Reperation af terrazzo
Fra : Michael [2720 Vanløs~

Dato : 02-08-04 19:16

Halløj

Vi har fået skiftet faldstamme, vandlås og nogle vandrør i vores
badeværelse. I den forbindelse er terrazzogulvet brudt op og lukket igen med
almindelig cement. Arbejdet er udført af ejerforeningens murer og vi er ikke
tilfredse med resultatet, da det fine terrazzogulv jo ikke er så fint
længere.

Jeg har været på Google og fundet nogle stykker jeg skal have ringet til,
men ville gerne høre om jeres erfaringer med den slags. Evt. navne på
firmaer eller links kunne være rart.

Mvh
Michael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-08-04 00:27

Michael [2720 Vanløse] wrote:

> [...]
> murer og vi er ikke tilfredse med resultatet, da det fine
> terrazzogulv jo ikke er så fint længere.

Er du helt sikker på, at han er murer? ;)
Det er i hvert fald ikke håndværksmæssigt korrekt at gøre det på den
klamphuggermåde. Terrazzo kan sagtens repareres, så det ligner det
oprindelige. Har selv set det gjort for 2 år siden. Husker ikke firmaet.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 03-08-04 03:56

mange ejerforeninger vælger at sparer det kan man ikke laste murermesteren
for.

Fra : Michael [2720 Vanløs~

Dato : 03-08-04 08:51

> mange ejerforeninger vælger at sparer det kan man ikke laste murermesteren
> for.

Ja, det er ikke mureren der har valgt denne løsning - det er ejerforeningen.
Der er løbende sket udskiftning af faldstammer osv, men vi er tilsyneladende
de eneste der har brokket os over den løsning. Vores vicevært påstår
endvidere at mureren skulle have sagt at der kun findes én i Danmark der kan
reperere sådan et gulv - det synes vi lyder lidt sært. Men jeg skal til at
ringe til dem jeg har fundet der har med terrazzo at gøre, så må jeg se hvad
de siger...

Mvh
Michael