> og stemplet kan i værste tilfælde sætte sig. Den er ikke beregnet til at
> køre med, kun til at binde politiet en på ærmet.
>
>
????? som regel er det en kondensator der lægges over tændspolen, og da
den dermed bliver 'frekvensafhængig' bliver gnisten svagere og svagere
jo flere omdrejninger.

- det er det hele!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

RpR (06-08-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 06-08-04 19:36

> ????? som regel er det en kondensator der lægges over tændspolen, og da
> den dermed bliver 'frekvensafhængig' bliver gnisten svagere og svagere
> jo flere omdrejninger.
>
> - det er det hele!

Njah, delvist korrekt. Den sættes mellem pickup spolen og CDI'en.
Jeg har ved hjælp af et stroboskop lys (tændings pistol) set at tændings
tidspunktet flytter sig når den er slået til, så jeg ville ikke turde køre
med det i længere tid end det tager at overbevise en betjent om at den er
lovlig =)

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste