blomsterløg
Fra : T.K

Dato : 10-07-04 08:49

I forbindelse med påtænkt flytning af mit staudebed, dukker der et problem
op. Jeg har en hel del forskellige forårsløg i mit nuværende bed. Næste
forår vil jeg selvfølgelig grave alle de løg op jeg kan , men der vil jo
altid være småløg og evt. frø tilbage. Hvordan kan jeg undgå at få
blomstende løgplanter, i den nye del af min græsplæne - altså hvor der
tidligere var bed???

Fra : jytte jensen

Dato : 10-07-04 16:59

T.K <t@fritid.tele.dk> skrev:
>I forbindelse med påtænkt flytning
> [...]

Klip græsplanen jævnligt, så holder blomsterløgene tilsidst op med
at dukke op.

Jytte

Fra : T.K

Dato : 10-07-04 18:02

"jytte jensen" <merkur11@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Klip græsplanen jævnligt, så holder blomsterløgene tilsidst op med
> at dukke op.
>
> Jytte

Muligvis - jeg tror bare de stopper med at blomstre og de grønne "stritter"
vil fortsætte ufortrødent i mange, mange år - og det vil se lidt dum ud med
en masse stritter i plænen i et stort område.

Fra : jytte jensen

Dato : 12-07-04 10:44

T.K <t@fritid.tele.dk> skrev:

> [...]
>vil fortsætte ufortrødent i mange,
>mange år - og det vil se lidt dum ud med
>en masse stritter i plænen i et stort område.

Du har muligvis ret. Men så er der vel ikke andet at gøre end at
grave løgene op, eller switche dem med en ukrutsbrænder, jeg mener
man kan leje sådan een, i et byggemarked.

jytte