Et lille jordstykke ude foran hækken - til~
Fra : Familien

Dato : 07-08-04 19:05

Hej

Vi har en stribe på ca. 40 cm. jord på ydersiden af vores hæk, - altså
imellem hækken og fortorvet som er af asfalt/fliser.
Vi har en hjørnegrund, så det er et temlig langt stykke.
Problemet er
- det skyder op med ukrudt, og det er ret hårdt at luge hele det stykke.
- hundelorte, hundelorte,.... det benyttes simpelthen som hundetoilet af de
kære hundeluftere (også herligt når man luger ukrudtet)
- skrald, - vejen er en skolevej, og det er åbenbart dejlig nemt at
efterlade slikpapir + div. andet skrald når man går forbi.

Så er der nogle forslag til hvordan vi nemt kan gøre noget ved stykket som
imødekommer nogle af problemerne, - beplantning eller lignende. Håber nogen
har nogle gode ideer

Fam. med det nye hus og de nye "problemer" v

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-08-04 19:35

"Familien" <SrS@osFJERN_MIG.dk> wrote in message
> [...]
nogen
> har nogle gode ideer
>
> Fam. med det nye hus og de nye "problemer" v

jeg har da ikke solgt mit hus til jer

åh jo - kender problemerne. vi talte med naboerne, som jo har samme
problemer, og ved fælles hjælp og 8 par øjne fandt vi ud af hvem hunde
ejerne var (det var faktisk ikke så mange, og så henvendte vi os naturligvis
og bad dem om at lufte deres hunde et andet sted. alternativt samle op. de 4
første benægtede selvfølgelig at det var deres hund men da vi fortalte at vi
havde set det, lovede de at være mere opmærksomme (de havde nemlig ike selv
set det !!!) den sidste var hverken til at hugge eller stikke i så her måtte
mere drastiske midler i brug. massiv overvågning, og efterfølgende opsamling
og udbringning til synderens hovedtrappe, samt en luftning af min hund i
hans have hjalp.

skolebørnene har vi endnu ikke fundet en løsning på

Peter

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-08-04 20:28

On Sat, 7 Aug 2004 20:05:05 +0200, "Familien" <SrS@osFJERN_MIG.dk>
wrote:

> [...]
>imødekommer nogle af problemerne, - beplantning eller lignende. Håber nogen

Jeg har plantet storkenæb hos en bekendt med samme problem som jer -
mest problemet med ukrudtet. Det var den storkenæb som hedder Geranium
cantabrigiense 'Biokovo' jeg brugte. Den dækker jorden godt og har duft
i bladene, samt hvidrosa blomster midt sommer.

Det så ret godt ud og det holder også ukrudtet ret godt nede.

Om det hjælper mod hunde ved jeg ikke - og det vil formentlig også være
en stor udskrivning med planter til sådan et stykke - de skal jo plantes
ret tæt for at være effektivt.

Mht. skolebørnenes svineri - hvad med at anskaffe en skraldespand og
sætte op som de kan bruge? Det kan jo være de rent faktisk vil gøre det

http://www.gartneriet.dk

Fra : Kathrine

Dato : 07-08-04 23:00

"Mads Lie Jensen" skrev

> Mht. skolebørnenes svineri - hvad med at anskaffe en skraldespand og
> sætte op som de kan bruge? Det kan jo være de rent faktisk vil gøre
det

Og hænge en rulle poser ved - til de hundeejere der har _glemt_ dem
hjemmefra.
--
Kathrine

Fra : Lars Stigaard

Dato : 07-08-04 20:28

Hej

En løsning kunne også være at lægge fliser i stykket, du burde nok kunne
ligge 2½ m pr.1m2 . Man kunne evt. give fliserne en svag hælning op mod
hækken , så når man fejer , vil slik papir osv ikke ende i hækken så nemt .
ved det koster. men fordelene er mange :)

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Marianne

Dato : 07-08-04 23:14

En ret plat løsning mht hundelortene er simpelthen at sætte små
papirdannebrogsflag i. En af mine venner gjorde det, og det havde en
forbløffende virkning og problemet blev løst.

marianne