opsætning af hønsetråd i ligusterhæk.
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-08-04 20:26

vi står i den stiuation at vi netop er flyttet ind i en lejlighed og har en
dejlig lille have, komplet indhegnet af en høj hæk og et plankeværk....
vi vil gerne have forstærket "sikkerheden" da vi indimellem har ubudne
gæster, så vi havde tænkt os at sætte et hegn af hønsetråd op i hækken og
langs plankeværket... trådet skal støttes af hegnspæle (metal, som dem
landmænd bruger) og krampes fast til væggen samt plankeværket, og vi vil
supplere med pløkker hele vejen rundt med ca 15-20 cm mellemrum for at holde
en ubuden kat ude....

nu er det jo sådan at vi gerne vil have at trådet er usynligt i hækken, og
derfor har vi konkluderet at det bedste ville være at klippe hækken så tæt
som overhovedet muligt, inden vi sætter tråden op, sådan at vi til næste
sommer ikke kan se at det sidder der, og kan klippe hækken uden problemer...
spørgsmålet er så om det ville være komplet hærværk på ligusterhækken at
klippe den så tæt nu, eller om vi ville være mere blide ved at vente til
senere på året eller endda foråret??

er der nogle der evt har nogle gode råd til at sikre det nederste af en
låge der har sidder hvor den sidder i adskillige år, men ellers ikke fejler
noget? vi ville gerne have at haven var forholdsvis sikker for ubudne katte
og andre dyr i den størrelse, derfor ville de 8 cm det gaber neders hurtigt
blive indgang og udgang ;)

jeg håber der er nogen der har nogle guldkorn at byde på... på forhånd
tak...

--
Knus, Sabina

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 09-08-04 09:02

> [...]
> landmænd bruger) og krampes fast til væggen samt plankeværket, og vi vil
> supplere med pløkker hele vejen rundt med ca 15-20 cm mellemrum for at
Held og lykke med at holde en kat ude på den måde hvis den vil kommer den
det også, men du vil holde små hunde, pindsvin og lignende ude - men hvis
målet er en kat vil jeg foreslå du drysser med lidt svovlblomme(kan købes i
matas) der hvor du ville have sat hegnet op - for det gider de nemlig ikke
gå over :) . Kan ikke lige huske om man skal passe på ved blomster, men det
kan du nok høre matas om.
Jeg bruger det ikke selv da vores 2 katte gerne må komme ud af vores egen
have ;)

MVH
Christian Holst
slet "FJERNMIG" ved mails

Fra : TG4600

Dato : 09-08-04 11:00

"Poppe (2750)" <poppeFJERNMIG@easyfrag.dk> wrote in message

> [...]
> kan du nok høre matas om.
> Jeg bruger det ikke selv da vores 2 katte gerne må komme ud af vores egen

Ja sådan er det ofte med katte, de må godt forlade deres domicil,
imodsætning til hunde, som ejeren skal holde inde på grunden... Men det er
s'.. ikke særligt rart at finde katteefterladenskaber i sandkasse,
køkkenhave, blomsterbede og sågar på græsplænen..

/TG

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 09-08-04 12:10

TG4600 fik på mystisk vis skriblet følgende:
> [...]

> det er s'.. ikke særligt rart at finde katteefterladenskaber i
> sandkasse, køkkenhave, blomsterbede og sågar på græsplænen..

Åhh ja - den diskussion har jeg ofte haft med katteelskere i min omgangskreds -
der er ikke rigtig nogen af dem der kan forstå, at ikke alle er vilde med at
have fremmede katte og tilhørende efterladenskaber i haven. Selvsamme
mennesker kan uden problemer blive stiktossede når de ser en hundelort på
gaden - logikken er ikke nem at få øje på

/Jakob
- tidligere hunde- og katteejer

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 09-08-04 13:32

Jakob Jeppesen wrote:

> [...]
> mennesker kan uden problemer blive stiktossede når de ser en hundelort på
> gaden - logikken er ikke nem at få øje på

Ih, hvor vi kender problemet: fremmede katte i haven!

Jeg er dog bekendt med, at der virkelig findes samvittighedsfulde
katteholdere, der holder - eller i det mindste forsøger at holde - deres
katte inde på eget territorium(Effektiv indhegning). Der gælder samme
bestemmelser desangående for hunde såvel som for katte!

Desværre er det, som om mange katteholdere er komplet ligeglade med, om
deres dyr er til gene for naboerne. De kan slet ikke se problemet!

Kan der mon være tale om en mindre gendefekt hos disse mennesker eller
der bare tale om mangel på opdragelse!!!

Der kom jeg lige af med den. Det har jeg trængt til længe!

Venlig hilsen
Aksel

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-08-04 15:09

Aksel Pedersen wrote:
> [...]
> deres katte inde på eget territorium(Effektiv indhegning). Der gælder
> samme bestemmelser desangående for hunde såvel som for katte!

netop ;)

> [...]
>
> Kan der mon være tale om en mindre gendefekt hos disse mennesker eller
> der bare tale om mangel på opdragelse!!!

der er nok nærmere tale om at de pågældende mennesker er hamrende ligeglade
med lovgivningen på det område....
loven siger højt og tydeligt at man skal holde sit dyr inde på egen matrikel
;)

vores største problem er en ellers sød hankat som blot er fræk som en
slagterkat.... han vil nemlig gerne ind og stjæle vores kattes mad, da han
er sat på slankekost derhjemme*G* irritationen er udelukkende
støjgenerne.... han lyder som en forpint sulten baby når han står og vræler
udenfor.... heldigvis er vores hæk høj og tæt, men naturligvis er der huller
nede ved jorden som han nemt kommer igennem..... det er de huller vi vil
have lukket....

--
Knus, Sabina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-08-04 15:09

TG4600 wrote:
> "Poppe (2750)" <poppeFJERNMIG@easyfrag.dk> wrote in message

det skal ihvertfald undersøges....

> [...]
> det er s'.. ikke særligt rart at finde katteefterladenskaber i
> sandkasse, køkkenhave, blomsterbede og sågar på græsplænen..

vores problem er såmænd ikke efterladenskaber, for det gør han ikke.... vi
kender ejeren og har stående tilladelse til at kyle ham langt pokker i
vold.....
nej, problemet er at han sidder uden for vinduet og lægger sig ud med vores
egne katte.... hvilket er til gene for naboer og os for den sags skyld, med
støjgener.....

hvis han bagefter skulle kunne finde en indgang, så skal vores katte nok
klare ham, problemet er bare at vi hellere vil holde vores katte inde, end
risikere at de bliver kørt ned...... men når mine egne kommer ud kan han da
bare prøve at komme ind*G* vi har en hunkat med killing for tiden, som hun
beskytter med alle midler.... hun har tidligere banket hankatte (selv
fertile der ville være sjove) til jorden ;)

--
Knus, Sabina

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 09-08-04 15:43

On Mon, 9 Aug 2004 10:01:51 +0200, "Poppe \(2750\)"
<poppeFJERNMIG@easyfrag.dk> wrote:
klip
> [...]
>gå over :) . Kan ikke lige huske om man skal passe på ved blomster, men det

Stinkende hjortetaksolie kunne ihvertfald holde dem væk fra de gamle
papirskraldeposer, som de ellers flåede i stykker.
mvh Ebbe

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 09-08-04 16:31

Ebbe Hansen wrote:
> [...]
>

> Stinkende hjortetaksolie kunne ihvertfald holde dem væk fra de gamle
> papirskraldeposer, som de ellers flåede i stykker.

Stinkende hjortetaksolie stinkler som bar f.....! Jeg tror ikke, at det
kan holde katte ude, med mindre man er så heldig at ramme katten med et
stænk!
Svovlblomme tror jeg heller ikke rigtigt på. Det er for indifferent.
Der skal skrappe midler til: trussel om aflivning vil måske få
katteholderen til at se efter og tage sig af sit dyr!

Venlig hilsen
Aksel.

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 09-08-04 21:26

> [...]
> Der skal skrappe midler til: trussel om aflivning vil måske få
> katteholderen til at se efter og tage sig af sit dyr!

Den tror jeg næsten du får nobels fredspris for !!!

MVH
Christian Holst
slet "FJERNMIG" ved mails

Fra : Olund

Dato : 11-08-04 09:40

Aksel Pedersen skrev:

> Der skal skrappe midler til: trussel om aflivning <klip>

Det er nu sådan sin egen sag, hvis man gør alvor af truslen... og hvad
nu, hvis den nye nabo bare overtager katten? Det er skruen uden ende, ja
det er!

Olund