Rødvinsplet
Fra : Madridmanden

Dato : 18-07-04 20:44

Hej NG

Jeg har fået en rødvinsplet på en gul bluse, som jeg i første omgang
forsøgte at fjerne med.:

1. Sødmælk under opkog
2. Sulfo og en omgang vask
3. Vanish og en omgang vask

Men pletten er der endnu, er der nogle som kender en gylden løsning? Den har
jo efterhånden vasket sig godt og grundigt ind i tøjet!!

Er der muligt at farve blusen med samme farve (gul) igen, eller vil
rødvinspletten gøre at der stadig vil være en mørkere plet der?

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-07-04 22:14

Hej NG.
Rødvinspletter fjernes ved at hælde hvidvin på.
Jeg ved ikke hvordan det virker nu hvor du har prøvet så meget, men prøv
hvidvin.
MVH
Jens

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 18-07-04 22:25

On Sun, 18 Jul 2004 21:44:09 +0200, "Madridmanden" <md@ofir.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Jeg har fået en rødvinsplet på en gul bluse.....

http://www.forbrug.dk/familie/husholdning/pletguide/

KS

Fra : Jens G

Dato : 19-07-04 15:37

On Sun, 18 Jul 2004 23:24:58 +0200, kelds99@yahoo.dk wrote:

>http://www.forbrug.dk/familie/husholdning/pletguide/

Derudover har jeg hørt at glycerin skulle virke. Har dog ikke prøvet
selv.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G