Frostsikring af opvaskemaskine
Fra : Knud

Dato : 19-07-04 22:02

Er der nogen som ved, hvordan man kan frostsikre en opvaskemaskine i et
sommerhus, som står uden varme om vinteren ?

(Ja, det er en kold sommer, så derfor kan spørgsmålet hurtigt blive aktuelt
!)

mvh

Knud

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-07-04 22:44

Knud <nomail@dk.dk> wrote:

> [...]
> sommerhus, som står uden varme om vinteren ?
>
> (Ja, det er en kold sommer, så derfor kan spørgsmålet hurtigt blive aktuelt

Hvis man fjerner trevlefiltret, løber maskinen så ikke tør for vand?

Og så skal afløbs- og tilløbsslangen frakobles og tømmes for vand.

Så skal det vel kunne gøre det?

Det er mit bud.

mvh
Ole-J

Fra : Esben Tærsker

Dato : 19-07-04 22:52

Ole Jensen wrote:

> Hvis man fjerner trevlefiltret, løber maskinen så ikke tør for vand?
>
> Og så skal afløbs- og tilløbsslangen frakobles og tømmes for vand.

> [...]

Jeg har aldrig hørt om et trevlefilter i en opvaskemaskine....

/Esben

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-07-04 23:06

Esben Tærsker <esben@[remove]essers.dk> wrote:

> Jeg har aldrig hørt om et trevlefilter i en opvaskemaskine....
>
> /Esben

Ja, det er hvad der kan se, når man ikke læser ordentligt. Jeg læste det
som en vaskemaskine.

Beklager.

Men det andet skulle stadig gælde - ikke?

Jeg ved ikke om der er andet på en OPvaskemaskine.

mvh
Ole-J

Fra : syngre

Dato : 20-07-04 07:44

Kære Knud

Man sikre sig at der ikke er nogle tanke, her specielt skylletank samt
afløbsslange (da afløbspumpen altid skal have vand for ikke at køre tør) er
tømt for vand.
Det vil sige at alle vand tilførelser samt afløb sakl være tømt og specielt
det ionbytte filter der sidder inde i maskinen. Da det ofte er her folk
glemmer at tømme.
En anden måde(dyre) er at holde rummet frostfrit.
Hilsen
Syngre

Fra : Lars

Dato : 20-07-04 08:26

Hejsa,

"Knud" <nomail@dk.dk> wrote in message

> Er der nogen som ved, hvordan man kan frostsikre en opvaskemaskine i et
> sommerhus, som står uden varme om vinteren ?

Hmm.. Min Siemens maskine har et specielt program til at tømme den helt for
vand, som eksempelvis også skal bruges inden transport. Måske din kan noget
tilsvarende?

** Lars