Gammel trappe skal pilles ned og sættes op~
Fra : nospam

Dato : 20-07-04 22:59

Jeg er flyttet ind i en gammel ejendom med så smal en fortrappe at min seng
ikke kan komme op. Den er 220x160, og 5 flyttefolk prøvede at mase den op,
men måtte stoppe da gelænderet var ved at brække.

Er det muligt at pille gelænderet ned på 3-4 trapper (2.sal) og sætte det op
igen. Altså uden at det falder helt fra hinanden ­ det er et gammelt hus.

Kan man gøre det selv? Og hvad vil det mon koste ­ hvor lang tid bør det
tage - for en professionel at pille det ned (ku godt tænke mig at prøve
selv, da det hele sidder løst) og sætte det op igen?

Mvh Mikael Kern

--
Arbejde søges - gerne noget med video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-8000 Aarhus, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Ole Jensen

Dato : 20-07-04 23:06

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> tage - for en professionel at pille det ned (ku godt tænke mig at prøve
> selv, da det hele sidder løst) og sætte det op igen?

Hej

MÃ¥ske det indlysende: Kan du ikke skille sengen ad?
Eller kan den evt. hejses op og ind gennem et vindue?

Det er ikke nemt at svare på når vi ikke ved hvordan gelænderet er
lavet.

mvh
Ole-J

Fra : nospam

Dato : 21-07-04 08:16

Det er en boxmadras, speciallavet og den kan ikke skilles ad. Jeg overvejede
at save de gennemgående lægter over og samle dem igen. Stoffet er bukket
rundt om træet og hæftet med 200 klammer. Trappen er en gammel sag med
gelænder og balystre. Det ser ud til at gelænderstykkerne er skruet sammen
med 2 skruer på undersiden og i hvertfald nogen af balystrene er sømmet ned
i trappen.

mvh Mikael Kern