mønstre
Fra : wagner

Dato : 03-07-04 12:54

Så har vi bestemt os for herregårdssten. Det bliver enten gråmix eller
sortmix.
Er der nogen der har ideer til mønstre eller andre finesser, når de skal
lægges?
Evt. henvisninger til sider på nettet?
Vi har en rektangulær port + gårdsplads på 120 m2 samt diverse gange.

Venlig hilsen
Wagner

Fra : NPS

Dato : 03-07-04 13:59

hvor er i fra i landet, da der ligger et firma i nærheden af hvor jeg bor
som en udendørs udstilling med forskellige mønstre.

Fra : wagner

Dato : 03-07-04 16:17

Vi bor i Silkeborg
Vh Wagner

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-07-04 14:41

On Sat, 3 Jul 2004 13:53:35 +0200, "wagner" <wagner@dk> wrote:

>Så har vi bestemt os for herregårdssten. Det bliver enten gråmix eller
>sortmix.
>Er der nogen der har ideer til mønstre eller andre finesser, når de skal
>lægges?

Jeg syntes at et sildebensmønster er vældig flot. Og så kan man jo kante
med en sten helt i sort.

http://www.klitgaards-brolaegning.dk/inspiration/

http://www.gartneriet.dk

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 03-07-04 15:06

> [...]

>lægges?
>Evt. henvisninger til sider på nettet?
>Vi har en rektangulær port + gårdsplads på 120 m2 samt diverse gange.

Er meningen med mix ikke netop, at det _ikke_ skal ligge i mønster,
altså at det skal ligge tilfældigt og skabe et interessant farvespil i
belægningen på den måde?
Hvis man køber mix er man vel heller ikke sikker på, at der er nok af
en bestemt farve til at kunne lægge et bestemt mønster?

KS

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-07-04 21:10

kelds99@yahoo.dk (kelds99@yahoo.dk) skrev følgende:

> [...]
> Hvis man køber mix er man vel heller ikke sikker på, at der er nok af
> en bestemt farve til at kunne lægge et bestemt mønster?

Jeg tror ikke han mener mønstre i farver, men stenene i forhold til
hinanden. Altså halv-forbandt, tredjedels-forbandt og sildeben f.eks.

- Martin

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 03-07-04 22:00

On Sat, 3 Jul 2004 22:09:44 +0200, "Martin Petersen"
<knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote:

>Jeg tror ikke han mener mønstre i farver, men stenene i forhold til
>hinanden. Altså halv-forbandt, tredjedels-forbandt og sildeben f.eks.

Okay - så er jeg med. For jeg mener, det er billigere at købe rene
grå/rene sorte og så supplere med den farve, man vil lave mønstre med.

KS