Plænelufter - hvilken
Fra : Andreas

Dato : 02-07-04 17:50

I relation til den tidligere forespørgsel så jeg en Gardol på 1400W til 999
inkl opsamler. Lyder det som et godt bud på en vertikalskærer? (desværre er
den ikke med benzinmotor)

Har spekuleret på at anskaffe en sådan, men har ikke helt tjek på hvad jeg
skal kigge efter. Jeg har tænkt mig en maskine med knive og ikke de modeller
der har en slags "ståltråde" der kratter lidt i overfladen. Hvor stor effekt
el/benzinmotor skal jeg gå efter, for at få en der kan lave et reelt stykke
arbejde? Er nogle mere sensible overfor sten, trærødder m.v. i plænen end
andre? Og hvad skal man i øvrigt se efter før køb?

mail direkte til: altomkrybdyrFJERNDETTE@mail.dk. Husk at fjerne det der
står med stort - det er indsat for at undgå de automatiske spam-maskiners
bombardement.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-07-04 23:31

"Andreas" <altomkrybdyrFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejde? Er nogle mere sensible overfor sten, trærødder m.v. i plænen end
> andre? Og hvad skal man i øvrigt se efter før køb?

Jeg har købt en fiskars plænelufterklinge til min rotorklipper, den virker
fint. og kostede kun 50,- (tilbud i jem-og-fusk)
Det kan godt være den ikke er lige så god som en vertikal skærer, men man
sparer en masse penge og slipper samtidig for en maskine mere i skuret

Den allerbedste plænelufter du kan få er: Høns!
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-07-04 08:29

On Sat, 3 Jul 2004 00:31:05 +0200, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

>sparer en masse penge og slipper samtidig for en maskine mere i skuret

Jamen, hvordan kan man sige "slipper for en maskine mere i skuret" og så
smile samtidig? Enhver undskyldning for at få en maskine mere skal man
da benytte sig af

Små havemaskiner kan man dårligt få nok af

http://www.gartneriet.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-07-04 08:56

> [...]
> da benytte sig af
>
> Små havemaskiner kan man dårligt få nok af

Ja, men når man har en *lille* have og i forvejen ikke plads nok til de
maskiner man har så er man glad for at få en maskine mindre.
Jeg har dog ikke den slags holdninger når det kommer til værktøj. Men jeg er
nok også mere en gør det selv mand end jeg er en havemand. Men sådan er vi
jo så forskellige