Starter vil ikke køre
Fra : Holten

Dato : 28-06-04 19:00

Måske ikke ligefrem en bil, men starteren på min plænetraktor vil ikke køre.
Desværre er maskinen bygget sådan sammen, at jeg ikke sådan lige pille den
af for adskillelse.

En gang i mellem snurrer den et par omgange, når jeg giver den direkte
strøm, men som regel ikke, og slet ikke nok til at udløse tandhjulet, så det
går i indhak på tandkransen.

Nå jeg sætte mit startkabel på kommer kun en lille gnist, så der er ikke
noget strømforbrug af betydning. Jeg kan nemt dreje starteren rundt med
fingrene uden synlig modstand.

Hvad kan man e.v.t. gøre uden at skulle pille den, for det orker jeg næsten
ikke; bore et hul i den og sprøjte noget wd40 ind i den ??

Det kan næsten ikke passe at kul er slidt op, da den jo måske har været
brugt 200 gange.

Hjælp/fuskeråd modtages med kyshånd.

MVH

Holten

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 28-06-04 20:41

Jeg havde lidt samme problem.

rust i starteren
dårlig stel og/eller fase
slidte kul

Leon

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke; bore et hul i den og sprøjte noget wd40 ind i den ??
>
> Det kan næsten ikke passe at kul er slidt op, da den jo måske har været

---

Fra : tnf

Dato : 29-06-04 09:58

hej.

Måske er dit starter relæ stået af. Det var den på vores. Kunne ikke en
skid.
Tror vi gav 200 for et nyt. Et kvarter og en håndbajer så er den i vinkel...

tnf

Fra : Holten

Dato : 29-06-04 20:52

Tog den tunge vej, og fik starteren af og adskilt.

Den var totalt fyldt med rust og snot. Den ene fjeder til kullet var
knækket.

Den blev renset og ny fjeder blev tilfusket, så nu kører den igen som ny.

MVH

Holten