Fiskene dør
Fra : Jacob Jensen

Dato : 11-08-04 23:36

Hej

Min far har følgende problem:

Nogle af hans fisk i havedammen har lidt en ond skæbne. Her er facts:

-Tre af dem er døde på ca. 14 dage.
-De har haft åbne hvide runde sår som en 25-øre ca.
-Sårene sidder forskellige steder (Nakken, Siden, Halen).
-Først troede han det var hejren der havde haft halvt fat i dem men det tror
vi ikke mere når nu det er 3 gange og sårene ikke sidder øverst alle
gangene.
-Kun de små (6-8 cm) er taget. Han har også store (30-35 cm)
-For lidt tid siden skulle han fylde lidt vand i dammen pga. fordampning og
i den forbindelse skete det at han glemte slangen så den pumpede vand i
dammen hele natten. Dermed er meget af vandet hvis ikke det hele jo blevet
udskiftet med postevand. Han har målt PH-værdien og den er nu nede på 7.8
igen, men den har vel været for høj.

Kan det være en form for snyltere? Noget sygdom? Andre ideer?

Krydspostet i dk.fritid.hus-og-have, dk.fritid og dk.fritid.dyr
FUT: dk.fritid.hus-og-have

Jacob

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-08-04 09:25

Hejsa...

jeg ved ikke noget om fisk desværre, men jeg ved at der er en gruppe der
hedder dk.akvarium, eller sådan noget. De ved ALT derinde, og helt sikkert
også hvorfor fiskene er døde.

Mvh. Nana

Fra : Omnolog HMH

Dato : 12-08-04 09:54

det kunne vel have noget med varmem at gøre - varmt vand giver bedre
mulighed for svampe at angribe.

Fra : Tjinca

Dato : 12-08-04 19:30

Jeg vil gætte på finneråd, hvilket kan afhjælpes med medicin fra
dyrehandleren, men prøv at spørge i fritid.dyr. akvarium de vil helt sikkert
kunne svare dig.

Tjinca