Ikea køkkener
Fra : Tina & Morten Thor

Dato : 23-07-04 08:39

Erfaringer - gode som dårlige - med Ikeas køkkener samt dertilhørende
service søges. Prisen ser da rimelig ud men er kvaliteten derefter?

På forhånd tak.

Tina

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 23-07-04 10:06

Hej Tina,

Alt efter hvor i landet det er kan det være forskilligt, men jeg advarer dig
mod Odense afd.

Vi gik ind og ville købe køkken. Først ved 3. besøg have de tid til at
hjælpe os, og ved 4. besøg fik vi tegnet vores køkken.

Vi viste ikke om det skulle være model 1 eller model 2, men de ville kun
lave én pris til os, for det var besværligt at regne prisen ud og det tog
lang tid. Med andre ord vi skulle gætte os til prisen for det andet køkken
:(

Det tog 14 dage at få pris på en bordplade, og det var på en bordplade vi
ikke kunne bruge pga. vasken sad forkert i forhold til det oprindelige ønske
(for tæt på samling)

Og da vi så bad om at få en ny pris kunne de ikke finde tilbudet på vores
køkken, det havde de slettet.

Så vi valgte Kvik og det har vi aldrig fortrudt, der er der medhjælpere der
ved hvad det drejer sig om om tilbud bliver hurtigt regnet ud - og lavet om
flere gange hvis man ikke kan bestemme sig......

--
mvh. Hans-Henrik Andresen
Telefon for en flad 20'er - www.telefin.dk

Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 23-07-04 10:30

Hans-Henrik Andresen wrote:

> [...]
> ved hvad det drejer sig om om tilbud bliver hurtigt regnet ud - og lavet om
> flere gange hvis man ikke kan bestemme sig......

Både IKEA og Kvik tilbyder på deres hjemmesider et smart program, hvor
man kan indrette sit nye køkken. Så kan man sidde derhjemme og prøve sig
frem med sine ønsker forestillinger, og se hvad der duer. Programmet
beregner hele tiden prisen på køkkenet, så man ikke bliver overrasket
når man kommer med sin tegning i butikken. I Kvik's version er det
muligt at gemme sin tegning direkte hos Kvik hjemmefra, når man så møder
op i butikken, kan de der åbne tegningen og se om det nu også er et
fornuftigt køkken man har lavet

Prøv det, om ikke andet, så for at få nogle ideer.

Mikkel Lautrup

Fra : Tina & Morten Thor

Dato : 23-07-04 18:10

Tak det er netop i Odense vi evt. skulle handle og det var lidt det jeg
frygtede.
Tina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-07-04 10:35

> [...]

om
> flere gange hvis man ikke kan bestemme sig......

Jeg har - også før jeg læste din historie - haft den opfattelse, at Ikeas
køkkener vælger man, når man i overvejende grad kan klare sig UDEN den
hjælp, som de traditionelle køkkenfirmaer yder. En hjælp, der ganske givet
koster dyrt.

Jeg fik nyt køkken for 1 år siden og fik i den forbindelse to tilbud og
havde med andre ord besøg af konsulenter fra to køkkenfirmaer. De brugte
hver især masser af tid på at regne den ud for mig. I begge tilfælde skulle
der regnes om og laves nye tilbud. Men jeg købte ikke desto mindre kun hos
det ene firma.

Tror ikke, at nogen af dem har brugt under en dags arbejde på at regne mit
køkken ud.
Hvem andre er der til at betale den udgift, end kunderne i den sidste ende?
Og det blev ikke MIG, der betalte for de mange timer arbejde HTH lagde i
forsøget på at sælge mig et køkken.

Et Ikea-køkken er billigt - men garanteret ikke mindre godt end det jeg har
købt. Faktisk ville jeg helst have haft Ikeas Värde, men elementerne passede
desværrre dårligt i mit køkken, hvor der er skråvægge, kvist og vægplads i
aparte størrelser. Valgte jeg Värde ville jeg derfor få for lidt køkken -
eller for meget. Det var umuligt at få lige det, der kunne være.

Når man får Ikeas køkken billigere end hos de traditionelle firmaer, så er
det jo netop fordi de ikke yder den service, de andre yder - og tager sig
godt betalt for.

Vil man have en køkkensælger til rådighed i timer og havde regnet det ene
tilbud efter det andet ud, skal man med andre ord vælge en af de derfor
dyrere løsninger.

Og så skal vi vel i øvrigt være glade for, at Ikea netop IKKE bruger den
samme tid på kunderne. Det er jo derfor, at man der kan købe billigere end
hos HTH, Kvik, Vordingborg, Modulia, Svane, Biga og hvad de ellers
allesammen hedder.

Mvh. Lisbeth

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-07-04 23:18

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Når man får Ikeas køkken billigere end hos de traditionelle firmaer,
> så er det jo netop fordi de ikke yder den service, de andre yder - og
> tager sig godt betalt for.

Det er der sikkert noget om. For 8 år siden fik jeg skiftet skabslåger og
skuffeforstykker i et eksisterende køkken. Entreprenør: Svane. Pris: 11
kilo. En sælger målte op og en snedker monterede.

I efteråret skiftede jeg køkkenet totalt i mit nyindkøbte hus. Køkkenet er
lidt større end det andet (med lågerne og forstykkerne). Leverandør: Ikea.
Pris 13½ kilo. Jeg foretog selv alle beregninger ved hjælp af det
designprogram, som kan downloades fra Ikea og monterede selv alt. Kvaliteten
fejler ikke noget.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : v

Dato : 23-07-04 19:10

> Erfaringer - gode som dårlige - med Ikeas køkkener samt dertilhørende
> service søges. Prisen ser da rimelig ud men er kvaliteten derefter?
>
> På forhånd tak.
>
> Tina

For 3 år siden købte vi køkken i Odense-afd af Ikea.

Vi havde selv designet det i forvejen, og vi havde overhovedet ikke
problemer med at få det vi ville have.
Kvaliteten er ok.
Dog købte vi bordplade og vask osv. i Bauhaus.

Jeg synes at det er ret sjovt selv at forestille sig hvordan man vil have
det,
og selv finde det man lige synes er pænt .
Men det tager selvfølgelig lidt tid.

mvh
Vibeke

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 24-07-04 09:01

> Erfaringer - gode som dårlige - med Ikeas køkkener samt dertilhørende
> service søges. Prisen ser da rimelig ud men er kvaliteten derefter?

Ikeas køkkener er gode, men det kræver at i selv kan finde ud af hvad i vil
have. Deres program til deter så en stor hjælp. At jeg så ikke kan få
duskrevet fra det, det er en anden sag. Jeg skal selv have Ikeakøkken i
næste uge.

--
Mvh Kai Hoffmann

Læs om citatteknink på:

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 24-07-04 15:26

Vi har lige fået et HTH - Byg Selv, og der var god service (i odense).
Prisen er det samme som ikea (lidt dyrere).
Vi kom af med 18900 for et helt køkken med sokkel, 7 skabe/skuffer, 4
overskabe, bordplade og var der nu mere hører til - og ikke mindst inkl.
integrerbar opvaskemaskine. Det kan varmt anbefales, og det hele var på
lager...

Det er sgu blevet et fantastisk køkken :)

Lars og Heidi

Fra : benny

Dato : 25-07-04 12:08

og hvis du kan skaffe en lønseddel fra en der arbejder hos ncc får du 25%
rabat oven i hatten fra hth

Fra : Steen Christensen

Dato : 26-07-04 11:28

Den Fri, 23 Jul 2004 09:39:29 +0200, skrev Tina & Morten Thor:

> Erfaringer - gode som dårlige - med Ikeas køkkener samt dertilhørende
> service søges. Prisen ser da rimelig ud men er kvaliteten derefter?

Jeg har ved 2 lejligheder købt nye køkkenelementer. Første gang var det
et Kvik, og anden gang Ikea.

Det sidste fortryder jeg dagligt. Samlekvaliten, forarbejningen, men ike
mindst kvaliteten ved daglig brug er meget ringere på Ikea køkkenet. Der
er f.eks verdener til forskel på hvordan skufferne kører ind og ud.
Desuden var Kvik køkkenet deres "large" version, med højere underskabe.
Det er utroligt hvor meget de ekstra centimeter betyder for rumfanget.

Det kan godt være at de fleste købere uden anden erfaring vil være
tilfredse med kvaliteten af Ikea Køkkenet, men med Kvik køkkenet som
reference, er det simpelthen ikke godt nok i mine øjne.

Jeg kan i øvrigt ikke forholde mig til prisforskelle, da de to
situationer er oplevet i 2 forskellige lande, og meget er som bekendt 30%
dyrere i Danmark end Europagennemsnittet.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Steen Christensen