Udskiftning af radiatorventiler
Fra : Preben G. Hansen

Dato : 02-08-04 21:34

Hej

Jeg er ved at udskifte nogle gamle radiatorventiler til nye, dvs. både
ventildelen (i metal) og termostaten.
Ventildelen består af to dele, hvoraf den ene del monteres på radiatoren og
er kugleformet i enden. Denne del skrues fast med en 12 mm Umbraco nøgle.
Imidlertid har jeg problemer med at få det gamle led af, hvor umbraconøglen
ikke passer. I stedet er dert et rundt hul med en tap i hver side. Er der
nogen, der ved hvor man kan købe en nøgle til dette formål?

Mvh

Preben

Fra : kim rasmussen

Dato : 02-08-04 22:51

Det er en radiator nøgle ,der er set i silvan .
Eller brug et stykke metal eller noget der kan lægge an på de to tapper og
brug det til at skrue forskruningen ud med.Gammel stor skruetrækker eller
stemmejern
Der er også hvis der er plads ,at skrue ventilen fast igen på forskruningen
når du har skruet den af røret .Spænd den godt fast i forskruningen og skru
derefter ventil og forskruning af på en gang.
mvh mcloud blikkenslager

Fra : Preben G. Hansen

Dato : 03-08-04 20:02

Tak for svaret. Jeg vil prøve Silvan først.

Mvh

Preben