Halvtag
Fra : Jørgensen

Dato : 14-07-04 15:59

Hej alle

Jeg vil gerne bygge et halvtag på mit hus.
Huset har tagsten og halvtaget skal også have dette, samt det skal bygges
sammen med "hus" taget med skotrender osv.
Er der et sted på nettet hvor der er en forklaring på hvordan denne
sammenbygning laves, så jeg ikke laver nogle ulykker.

MVH

Henrik

Fra : tb [8550]

Dato : 14-07-04 16:18

> [...]
> Er der et sted på nettet hvor der er en forklaring på hvordan denne
> sammenbygning laves, så jeg ikke laver nogle ulykker.

husk lige at få en byggetilladelse. Går taget mere end ½m ud fra huset,
tæller det med i boligarealet :-/

Fra : Martin Christiansen

Dato : 14-07-04 19:47

"tb [8550]" <[FJERN]dsl142004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> husk lige at få en byggetilladelse. Går taget mere end ½m ud fra huset,
> tæller det med i boligarealet :-/

Man må udover 35 m2 carport/skur lave åbne og lukkede overdækninger svarende
til 5% af grundens areal, før det tæller med til bebyggelsesprocenten... jf.
BR-S 98 bilag A.2.2.3, stk. 3.

---

Fra : tb [8550]

Dato : 14-07-04 19:50

> [...]
svarende
> til 5% af grundens areal, før det tæller med til bebyggelsesprocenten...

interessant!