Sikkert kravleri på taget
Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 04-08-04 22:07

I forbindelse med udskiftning af nogle tagbrædder, et par revende
plader, tætning af skorstensinddækning m.v. på mit nye (gamle)
sommerhus har jeg behov for at kravle op på taget - et eternittag på
den forkerte side af 20 år.

Jeg frygter, at det er blevet så sprødt, at pladerne går i stykker
(flere hjørner er allerede knækket/smuldret), hvis jeg smider min 100+
kilo direkte op på taget og begynder at kravle rundt. Taget er lagt på
et gammelt tagpaptag, der igen ligger på nogle tagbrædder.

Har nogen et godt tip til, hvordan man klarer sådan en udskiftning
uden at skulle entrere med store stilladser, kraner eller byggelifte?

KS

Fra : //zlgge

Dato : 05-08-04 23:22

<kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har nogen et godt tip til, hvordan man klarer sådan en udskiftning
> uden at skulle entrere med store stilladser, kraner eller byggelifte?

Læg en gammel sofahynde under stigen, så sker der ikke noget med pladerne
nedenunder.

Mvh
//zigge

Fra : Calle.

Dato : 06-08-04 21:55

kelds99@yahoo.dk wrote:
> [...]
>
> Har nogen et godt tip til, hvordan man klarer sådan en udskiftning
> uden at skulle entrere med store stilladser, kraner eller byggelifte?

gå på skruerne

--
Calle.