Olie på kompressor
Fra : Brian

Dato : 14-07-04 20:43

Hejsa

Jeg har arvet en kompressor fra noget familie, den har aldrig været brugt.
Det er sådan en bette 2 hestes, det ligner en af dem der indimellem er på
tilbud til en plovmand.

Men der skal jo noget olie på dyret.
Der er en lille flaske olie med, men hvor meget skal der på den ?
Brugsforvirringen nævner det ikke direkte.

Der er sådan en rude hvor man kan se oliestanden.
Skal den rude være helt dækket, eller hvordan med det ?

/Brian

Fra : Ole Jensen

Dato : 14-07-04 21:26

Brian <brian@nejtak.dk> wrote:

> [...]
>
> Der er sådan en rude hvor man kan se oliestanden.
> Skal den rude være helt dækket, eller hvordan med det ?

Hej

Uden at have set dyret, vil jeg tro at ruden skal være halvt dækket af
olie, da man så kan se at der er hverken for lidt eller for meget. Der
er ikke en lille rød streg?

Du skriver at der er en lille flaske olie med, hvor lille er den?

Har den ikke et navn?

mvh
Ole-J

Fra : Brian

Dato : 14-07-04 21:31

Hejsa

Ole Jensen skrev:

> Uden at have set dyret, vil jeg tro at ruden skal være halvt dækket af
> olie, da man så kan se at der er hverken for lidt eller for meget. Der
> er ikke en lille rød streg?

Njoo... der er sådan en rød flyder i bundproppen, men den kan
sgutte bevæge sig meget.

> Du skriver at der er en lille flaske olie med, hvor lille er den?

½ liters penge vil jeg tro.

> Har den ikke et navn?

Olieflasken har jeg ikke fået givet et navn endnu
På kompressoren står der "Selekta"

Manualen nævner som sagt ikke andet end man skal huske olie på
den inden man starter, og der skal skiftes efter de første 10 timers
brug.

/Brian

Fra : Torbenth

Dato : 14-07-04 22:55

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Manualen nævner som sagt ikke andet end man skal huske olie på
> den inden man starter, og der skal skiftes efter de første 10 timers
> brug.

Hej Brian.

Er det denne her?
http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=5321&n=20104
Købes hos Harald Nyborg som må kunne hjælpe dig.

Mvh.
Torben

Fra : Brian

Dato : 15-07-04 09:42

Hejsa

Torbenth skrev:

> Er det denne her?

http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=5321&n=20104

Jepsen, det ligner den

> Købes hos Harald Nyborg som må kunne hjælpe dig.

Har ringet til dem. De vidste det ikke helt, og henviste til manualen.....

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-04 07:06

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> Er det denne her?

http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=5321&n=20104
> Købes hos Harald Nyborg som må kunne hjælpe dig.

Den type plejer at være "idiot-sikrede", dvs olie-fri .

Fra : MFO

Dato : 16-07-04 07:14

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=53
> 21&n=20104
> >
> Den type plejer at være "idiot-sikrede", dvs olie-fri .

Når der følger olie med?
Der er et skueglas?
Manualen foreskriver påfyldning af olie og olieskift efter 10 timer?

Jeg tror det er en anden type kompressor, du tænker på

--
Michael

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-04 10:35

"MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det er en anden type kompressor, du tænker på

OK, jeg har oxo en HN.kompres. i 600-700,- klassen, og det er den oliefri
type. At den får en "snaps" fra tidtilanden, er en anden snak .

Fra : Brian

Dato : 16-07-04 09:40

Hejsa

Jørgen M. Rasmussen skrev:

http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=5321&n=20104

> Den type plejer at være "idiot-sikrede", dvs olie-fri .

Tak for tilliden, men vist ikke i dette tilfælde

/Brian

Fra : MFO

Dato : 15-07-04 06:42

Brian wrote:

> På kompressoren står der "Selekta"

Sådan en "model" har jeg også

> Manualen nævner som sagt ikke andet end man skal huske olie på
> den inden man starter, og der skal skiftes efter de første 10 timers
> brug.
>
> /Brian

Hvis flasken stadig er fuld, har olien nok aldrig været skiftet. Så kan
du jo bruge lejligheden til at skifte olien.
Som nævnt tidligere, skal olien nå cirka op til midten af glasset.

--
Michael

Fra : Brian

Dato : 15-07-04 09:44

Hejsa

MFO skrev:

> Hvis flasken stadig er fuld, har olien nok aldrig været skiftet.

Der har aldrig været olie på den overhovedet. Ifølge manualen er der
ikke olie på den, når man køber den.

> Så kan du jo bruge lejligheden til at skifte olien.
> Som nævnt tidligere, skal olien nå cirka op til midten af glasset.

Det vil jeg da prøve så, det lyder vel også meget logisk.... på et eller
andet plan

Takker for alle svarene!

/Brian