Fjern gammel maling fra mursten ???
Fra : Duks

Dato : 24-07-04 20:55

jeg har et hus hvor den tidlige ejer har malet på murstene, Hvordan for jeg
fjernet det gammel malling så man ikke kan se af der har været maling på
dem ???.
Håber nogle kan hjælp mig.
--
Fjern dyre navn :)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-07-04 22:23

Duks wrote:
> jeg har et hus hvor den tidlige ejer har malet på murstene, Hvordan
> for jeg fjernet det gammel malling så man ikke kan se af der har
> været maling på dem ???.

Med en smule held skulle du kunne opløse malingen ved at smøre væggen godt
ind i brun sæbe og derefter dække det hele et døgns tid med plastfolie.
Derefter vaske væggen ned med en stiv skurebørste.
Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 26-07-04 13:43

Jeg har prøvet dette på en betonvæg og det virkede absolut ikke.. Jeg er
stadig på udkig efter andre metoder uden at ty til sandblæsning eller hårde
kemikalier..

mvh.
Karsten

Fra : Carsten Kring

Dato : 24-07-04 21:46

Jeg har haft delvis held med at fjerne maling ved at smøre brun sæbe på og
dække med husholdningsfilm.

Jeg skriver delvis, for det tog altså ikke det hele, fordi mine sten er
meget "nuprede".

mvh/Carsten