LG amerikansk køleskab, gammel model ?
Fra : Suputrat

Dato : 20-06-04 17:17

Hej,

Punkt 1 har et LG side-by-side "GR-L197 CVQA" til salg for kr 7499,- denne
uge.

Er dette den gamle model, da jeg har en brochure med en model LG
side-by-side "GR-L207 DVZA" ???

Er der nogen, som kan forklare forskellen på disse 2 mærker, og om der er
nogle fordele og ulemper ved disse i forhold til hinanden ?

/SUW

Fra : kvaerulant

Dato : 21-06-04 08:17

Suputrat wrote:

> [...]
>
>Er der nogen, som kan forklare forskellen på disse 2 mærker, og om der er
>nogle fordele og ulemper ved disse i forhold til hinanden ?

Hvem har dog lyst til at købe et amerikansk køleskab om de så får det
forærende?

Det tapper så meget strøm at propperne springer, med mindre at du har
elvarme,
for så opvarmes huset af køleskabet.

Fra : Lars

Dato : 21-06-04 13:51

Hejsa,

"kvaerulant" <dsl90720@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> Det tapper så meget strøm at propperne springer, med mindre at du har
> elvarme, for så opvarmes huset af køleskabet.

Det må du lige forklare?

Det syntes jeg da eksempelvis ikke er tilfældet for mit Whirlpool
"amerikansk" køle/fryseskab. Det er da både A-mærket og det hele.

** Lars

Fra : Suputrat

Dato : 21-06-04 17:35

Ja, det er da noget sludder, som han fyrer af.
LG'en som jeg kigger på er også energi "A".

/SUW

Fra : Lars

Dato : 21-06-04 14:01

HEjsa,

"Suputrat" <sletdette.worldofnews@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Er der nogen, som kan forklare forskellen på disse 2 mærker, og om der er
> nogle fordele og ulemper ved disse i forhold til hinanden ?

Oh - det kan måske også være størrelsen på dem?

Jeg kender ikke den specifikke model, så der kan jeg ikke hjælpe dig
desværre. Blot - hvis du køber den emhætte i stål du omtaler andetsteds, så
skal du da ikke have en hvidt køleskab? Eller hvad? Men tag ud og kig på
det, er mit bedste råd.

Kiggede selv på flere forskellige, og de er - trods alt - noget ens i
indretning. Størrelsen kan dog variere, og sørg endelig for at det er
lavenergi (a-mærket).

Vi købte selv en Whirlpool i stål engang sidste forår - det er altså rigtig
fedt hvis man har pladsen til dem, og har noget at bruge den indbyggede
ismaskine til. Derudover er det rigtig smart at fryseren er i no-frost
udgave, det vil sige, den skal ikke afrimes, køleskabet er oceaner af plads
med god plads til både dåser og store flasker - og er udstyret med en
0-graders zone som er godt til kød og andet der helst skal opbevares meget
koldt (pålæg holder sig fx mærkbart længere). Fryseren er heller ikke helt
ubrugelig, den er ikke så stor som man umiddelbart kunne tro - isdimsen
tager lidt plads op - men der er rigeligt plads hvis man ikke er typen der
køber store kødkasser til frysning hver anden dag.

Ulemper - det støjer lidt mere end et almindeligt køleskab når det kører pga
der sidder et par blæsere i det. Du skal have vandtilslutning. Og vær
opmærksom på at det typisk kræver 90 cm dybde til indbygning.

** Lars

Fra : Aksel

Dato : 21-06-04 21:21

"Suputrat" <sletdette.worldofnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, som kan forklare forskellen på disse 2 mærker, og om der er
> nogle fordele og ulemper ved disse i forhold til hinanden ?

Punkt 1 sælger en specialmodel, det er smart, så undgår de at skulle betale
prisgaranti fordi du ikke kan finde den samme model andre steder.
Ofte er det kun typenummeret der er anderledes, men det er nok til at de kan
snige sig udenom, de andre kæder bruger samme trick.

Hilsen Aksel