Nedrivning af anden bygning på grunden
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-07-04 22:18

Hej!

Jeg har et hus. Fedt. Nå, men jeg har på min grund et værksted samt
redskabsrum på ialt ca. 16 kvm. samlet. Dette står listet i BBR.

Jeg er imidlertidig (staveplade tak) blevet lidt træt af det da
træværket er rådnet og murværket mildest talt grimt for slet ikke at
nævne taget.

Må jeg jævne det med jorden, fræse og så græs sådan uden videre?

Allerhelst vil jeg jo sige det er mit idét jeg har købt huset men
har på fornemmelsen et par skrankepaver kunne finde på at løfte en
pegefinger hvis kommunen får nys om det........ :-/

Står det mig frit for eller?

På forhånd tak.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Aksel

Dato : 29-07-04 22:39

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Det er der ikke nogen offentlige myndigheder der kan blande sig i hvis det
da ikke er en fredet bygning.
Hvis det er bygninger af ret stor værdi kan kreditforeningen sige at
ejendommens værdi forringes så de ikke har tilstrækkelig sikkerhed, men det
tyder din beskrivelse ikke på.

Hilsen Aksel

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-07-04 22:46

Aksel skrev:

> Det er der ikke nogen offentlige myndigheder der kan blande sig i hvis det
> da ikke er en fredet bygning.

Den er ikke fredet.

> Hvis det er bygninger af ret stor værdi kan kreditforeningen sige at
> ejendommens værdi forringes så de ikke har tilstrækkelig sikkerhed, men
> det tyder din beskrivelse ikke på.

OK.

Tværtimod vil værdien nok nærmere stige hvis den grimme bygning
forsvinger og den i forvejen ikke så store plæne bliver udvidet med de
kvm. + den ekstra lys det vil give i haven de sene aftentimer hvor solen i
forvejen er en mangelvare.

Skal jeg meddele til BBR nu hvor den er listet deri?

Hvad med forsikring? Der er den også med i...

Tak for dit svar!

Fra : Lars

Dato : 30-07-04 06:45

> Skal jeg meddele til BBR nu hvor den er listet deri?

Hej Martin

Jeg tror du skal lave en anmeldelse til kommunen om at du fjerner bygningen
(lidt ligesom en byggeanmeldelse, hvis du skulle bygge), den skal de
godkende, inden du starter nedrivningen.
I anmeldelsen skal du bla. gøre rede for, hvordan og hvorhen på bortskaffer
materialerne.

MVH

Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-04 07:31

Lars skrev:

> [...]
> skal de godkende, inden du starter nedrivningen. I anmeldelsen skal du
> bla. gøre rede for, hvordan og hvorhen på bortskaffer materialerne.

Det lyder fornuftigt.

Jeg kontakter Teknisk Forvirring inden jeg begynder

Fra : ...

Dato : 30-07-04 12:15

Så vidt jeg husker, så skal du have en nedrivningstilladelse fra teknisk
forviring.
Hvis din ejendom er belånt, så skal du også have kreditinstituttets
godkendelse. Jeg kendte engang en landmand som rev en lade ned, den blev han
tvunget af kreditinstituttet til at genopføre.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-04 18:54

.... skrev:

> Så vidt jeg husker, så skal du have en nedrivningstilladelse fra teknisk
> forviring.

Man skal da også have tilladelse til alt - det er trods alt mit hus :-/

> Hvis din ejendom er belånt, så skal du også have kreditinstituttets
> godkendelse. Jeg kendte engang en landmand som rev en lade ned, den blev
> han tvunget af kreditinstituttet til at genopføre.

Se nu bliver det tricky... :-/

Ja hmm.. må hellere ringe rundt til diverse inden.

Tak for dit svar! Hellere være på den sikre side..

Fra : Lars Gregersen

Dato : 30-07-04 20:46

On Fri, 30 Jul 2004 19:53:59 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Man skal da også have tilladelse til alt - det er trods alt mit hus :-/

>Se nu bliver det tricky... :-/

....og hvis prisen på din husforsikring også afhænger af om dette hus
eksisterer er det nok også en god ide at meddele forsikringsselskabet
at du har revet huset ned. Du skal dog ikke have tillladelse af dem og
det kan kun blive billigere, så situationen er ikke helt elendig.

Hilsen Lars

Lars Gregersen
www.rndee.dk
lg @ rndee.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-04 21:41

Lars Gregersen skrev:

> [...]
> du har revet huset ned. Du skal dog ikke have tillladelse af dem og det
> kan kun blive billigere, så situationen er ikke helt elendig.

Bygningen er ihvertfald omfattet af forsikringen så måske det bliver
billigere.

Men jeg må hellere spørge kommune og realkredit først for gider ikke
bøvl. Må nok indrømme at hvis jeg river det ned og de tvinger mig til
at genopføre jvnf. anden post så får de godt nok fingeren i stor stil
eller også kan de selv komme og gøre det. Det er vel mit hus og min
grund og ikke deres.

Er bare bange for det nok ikke går sådan. Har på fornemmelsen det er
nogle tunge drenge...