Vand til swimmingpool
Fra : Kristian

Dato : 24-07-04 12:58

Får i næste uge installeret en swimmingpool i haven.....men hvad med vandet?
Bruger jeg min vandhane vil det jo tage mange dage før bassinet er fyldt.
Det drejer sig om ca. 25 tons vand.
Kan man bede det lokale brandvæsen eller CF om hjælp ?
Eller er der andre muligheder ?

Ideer modtages med kyshånd.....

Kristian

Fra : Ole Jensen

Dato : 24-07-04 18:00

Kristian <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> wrote:

> [...]
> Det drejer sig om ca. 25 tons vand.
> Kan man bede det lokale brandvæsen eller CF om hjælp ?

Jeg har før set at brandvæsenet er kommet til hjælp med at fylde et
bassin. Prøv dog at ringe til dem (ikke på 112) og spørg, de har sikkert
fået det spørgsmål før.
På den anden side, så tager det vel ikke mere end en god nat at fylde
bassinet med vand fra hanen.

mvh
Ole-J

Fra : Have

Dato : 24-07-04 18:59

On Sat, 24 Jul 2004 13:58:20 +0200, Kristian
> [...]

> vandet?
> Bruger jeg min vandhane vil det jo tage mange dage før bassinet er fyldt.

Jeg tror faktisk det går hurtigere, end du lige forestiller dig. Min pool
er noget mindre, ca. 15 km3, og har indtil videre kun prøvet at tømme knap
1/3 af, og fylde den op igen med vandhanen. Dette tog blot et par timer.

Hvis det var mig, ville jeg derfor blot gøre det med den normale vandhane.
Det kan godt være, at det tager det meste af en dag, men så længe kan du
nok godt vente

> Kan man bede det lokale brandvæsen eller CF om hjælp ?

Jamen, det er da slet ikke umuligt. Spørgsmålet er, hvad det koster, i
forhold til at fylde den op selv.

--
Have

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 24-07-04 19:58

Have wrote:

> Min pool er noget mindre, ca. 15 km3

Manner - det er vist 15.000.000.000.000 liter vand....

Eller var det bare 15m³ = 15.000 liter ?

(c:

/klaus

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 24-07-04 20:43

LOL :)

Fra : Have

Dato : 25-07-04 09:03

On Sat, 24 Jul 2004 20:57:57 +0200, Klaus Jorgensen <kj@no.spam> wrote:

> Manner - det er vist 15.000.000.000.000 liter vand....
>
> Eller var det bare 15m³ = 15.000 liter ?

Øh, ja, korrekt.

--
Have

Fra : Jørgen

Dato : 24-07-04 21:22

det er vel kun 25 m3 vand, mon ikke vandværket giver 4 - 5 m3 pr time om
natten, så det er vel kun en nat det drejer sig om
1L=1kg 1000L=1T som =1 m3
Hilsen
Jørgen

Fra : Allan

Dato : 24-07-04 21:36

"Jørgen" <js3@c.dk> skrev i en meddelelse
> det er vel kun 25 m3 vand, mon ikke vandværket giver 4 - 5 m3 pr time om
> natten, så det er vel kun en nat det drejer sig om
> [...]

He He da min stikledning knækkede så lignede det, Jeg fik et ufriviligt
badebasing i min forhave,
Så jeg tror du har ret i dine beregninger. Det går hurtigere end man tror
Mvh Allan

Fra : Kristian

Dato : 25-07-04 10:48

Jeg takker for alle bidrag.

Jeg prøver det lokale brandvæsen først.

MVH

Kristian

Fra : Calle.

Dato : 28-07-04 09:04

Kristian wrote:
> Jeg takker for alle bidrag.
>
> Jeg prøver det lokale brandvæsen først.
>
> MVH
>
> Kristian

måske har de en branhane i nærheden, de kan koble på for dig

--
Calle.

Fra : Anita

Dato : 28-07-04 10:58

Calle. wrote:

> måske har de en branhane i nærheden, de kan koble på for dig

Den var ikke gået i vores ejerlaug (sommerhuse). Brandhanen betales af
ejerlauget fælles, mens vand der tappes fra hver grund betales individuelt
af ejer.

Venligst Anita

Fra : Calle.

Dato : 28-07-04 13:14

Anita wrote:

> Den var ikke gået i vores ejerlaug (sommerhuse). Brandhanen betales af
> ejerlauget fælles, mens vand der tappes fra hver grund betales
> individuelt af ejer.

Ok, men det sker da jævnligt, at der bliver åbnet for hanerne for at
gennemskylle rørsystemet hvem betaler så det. Eller er det kun her pga.
okker i vandet

--
Calle.

Fra : Anita

Dato : 28-07-04 14:17

Calle. wrote:

> Ok, men det sker da jævnligt, at der bliver åbnet for hanerne for at
> gennemskylle rørsystemet hvem betaler så det. Eller er det kun her
> pga. okker i vandet

Det ved jeg ikke. Det er ikke noget vi gør i ejerlauget (med tilhørende
vandværk).

Venligst Anita

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 26-07-04 18:59

Kristian wrote:

> [...]
> Det drejer sig om ca. 25 tons vand.
> Kan man bede det lokale brandvæsen eller CF om hjælp ?

De fleste vandhaner udendørs, giver ca 10 liter i minuttet, så dit bassin vil
være fyldt på under 2 døgn.

Så hvis du gik igang i lørdags, så er du færdig nu.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
It is strange to claim that video games should influence children. If for

- Anonym